2013-04-19, 22:37
Medlem
Glupafallets avatar
Jag har spenderat lite tid med att läsa gamla trådar i detta forum. Vad jag kan bedömma så är det väldigt många fler män än kvinnor som skriver här. Vad tror ni det beror på? Är det för att män oftare får problem. Eller är det bara att att fler män väljer att skriva. Kan det förklaras med genetiska skillnader. Tycker det är lite intressant, någon annan måste väl ha reflekterat över detta.
Citera
2013-04-19, 22:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glupafallet
Jag har spenderat lite tid med att läsa gamla trådar i detta forum. Vad jag kan bedömma så är det väldigt många fler män än kvinnor som skriver här. Vad tror ni det beror på?
Förmodligen beror det på att 90% av användarna på Flashback är män.
Citera
2013-04-19, 22:39
Medlem
Skulle gissa på att kvinnor är bättre på att tala ut med sina vänner än vad män är. Tror män generellt ser det som en svaghet att visa känslor osv därför är det lättare att göra det anonymt.
Citera
2013-04-19, 22:42
Medlem
Män sitter oftare på Internet helt enkelt.

När kvinnor sitter vid datorn letar det resor på ving.se ( "Aya napa, Cypern, Alanya och Gambia" ) eller kikar in modebloggar för att få tips på nya sommarklänningar och skor. Och självklart kollar sin Facebook.
Citera
2013-04-19, 22:43
Medlem
Det är inte bara i psykologiforumet, det är Flashback överhuvudtaget. Majoriteten av FB-användare är killar/män.
Citera
2013-04-19, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Män sitter oftare på Internet helt enkelt.

När kvinnor sitter vid datorn letar det resor på ving.se ( "Aya napa, Cypern, Alanya och Gambia" ) eller kikar in modebloggar för att få tips på nya sommarklänningar och skor. Och självklart kollar sin Facebook.

Jag är tjej och jag sitter mest på Reddit, Darkside och Flashback.
Citera
2013-04-19, 23:00
Medlem
Snyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av throw
Det är inte bara i psykologiforumet, det är Flashback överhuvudtaget. Majoriteten av FB-användare är killar/män.
Detta. TS kan ju ta och läsa kommentarerna efter valfri aftonbladet-artikel. Nästan bara män där också. Kvinnorna håller till på familjeliv etc.
Citera
2013-04-19, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av throw

Jag är tjej och jag sitter mest på Reddit, Darkside och Flashback.

Men vad är du för slags tjej annars då?
Citera
2013-04-19, 23:19
Medlem
Warattes avatar
Vi alla svettas och vi gillar det inte.
Citera
2013-04-20, 13:18
Medlem
jymdjakets avatar
Visst är det fånigt, men att jag är man gör det svårare för mig att söka hjälp för min sociala fobi. Som man är man en jävla mes om man inte ens klarar det grundläggande sociala, och att vara sjukligt blyg är dessutom extremt oattraktivt (på ett värre sätt än hos kvinnor). T.o.m. en del feminister klankar ned på "veka" män som inte uppfyller könsstereotyperna, vilket är lite ironiskt.

Ovanstående är förstås bullshit, men att de värderingarna fortfarande lever kvar i samhället gör det jobbigt att söka hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in