2013-04-19, 16:19
Medlem
Hej!

Jag har Windows Vista och har idag tänkt mig att jag skulle spela in med min webkamera. Alltså, bara väldigt enkelt mig själv där jag pratar. Men jag får inte detta att fungera. När jag klickar på Windows Live Movie Maker får jag bara svaret att "Windows Live Movie Maker har slutat att fungera". Då försökte jag ladda ner Windows Essentials men får meddelandet att jag måste uppgradera till Windows 7. Detta har jag ingen lust med, just nu.

Efter ganska mycket bök så hittar jag på Microsofts sida att
"Webbkamerainspelning är endast tillgänglig på Windows 7 . Om du använder Windows Vista kan du inte spela in video från en webbkamera. Windows 7 krävs för inspelning av video från webbkamera"

Är det verkligen så, att jag inte kan spela in med webbkamera med Windows Vista?

Finns det något annan programvara, t ex open source?

En sak till, jag har ju Windows Movie Maker. Men som jag förstår det så kan jag ju bara titta och redigera film där. ??

Anders
Citera
2013-04-19, 16:59
Medlem
skogsrunkarns avatar
För det första, Vista suger.
För det andra; http://lmgtfy.com/?q=record+webcam
Citera
2013-04-19, 18:51
Medlem
Loxuss avatar
Nej, Vista suger inte.
Men varför vill du inte uppdatera till Windows 7?
Citera
2013-04-20, 17:21
Medlem
Tack, tack.
Jag vara inne på VLC playern och tittade runt igår men inte fattade jag att öppna fånstenhet betydde detta. Sen höll jag på att googla runt i ämnet hela dan å till slut ger man upp. Men, många tack för hjälpen.

Windows 7 kostar väl runt tusen kr minst och kan jag komma runt detta utan att behöva betala så....

Anders
Citera
2013-04-20, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intresserad08
Tack, tack.
Jag vara inne på VLC playern och tittade runt igår men inte fattade jag att öppna fånstenhet betydde detta. Sen höll jag på att googla runt i ämnet hela dan å till slut ger man upp. Men, många tack för hjälpen.

Windows 7 kostar väl runt tusen kr minst och kan jag komma runt detta utan att behöva betala så....

Anders

alternativa varianten om man vill komma runt https://www.flashback.org/t1026161

mvh
t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här