2013-04-20, 20:13
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Nandos är ett av världens nu snabbast växande restaurangföretag. Dom finns i Afrika, England, USA, Arabvärlden och i Asien. Nandos första restaurang öppnades i Sydafrika 1987 av en portugis som kom från kolonin Mozambique. Specialiten är grillad kyckling med citron, piri-piri och örter. Kycklingarna är alltid ekologiskt uppfödda och den levereras alltid färsk till restaurangen, man använder sig aldrig av fryst kyckling.

Konceptet känns lite mer åt Jensens Böfhus-stilen än McDonalds.

http://www.nandos.co.uk/

Reklamfilmer

http://www.youtube.com/watch?NR=1&fe...&v=j3XXg0pVIIg

http://www.youtube.com/watch?v=AEUAljNrifw

Varför är det inga svenska företagare som nappat på franchisekonceptet med Nandos ?

Varför är det bara samma gamla trötta hamburgerkedjor i Sverige ?
Citera
2013-04-20, 20:18
Medlem
Wronskianens avatar
Hade gärna sett kedjan är, men har inga höga förhoppningar. Känns som att Sverige är ett av de sista länderna de skulle satsa på, liten befolkning och kanske inte lika stor andel kycklingälskare som vissa andra länder. Av den anledningen har t ex KFC inte heller öppnat i Sverige.

Dessutom är Storbritannien det enda landet i Europa där Nandos finns.
Citera
2013-04-20, 20:29
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratius
KFC klarar inte hälsokraven iof.

Fast det verkar vara en jävla skillnad mellan KFC och Nandos.

KFC är väl mest friterat medan Nandos satsar på lite bättre kycklingkött som alltid är grillat.
Citera
2013-04-20, 22:17
Medlem
Fyfan vad jag älskar Nandos! Så sjukt gott, och simpelt och nyttigt! Kan ju inte bli bättre!

TUR att det inte finns här, då hade jag ätit där varje dag :P
Citera
2013-04-20, 22:34
Medlem
SteveAngellos avatar
Jag har vistats i England ganska många gånger och ätit på Nandos under varje besök. Riktigt god kyckling, godare än KFC's men går ej att jämföra dessa två då KFC är mer åt snabbmatshållet
Citera
2013-04-21, 11:21
Medlem
Emotser deras intåg i Sverige med spänning. Överhuvudtaget finns det ju inte ett enda kycklingställe i Stockholm vilket e helt otta helvete..
Citera
2013-04-21, 11:39
Medlem
morkfromorks avatar
sverige är ett u-land vad gäller mat i klassen dyrare snabbmat/enklare restaurang, finns horder med fantastiska kedjor som aldrig kommer sätta sin fot i sverige.
Citera
2013-05-03, 19:31
Medlem
Minfäldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Emotser deras intåg i Sverige med spänning. Överhuvudtaget finns det ju inte ett enda kycklingställe i Stockholm vilket e helt otta helvete..

Innan Jin & Peeters gav upp och blev ett prettoburgarställe så hade de svingod kyckling. Tyvärr inte hittat nåt motsvarande sen dess.
Citera
2013-05-04, 01:41
Medlem
Orjisols avatar
Nandos såg ut att kunna tillfredställa mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in