Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-04-23, 01:58
  #25
Medlem
Tyson1993s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h936860
Jag tror att det bästa du kan göra är att skapa ett eget vapen av hårdplast och gömma det på ett obemärkt och simpelt ställe. Mitt tips är att du googlar lite på Prison weapons och tittar närmare på de icke metalliska vapnen, t.ex tandborstar som filats spetsiga

Jo har filmen där han bygger ett vapen av en toarullshållare i åtanke och lyckas kracha ett plan, men då måste man plantera denna innan stöten vilket blir mycket svårare. Fast sen så kan man ju som du säger spendera en stund på toaletten och bygga ett användbart redskap av lite småsaker.
Citera
2013-04-23, 10:11
  #26
Medlem
Köra upp en liten keramisk kniv(med slida rekomenderas, men du gör som du vill...) i valfri kroppsöppning, sen problemet med att komma in till piloten har jag ingen bra lösning på, men så får du med ett vapen iaf.
Citera
2013-04-23, 10:44
  #27
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Flygvärd då. Eller pilot. Eller liten grabb som ser uttråkad ut och får komma in och titta i cockpit.
Förr kunde man ju få vara med därinne om man var flygrädd, men jag antar att det har förändrats sista tiden.

Endast de som avgudar yrket klarar av att utbilda sig till piloter. Det är inget man blir bara för att störta ett plan rakt ner i marken. Det är enorma summor samt mycket mycket tid som ligger bakom det tills att man får sitta i ett passagerarplan.

Efter 9/11 kom det nya regler och föreskrifter gällande passagerare i cockpit. Idag släpper man inte in någon i cockpit under flygning. I vissa enstaka fall känner piloten passageraren och då måste man i förväg fylla i lite papper och sådana saker.

Att passagerare får sitta i cockpit bara för att de är flygrädda är skitsnack.
Citera
2013-04-23, 11:08
  #28
Medlem
08oss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Hur ska du komma in i cockpit? Sedan skulle nog kaptenen krasha ner i marken istället för att köra in i en fotbollsarena.

http://www.youtube.com/watch?v=hrW7Bk8CS8c
Mesigt test, varför sätter dom en dämpande grej framför dörren och murbräckan?

Angående att komma in i cockpit, en kompis fick följa med in och flög hela resan inne i kockpit, bara att vara lite trevlig Sen minns jag när jag var liten att vi fick gå fram och titta in i kockpit, men det kanske är andra säkerhetsrutiner nu. Jag har dock aldrig sett att någon har ställt sig framför dörren när den öppnas.
Citera
2013-04-23, 19:03
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 08os
Mesigt test, varför sätter dom en dämpande grej framför dörren och murbräckan?

Angående att komma in i cockpit, en kompis fick följa med in och flög hela resan inne i kockpit, bara att vara lite trevlig Sen minns jag när jag var liten att vi fick gå fram och titta in i kockpit, men det kanske är andra säkerhetsrutiner nu. Jag har dock aldrig sett att någon har ställt sig framför dörren när den öppnas.

Troligen för att simulera en tackling / spark snarare än en murbräcka, då jag tror dom flesta flygbolag har regler mot murbräckor i kabinen
Citera
2013-04-23, 21:41
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyson1993
Tjena Flashback, om man kapar ett flygplan i Sverige(stort plan) hur ska man gå tillväga, vad bör man tänka på?

Att hota med vapen är väl att utesluta då det görs kontroller osv men om man använder sig av något vapenliknande, tex gömmer något i skärpet/skorna. Då jag saknar helt kunskaper i hur man flyger ett plan får jag förlita mig på att piloten gör som jag säger och flyger planet mot lämpligt mål. Tips på mål med stora mängder folk i rörelse/as/förrädare är välkomna. Någon form av sprängladdning kanske då det känns som att något as kommer leka hjälte och störa/övermanna mig.

Alltså vad bör jag tänka på, eventuella vakter i planet som i USA, kommer kabinen vara låst, kan en person verkligen lyckas med konststycket. Alla tips är välkomna.

Målet är jag själv i sann Breivik style ska lyckas övermanna ett plan och utför det största dådet i svensk historia.

Givetvis är detta i ett rent vetenskapligt syfte och intressant då attentatet skulle vara det första i sitt slag i Sverige.


NWA Quote "I smell pussy sniff sniff"

Om du inte skulle vara helt dum i huvudet skulle du fatta att det är omöjligt för en tattare som dig.
Vill du ha en liiiiiten sportslig chans till dina planer får du gå med i en större terrorgrupp som kan guida dig.
Även med träning är det halv omöjligt idag.

Chansen är stor att även de upptäcker att du är fullständigt värdelös, då blir du uttagen till att utföra en "högre" gärning som tex att spänna fast en tryckkokare runt magen full av sprängmedel medans du ska julshoppa.

Lycka till jag ser bara plus, ännu en genskada mindre i världen.
Man får bara hoppas att du inte ynglar av dig innan.
Citera
2013-04-23, 22:27
  #31
Medlem
Tyson1993s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristian65
NWA Quote "I smell pussy sniff sniff"

Om du inte skulle vara helt dum i huvudet skulle du fatta att det är omöjligt för en tattare som dig.
Vill du ha en liiiiiten sportslig chans till dina planer får du gå med i en större terrorgrupp som kan guida dig.
Även med träning är det halv omöjligt idag.

Chansen är stor att även de upptäcker att du är fullständigt värdelös, då blir du uttagen till att utföra en "högre" gärning som tex att spänna fast en tryckkokare runt magen full av sprängmedel medans du ska julshoppa.

Lycka till jag ser bara plus, ännu en genskada mindre i världen.
Man får bara hoppas att du inte ynglar av dig innan.

Impossible is nothing, tror nog att majoriteten av besättningen kommer att lyda mig med en redig sprängladdning till hands. Och även om jag inte skulle lyckas få in en sprängladdning på planet kan jag ändå ha en avtryckare i handen och hota med att det finns bomber på planet och att mina mål ska bli uppfyllda. Glöm inte att vi är i Sverige, landet där ingen vågar göra motstånd.
Citera
2013-04-24, 17:34
  #32
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Efter 9/11 kom det nya regler och föreskrifter gällande passagerare i cockpit. Idag släpper man inte in någon i cockpit under flygning. I vissa enstaka fall känner piloten passageraren och då måste man i förväg fylla i lite papper och sådana saker.

Att passagerare får sitta i cockpit bara för att de är flygrädda är skitsnack.

Jag skrev att man fick sitt i cockpit som flygrädd, förr i tiden. Det vet jag stämmer för det har jag en bekant som gjort flera gånger. Främst vid uppstart och landning.

Dock är du ju något intressant på spåren ovan.
Man får helt enkelt antingen skaffa en enklare anställning på något bolag, typ tömma latriner, packa bagage eller dyl.

Bli kompis med en pilot och köpa flygstolen i cockpit ner till något chartermål och så fram med gummipickan och se de svekfulla tårarna rinna nerför pilotkompisens kind medan du binder upp hans händer med bultband.

Antar att TS frågeställning utgår ifrån ett fiktivt scenario och då brukar man ju kunna bända lite på verkligheten.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback