2013-04-19, 21:25
Medlem
Jag har ett problem, Jag har en WD extern hårddisk (essential) 500gb, för ett tag sen slutade den funka på min pc. Problemet ligger i att den funkar på alla andra laptop, mac och pc's jag har testat den med. Jag tror att det har och göra med mjukvaran i att den inte blev installerad rätt. Kollade efter lösningar på deras hemsida men de refererade till att ladda ner data lifeguard diagnostic. Vilket inte löste något då den fortfarande inte hittar den. Någon som har varit med om detta förut?

Övrig information.
PC (Den inte funkar på), är en windows 7 ultimate.
Senast redigerad av SazzeX 2013-04-19 kl. 21:50.
Citera
2013-04-19, 22:18
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SazzeX
Jag har ett problem, Jag har en WD extern hårddisk (essential) 500gb, för ett tag sen slutade den funka på min pc. Problemet ligger i att den funkar på alla andra laptop, mac och pc's jag har testat den med. Jag tror att det har och göra med mjukvaran i att den inte blev installerad rätt. Kollade efter lösningar på deras hemsida men de refererade till att ladda ner data lifeguard diagnostic. Vilket inte löste något då den fortfarande inte hittar den. Någon som har varit med om detta förut?

Övrig information.
PC (Den inte funkar på), är en windows 7 ultimate.
Skulle tro att det är usbdrivisen som fuckat upp sig. Så din dator kan tro att din disk är något annat
Kanske du hittar något här http://windows.microsoft.com/sv-se/w...th-usb-devices
Eller sök på google på ta bort usb drivrutiner

Lyckas du ta bort drivisarna så ska det räcka med omstart av datorn och sedan koppla in den igen.
Citera
2013-04-19, 22:55
Medlem
Har du sjekket i "Disk Management"?
Det kan være at den ikke får tildelt bokstav og derfor ikke vises i "Min Dator".
Citera
2013-04-20, 01:38
Medlem
Hittar inte min WD hårddisken i enhets hanteraren (Under diskenheter). Jag har också sökt efter nya maskin ändringar men ingenting..........
Citera
2013-04-20, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Skulle tro att det är usbdrivisen som fuckat upp sig. Så din dator kan tro att din disk är något annat
Kanske du hittar något här http://windows.microsoft.com/sv-se/w...th-usb-devices
Eller sök på google på ta bort usb drivrutiner

Lyckas du ta bort drivisarna så ska det räcka med omstart av datorn och sedan koppla in den igen.

Testade de som stod på
HTML-kod:
http://itcsn.se/ta-bort-gamla-drivrutiner-i-windows/
.
Men hjälpte inte att avinstallera den gamla drivenheten och försöka installera om den, (Då den inte ens kunde veta att det var rätt drivrutin från början)
Citera
2013-04-20, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SazzeX
Hittar inte min WD hårddisken i enhets hanteraren (Under diskenheter). Jag har också sökt efter nya maskin ändringar men ingenting..........
enhets hanteraren (Device Manager) er feil sted, du må bruke Diskbehandling!
Skriv fdisk eller diskmgmt.msc i søkefeltet på Startmenyen.
Citera
2013-04-20, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nessie6
enhets hanteraren (Device Manager) er feil sted, du må bruke Diskbehandling!
Skriv fdisk eller diskmgmt.msc i søkefeltet på Startmenyen.

Problemet är att min dator inte kan känna igen att det är en hårdisk. Så då syns den inte i diskhanteraren. Den enda gången jag ser att den existerar är om jag har gjort dolda filer (drivrutiner) synliga (http://itcsn.se/ta-bort-gamla-drivrutiner-i-windows/) i enhetshanteraren och då dyker den upp inom gruppen andra enheter och är markerad som en okänd enhet. Det är den enda stället den dyker upp på i hela datorn
Citera
2013-04-20, 10:06
Medlem
du kan ju prova detta,det skadar inte att försöka

Om det är USBenheter kan du prova med att stäng av datorn -> dra ur kontakten från vägguttaget -> tryck på datorns startknapp -> Stoppa i sladden igen och starta upp datorn -> kontrollera om du ser dina enheter.
Det du gjorde nyss var att tömma allt lagrat minne i elektoniken även stängde du alla root-hubbar till usb-enheterna. När du startar upp datorn så letar windows reda på alla anslutna enheter igen.

(är det en bärbar så får du ta bort batteriet oxså)

mvh
t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in