2013-04-19, 10:09
Medlem
Mapks avatar
Jag har mer eller mindre under hela mitt liv varit med om olika spökerier.
Saker som försvunnit för att sen dyka upp helt synligt, dörrar som öppnas, lampor som åker ner i golvet, leksaker som sätts igång, filtar som blivit ihopvikta, gestalter som synts för ett kort ögonblick.
Min man har varit med och sett mycket av de jag sett och även gjort egna iakttagelser.
Senaste tiden har det varit väldigt lugnt för mig medans ha. Fortfarande ser saker. Senast såg han någon i köket när han var ensam hemma, så spökena verkar ju finnas kvar men varför upplever jag inte saker längre?
Citera
2013-04-19, 10:23
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapk
Saker som försvunnit för att sen dyka upp helt synligt, dörrar som öppnas, lampor som åker ner i golvet, leksaker som sätts igång, filtar som blivit ihopvikta, gestalter som synts för ett kort ögonblick.
Min man har varit med och sett mycket av de jag sett och även gjort egna iakttagelser.
Senaste tiden har det varit väldigt lugnt för mig medans ha. Fortfarande ser saker. Senast såg han någon i köket när han var ensam hemma, så spökena verkar ju finnas kvar men varför upplever jag inte saker längre?
Jag känner så väl igen mig i din beskrivning, har upplevt dom mest otroliga grejor.
En anledning till att du inte upplever så mycket längre kan vara att du, omedvetet, har vant dig och inte reagerar inför detta. Visst är detta en värld som existerar, men jag tror också att människan har någon slags inbyggd försvarsmekanism som i viss mån "filtrerar" bort händelser av det här slaget, annars skulle vi helt enkelt inte klara av vårt vardagliga liv.
Senast redigerad av enfindam 2013-04-19 kl. 11:20.
Citera
2013-04-19, 10:30
Medlem
Mapks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag känner så väl igen mig i din beskrivning, har upplevt dom mest otroliga grejor.
En anledning till att du inte upplever så mycket längre kan vara att du, omedvetet, har vant dig och inte reagerar inför detta. Visst är detta en värld som existerar, men jag tror också att människan har någon slags inbyggd försvarsmekanism som i viss mån "filtrerar" händelser av det här slaget, annars skulle vi helt enkelt inte klara av vårt vardagliga liv.

Fast nja.. När jag är medveten om att det är lugnare och nästan letar efter spökerier så har jag svårt att tro att jag filtrerat bot det för att jag är van.
Skulle ytterdörren tex låsas av sig själv nu så skulle jag vara väldigt medveten om att det änt eftersom det inte hänt på länge, om den skulle låsas av sig själv varje dag så skulle jag säkert inte tänka på det efter ett tag för att jag då är så van vid att dörren alltid är låst
Citera
2013-04-19, 11:17
Medlem
Kan det vara så enkelt att din mentala hälsa har förbättrats?

Mvh
Citera
2013-04-19, 11:25
Medlem
CockneyRejects avatar
Spöket har väl bara gett upp, den har inte lyckats förmedla sitt budskap och helt enkelt gett upp. Antingen så är den helt borta eller så kommer den tillbaks snart igen.
Citera
2013-04-19, 11:35
Medlem
stelapinnens avatar
Har du slutat alternativt börjat med någon medicin? då dessa ibland kan ge vriden verklighets uppfattning! Jag kan poängtera att jag själv ej tror att det finns några ande väsen. Då det alltid finns en naturlig förklaring till alla händelser.
Citera
2013-04-19, 12:02
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stelapinnen
Har du slutat alternativt börjat med någon medicin? då dessa ibland kan ge vriden verklighets uppfattning! Jag kan poängtera att jag själv ej tror att det finns några ande väsen. Då det alltid finns en naturlig förklaring till alla händelser.
Oförskämt att fråga om personen går på någon medicin, gör du själv det? Lyssna på vad hon har att säga istället.
Citera
2013-04-19, 12:14
Medlem
Mapks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CockneyReject
Spöket har väl bara gett upp, den har inte lyckats förmedla sitt budskap och helt enkelt gett upp. Antingen så är den helt borta eller så kommer den tillbaks snart igen.

Gett upp kan jag inte påstå att dom gjort eftersom mannen fortfarande märker utav dom
Citera
2013-04-19, 12:16
Medlem
Mapks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stelapinnen

Jag har påbörjat och avslutat medicinering vid många tillfällen i mitt liv, nu är det snart fyra år sedan jag medicinerades och spöken har jag inte sett på kanske ett år, ser inte det som ett samband eftersom spökena dök upp innan jag började medicineras från första början
Citera
2013-04-19, 13:46
Bannlyst
Citat:
Jag har påbörjat och avslutat medicinering vid många tillfällen i mitt liv, nu är det snart fyra år sedan jag medicinerades och spöken har jag inte sett på kanske ett år, ser inte det som ett samband eftersom spökena dök upp innan jag började medicineras från första början

Vad fick du medicinen för då? Vilken åkomma?
Citera
2013-04-19, 14:00
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:

Sådana händelser används oftast från dessa entiteter som en slags katalys för ett fördjupat sökande om tingens varande.

Ifall du tagit till dig av insikterna sjunker de externa upplevelserna i intensitet. Att din man upplever dem ännu kan vara för att han kanske försöker hitta flera förklaringar eller på annat sätt inte tagit till sig att vår omgivning är mer fantastisk än den materiella förklaringsmodellen.

Sen tror jag du kommer att uppleva mer om du kan ta dig tiden att meditera regelbundet.
Citera
2013-04-19, 14:01
Medlem
Mapks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Vad fick du medicinen för då? Vilken åkomma?

Det är inte relevant eftersom det inte har med spökena att göra
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in