Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-19, 22:45
  #1
Medlem
Hade problem med att spela tidigare ikväll, så jag gick in och kollade i routerns logg och fann då detta

Som ni ser verkar det röra sig om en Dos Attack, varför någon skulle vilja göra det mot mig har jag ingen aning om, men som jag har fattat det så är inte Dos attack i sig skadlig, annat än att det är jävligt jobbigt.
Det som oroar mig är [LAN access from remote]. Googlade runt lite och såg att det kunde vara olika tjänster som försöker kolla av med en huvudserver om det finns några tillgängliga uppdateringar eller liknande. Men det kan ju inte vara svaret i mitt fall.

Min fråga, är mitt nätverk/dator i någon fara?
Vad gör jag åt detta?
Citera
2013-04-19, 23:33
  #2
Medlem
Kollade upp en av alla ipv4 där, kom från Serbien, lol, har då ingen vetskap om vad detta kan betyda
Citera
2013-04-19, 23:39
  #3
Medlem
AutofyllarNs avatar


Googlade på; Lan acess remote router." Förut och fann massor av lösningar, tyvärr sitter jag vid mobilen nu.
Citera
2013-04-20, 00:08
  #4
Medlem
Jo gjorde det också. Följde dom råd som fanns. Hoppas att det är löst. Men var/är mitt system i fara? det är ju onekligen läskigt att någon har haft remote access till mitt nätverk?!
Citera
2013-04-20, 00:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redpois0n
Kollade upp en av alla ipv4 där, kom från Serbien, lol, har då ingen vetskap om vad detta kan betyda
Jo, jag hade alla möjliga roliga anslutningar. Polen, Norge och Sverige var dom jag kollade upp
Citera
2013-04-26, 19:40
  #6
Medlem
Tjatters avatar
Ett par dagar gammal tråd men "LAN access from remote" i detta fall är antagligen anslutningar till din torrentklient så du kan sitta lugnt i båten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback