2013-04-22, 03:43
Medlem
Atheistens avatar
Hej mina vänner.
Undrar om det finns någon som lider av kärlinflammation / kärlkram i benen.
Är diagnostiserad med EDS typ tre (Överrörlighet i leder) och under en lång period (5 år) har haft svåra smärtor i mina ben menst i vaderna. Smärtan är obeskrivlig och även min läkare tycker att smärtorna som jag just har i mina ben kan inte ha med EDS att göra då de är så kraftiga.

Efter så mycket forskning är jag nästan övertygad att det är kärlen som gör ont.
Finns det någon som lider av kärlinflammation? Isf hur beskriver ni problemen ni har och smärtorna?
Tack på förhand!
Citera
2013-04-22, 03:48
Medlem
Torps avatar
Jag har haft vaskulit och kan intyga vad TS skriver, det är förbaskat jobbigt. För mig så innebar det att jag inte kunde gå mer än några stappliga steg. Att stöda på benen gjorde fasligt ont och jag kunde inte böja på benen ordentligt. Minsta rörelse orsakade mjölksyra så blodcirkulationen var undermålig. Det faktum att jag då hade en loftsäng gjorde inte saken lättare vid morgon och kväll, jag fick hasa mig upp och ner med hjälp av armarna enbart.

Man blir helt jävla handlingsförlamad typ. Man känner sig som en 90-åring i smidighet och styrka.
Citera
2013-04-22, 04:01
Medlem
Atheistens avatar
Ja, jag har fått en rullstol som jag använder när jag ska ut och handla. Jag kan böja benen, det hjälper tom mot smärtan, där däremot kan jag inte ligga på rygg med utsträckta ben. Använder tradolan just nu men inte ens tre tradolan och 1g alvedon hjälper. Smärtorna är så jobbiga att jag skulle bli överlycklig om jag förlorar både mina ben, Är så avundsjuk på de som sitter på rullstol men inte har ont...

Torp: Hur behandlade du problemet?
Citera
2013-04-22, 16:44
Medlem
Torps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atheisten
Torp: Hur behandlade du problemet?

Vaskulit i benen bör jag tillägga, vilken exakt variant vet jag inte men hela benen var drabbade och lamslagna. Det naturliga vore att jag skulle fått kortison i någon form, men jag kan inte minnas någon form av medicinering annat än ordinerad vila. Jag hade det i drygt en månads tid innan det var tillbaka till något så när normalt igen.
Citera
2015-08-08, 02:11
Medlem
sephines avatar
Fungerar alltså kortison på inflammerade blodkärl? Borttar kortisonet även en del av värken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in