2013-04-19, 16:19
Medlem
Hej!

Jag har Windows Vista och har idag tnkt mig att jag skulle spela in med min webkamera. Allts, bara vldigt enkelt mig sjlv dr jag pratar. Men jag fr inte detta att fungera. Nr jag klickar p Windows Live Movie Maker fr jag bara svaret att "Windows Live Movie Maker har slutat att fungera". D frskte jag ladda ner Windows Essentials men fr meddelandet att jag mste uppgradera till Windows 7. Detta har jag ingen lust med, just nu.

Efter ganska mycket bk s hittar jag p Microsofts sida att
"Webbkamerainspelning r endast tillgnglig p Windows 7 . Om du anvnder Windows Vista kan du inte spela in video frn en webbkamera. Windows 7 krvs fr inspelning av video frn webbkamera"

r det verkligen s, att jag inte kan spela in med webbkamera med Windows Vista?

Finns det ngot annan programvara, t ex open source?

En sak till, jag har ju Windows Movie Maker. Men som jag frstr det s kan jag ju bara titta och redigera film dr. ??

Anders
Citera
2013-04-19, 16:59
Medlem
skogsrunkarns avatar
Fr det frsta, Vista suger.
Fr det andra; http://lmgtfy.com/?q=record+webcam
Citera
2013-04-19, 18:51
Medlem
Loxuss avatar
Nej, Vista suger inte.
Men varfr vill du inte uppdatera till Windows 7?
Citera
2013-04-20, 17:21
Medlem
Tack, tack.
Jag vara inne p VLC playern och tittade runt igr men inte fattade jag att ppna fnstenhet betydde detta. Sen hll jag p att googla runt i mnet hela dan till slut ger man upp. Men, mnga tack fr hjlpen.

Windows 7 kostar vl runt tusen kr minst och kan jag komma runt detta utan att behva betala s....

Anders
Citera
2013-04-20, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intresserad08
Tack, tack.
Jag vara inne p VLC playern och tittade runt igr men inte fattade jag att ppna fnstenhet betydde detta. Sen hll jag p att googla runt i mnet hela dan till slut ger man upp. Men, mnga tack fr hjlpen.

Windows 7 kostar vl runt tusen kr minst och kan jag komma runt detta utan att behva betala s....

Anders

alternativa varianten om man vill komma runt https://www.flashback.org/t1026161

mvh
t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här