2013-04-19, 14:06
Medlem
Mapks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingIRymden
Sådana händelser används oftast från dessa entiteter som en slags katalys för ett fördjupat sökande om tingens varande.

Ifall du tagit till dig av insikterna sjunker de externa upplevelserna i intensitet. Att din man upplever dem ännu kan vara för att han kanske försöker hitta flera förklaringar eller på annat sätt inte tagit till sig att vår omgivning är mer fantastisk än den materiella förklaringsmodellen.

Sen tror jag du kommer att uppleva mer om du kan ta dig tiden att meditera regelbundet.

Jag har inte tagit till mig av nå insikter vad jag vet iaf kan ske jag gjort nåt som fått spökena att tro att jag fattat budskapet?
Citera
2013-04-19, 18:15
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapk
Jag har inte tagit till mig av nå insikter vad jag vet iaf kan ske jag gjort nåt som fått spökena att tro att jag fattat budskapet?

Möjligt. Ofta handlar det om inställning/insikt.
Citera
2013-04-19, 18:17
Medlem
gulaLejonets avatar
när började du uppleva detta?

är det mer/mindre under vintern?
Citera
2013-04-19, 21:33
Medlem
stelapinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Oförskämt att fråga om personen går på någon medicin, gör du själv det? Lyssna på vad hon har att säga istället.
Hur kan det vara oförskämt ? När medicinering kan vara en bidragande faktor !
Citera
2013-04-19, 21:33
Medlem
Mapks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
när började du uppleva detta?

är det mer/mindre under vintern?

Kan vara sex månader till ett år som det varit lugnt nu. Årstidsrelaterat har det inte varit tidigare och nu har det varit lugnt höst vinter och vår, kanske förra sommaren o våren också.. Minns inte riktigt när senaste händelsen ägde rum
Citera
2013-04-19, 21:34
Medlem
stelapinnens avatar
Citat:
Jag har påbörjat och avslutat medicinering vid många tillfällen i mitt liv, nu är det snart fyra år sedan jag medicinerades och spöken har jag inte sett på kanske ett år, ser inte det som ett samband eftersom spökena dök upp innan jag började medicineras från första början
Okey tänkte iaf ställa frågan då jag själv har tvivel om det okulta .
Citera
2013-04-19, 21:41
Medlem
Mapks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stelapinnen
Okey tänkte iaf ställa frågan då jag själv har tvivel om det okulta .

Förstår dina tvivel och ser också relevansen i din fråga. Skulle faktiskt kunna vara ett medicinskt problem jag har.
Tänker inte försöka övertyga dig om att spöken finns på riktigt, du är stor nog att bilda din egen uppfattning där.
Har du några andra idéer om varför för mig oförklarliga saker plötsligt slutat hända runt omkring mig? (Jag är fortfarande övertygad om att det är spökerier men känns onödigt att fråga en skeptiker varför det slutat spöka )
Citera
2013-04-19, 21:51
Bannlyst
Citat:
Det är inte relevant eftersom det inte har med spökena att göra

Om medicinen är mot hallucinationer och vanföreställningar så är det ju ytterst relevant.
Citera
2013-04-19, 21:54
Medlem
Mapks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Om medicinen är mot hallucinationer och vanföreställningar så är det ju ytterst relevant.

Fast nu var den inte det så det är alltså inte relevant. Det handlar inte ens om nån kul medicin som kan ge spännande hallisar som biverkning utan bara helt vanlig tråk medicin till helt vanliga tråk åkommor.
Citera
2013-04-19, 21:56
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Här är ett intressant inlägg som jag hittade på en blogg:

"Jag har mer än nog erfarenhet av Terry evans lurendrejeri, och ja, det är allt han gör. en bedragare som tjänar pengar pa människors fötvivlan och sorg.

Jag brukade vara intresserad av medialitet själv, jag trodde mig vara medial och hade sa manga erfarenheter av spiritualitet. Trodde jag. Jag "sag spöken", vilket efter ar visade sig vara inget annat än näringsbrist tack vare min davarande ätstörning, vilket ledde till hallucinationer da min hjärna tog stryk av detta. Men jag sag spöken, och saklart kunde varje medium man talade med konstatera att jag hade en enorm medial förmaga. Konstigt nog, nu när min ätstörning är besegrad och jag inte längre har näringsbrist har alla spöken jag mötte näst intill dagligen aldrig aterkommit. Mysko, huh?"

Inlägg #34 i denna blogg om du vill läsa mer:

http://skepticism.ifokus.se/discussions/4ee90a39d4ebea60d702db3a-mediet-terry-evans-granskas-del-2
Citera
2013-04-19, 22:50
Medlem
Timmervargens avatar
Har du på senaste tid kanske köpt en digitalkamera som du ofta bär med dig? Kameror har vanligtvis den effekten att alla spöken försvinner.
Citera
2013-04-19, 23:14
Medlem
Mapks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timmervargen
Har du på senaste tid kanske köpt en digitalkamera som du ofta bär med dig? Kameror har vanligtvis den effekten att alla spöken försvinner.

Haha, nej ingen ny kamera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in