2013-04-20, 03:04
Medlem
Hallå där!

Jag skulle installera om en färsk kopia av Windows på en liten acer-laptop. Fast då det inte går att använda cd:n så tog jag istället reda på produktnyckeln och laddade sedan ner en kopia av Windows istället. Jag trodde inte att detta skulle vara några problem om man använde en genuin produktnyckel, fast några dagar efter installationen kom "Windows not genuine"-meddelandena upp.

Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra för att rätta till det, någon som har ett förslag?
Citera
2013-04-20, 03:15
Medlem
riggeos avatar
Kolla datumet på datorn.
Om det står fel datum ändra det till dagens datum.

Hade samma problem här om dagen.
Citera
2013-04-20, 05:06
Medlem
TheHmms avatar
Om du har bytt moderkort en gång för mycket så blir det också fel... jag fick köra den där Loadern som länkades innan för att slippa telefonaktivering... (men det verkar fungera även om det tar 10 minuter av jobbigt knapptryckande på telefonen)
Citera
2013-04-20, 07:21
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Diskussioner om Loader/WGA/Warez ställs i denna tråd -> https://www.flashback.org/t1026161 och ej här.

Tråd rensad //Mod

TS: Du får ringa till Microsoft och in till deras aktiveringscentral och be om en ny nyckel. Uppge ID:numret så får du en ny licens. Jag gjorde själv detta i förrgår och det tog ca 6 min.
Citera
2013-04-20, 08:51
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Om du har bytt moderkort en gång för mycket så blir det också fel... jag fick köra den där Loadern som länkades innan för att slippa telefonaktivering... (men det verkar fungera även om det tar 10 minuter av jobbigt knapptryckande på telefonen)
Ja och nej.
TS har tagit fel version, han skulle ha tagit "Acer-windows" då behövs ingen nyckel, den finns i maskinen.

Den versionen du pratar om är en OEM-version, som låster sig till hårdvara, går att återställa via telefon ja.

Windows loader fungerar på alla versioner...
Citera
2013-04-20, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyFish93
Hallå där!

Jag skulle installera om en färsk kopia av Windows på en liten acer-laptop. Fast då det inte går att använda cd:n så tog jag istället reda på produktnyckeln och laddade sedan ner en kopia av Windows istället. Jag trodde inte att detta skulle vara några problem om man använde en genuin produktnyckel, fast några dagar efter installationen kom "Windows not genuine"-meddelandena upp.

Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra för att rätta till det, någon som har ett förslag?

om det är windows 7 ?

använde du den nycklen som fanns inuti datorn eller den som satt på en klisterlapp utvändigt på datorn

invändiga nycklen=fabriksnyckel
utvändiga nycklen=konsumentnyckel används om man installerar om från grunden med samma version av w7

mvh
t
Citera
2013-04-20, 14:42
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Ja och nej.
TS har tagit fel version, han skulle ha tagit "Acer-windows" då behövs ingen nyckel, den finns i maskinen.

Den versionen du pratar om är en OEM-version, som låster sig till hårdvara, går att återställa via telefon ja.

Windows loader fungerar på alla versioner...

Faktiskt ingen OEM version... Retail-Version var det...

Men det är sjukt att det är jobbigare att köpa Windows än att ladda ner det illegalt för att låsa upp med en loader...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in