Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-08, 11:27
  #133
Medlem
AndersDreines avatar
Manliga vänner ger inget mer än äckel, tro mig, om du inte är bög dvs. Visst, man kan prata om allt utan att behöva bry sig nämnvärt men det leder ingenstans i längden. Det du behöver är en erotisk flickvän eller en hora som tänder och lyfter dig uppåt. Någon som skapar lust och mervärde. Det kan bara en eller flera kvinnor göra. Med din lön borde de inte vara något problem, mer eller mindre dygnet runt. Man kan undra vad som hindrar dig.
Citera
2019-08-30, 21:16
  #134
Medlem
Glupafallets avatar
Jag hade en relation en tag men en kvinna från jobbet, men det tog också slut. Känner inte längre att jag vill ha någon relation, ser bara med viss avundsjuka på personer som har en relation. Känner en önskan av att bara få vara som alla andra normala personer. Inser att jag inte är gjord för relationer, varken kärleksrelationer eller vänner. Pendlar mellan känslan av att vilja göra något vettig av livet och att bara avsluta det. De säger att hjärnan skadas av långvarig depression, formodligen är jag skadad då, ingen mening att göra något. Testade att stoppa och prata med kvinnor på stan i helgen. Ganska kul men leder nog ingenstans. Min bästa vän säger att jag borde gå till en psykolog. Men jag har vissa tankar som jag faktiskt inte vill dela med någon, ibland drömmer jag om det. Funderar på att köpa en Sony A7iii, verkar kul att fota med.
Citera
2019-08-30, 23:25
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glupafallet
Jag hade en relation en tag men en kvinna från jobbet, men det tog också slut. Känner inte längre att jag vill ha någon relation, ser bara med viss avundsjuka på personer som har en relation. Känner en önskan av att bara få vara som alla andra normala personer. Inser att jag inte är gjord för relationer, varken kärleksrelationer eller vänner. Pendlar mellan känslan av att vilja göra något vettig av livet och att bara avsluta det. De säger att hjärnan skadas av långvarig depression, formodligen är jag skadad då, ingen mening att göra något. Testade att stoppa och prata med kvinnor på stan i helgen. Ganska kul men leder nog ingenstans. Min bästa vän säger att jag borde gå till en psykolog. Men jag har vissa tankar som jag faktiskt inte vill dela med någon, ibland drömmer jag om det. Funderar på att köpa en Sony A7iii, verkar kul att fota med.

Kul att du hittade en tillfällig partner iallafall.
Citera
2019-09-01, 09:22
  #136
Medlem
Ebetyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 00liver
Jag tror absolut en psykolog skulle kunna hjälpa dig.
Allt de gör är IQ test sedan får man Asperger diagnos eller dylikt steg 3: man får antidepressiva piller som sabbar skallen för evigt. bättre att ta djupa andetag.
Citera
2019-09-02, 03:10
  #137
Medlem
precixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glupafallet
Hallå! Tänkta bara säga hej. Lever fortfarande och kämpar med att typ hitta någon mening i livet. Det är lite upp och ner. Har ändå lärt mig en del sen jag startade den här tråden, men funderar på vad man ska göra av livet egentligen. Att bli av med oskulden löser ju inget speciellt iaf kan jag säga. Om någon bor i Stockholm och vill snacka om livet så hör av dig. Vore kul att ha en manlig kompis, typ det sista som jag inte har lyckats med.

Skicka PM! Din inkorg är full så kan ej.
Citera
2019-12-20, 19:40
  #138
Medlem
Glupafallets avatar
År 2019 var första gången jag hade så kallade one night stand. Två gånger från Tinder träffade jag någon och hade sex första första gången vi träffades. Andra gången var med en gift kvinna. Intressant upplevelse men inte vad jag letar efter. Önskar verkligen att bara träfffa en normal vettig kvinna som vill umgås och uteckla något långsiktigt, konstigt att det ska vara så svårt. Provat så kallat "Daygame" och mött en del intressanta personer, dock inga singlar som lett någonstans. Haft sex med nio kvinnor i totalt i livet. Vill inte att mitt liv ska kretsa kring att träffa en kvinna. Önskar bara att träffa någon så jag också kan fokusera på andra mål jag har in livet. Vet fortfarande inte hur man får en manlig vän.
Citera
2019-12-21, 01:11
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glupafallet
År 2019 var första gången jag hade så kallade one night stand. Två gånger från Tinder träffade jag någon och hade sex första första gången vi träffades. Andra gången var med en gift kvinna. Intressant upplevelse men inte vad jag letar efter. Önskar verkligen att bara träfffa en normal vettig kvinna som vill umgås och uteckla något långsiktigt, konstigt att det ska vara så svårt. Provat så kallat "Daygame" och mött en del intressanta personer, dock inga singlar som lett någonstans. Haft sex med nio kvinnor i totalt i livet. Vill inte att mitt liv ska kretsa kring att träffa en kvinna. Önskar bara att träffa någon så jag också kan fokusera på andra mål jag har in livet. Vet fortfarande inte hur man får en manlig vän.

Från 0 till 9 grattis hoppas du tyckte om det haha. Tinder hittar du inga långsiktiga tjejer eller jo väldigt väldigt svårt. Samma med krogen/fester osv. Oftast sociala medier/jobb hittar man mer seriösa tjejer vilket jag tror du vill.

jag själv har inte många vänner osv men tror utan vänner lyckas man mer ekonomiskt och andra saker. Du har ju bra lön/jobb kan bero på din ensamhet? Min är så.

Man ska kunna leva med sig själv, älska sig själv och känna man är annorlunda på bra sätt. DO WHAT ever THE fuck you want!
Citera
2019-12-21, 02:00
  #140
Medlem
Träffade du någon psykolog? Orkade ej läsa alla sidor.
Citera
2019-12-21, 02:08
  #141
Medlem
HarryManbacks avatar
Jag har mått piss till och från under nästan hela mitt liv, är idag 35+.

Kan säga att med rätt medicinering och kunskap om min diagnos samt ett jävla kämpande så har jag idag ett liv och mående som är bättre än väntat.

Meditation har också varit en nyckel för mig.

Har haft självmordstankar i princip senaste 10-15 åren så jag har erfarenhet av att må riktigt dåligt. 2 psykoser, tunga depressioner, övergrepp, mobbing m.m.

Det går fan att vända, se till att få rätt hjälp, som jag en gång läste och som jag tagit med mig:
"Självmord är en permanent lösning på ett tillfälligt problem."

I mitt fall var tillfälligt jävligt lång tid men fuck vad glad jag är att jag inte sköt skallen av mig...
Citera
2019-12-31, 23:19
  #142
Medlem
Glupafallets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Träffade du någon psykolog? Orkade ej läsa alla sidor.
Jag mötte en psykolog en gång när jag var på typ psykakuten när jag mådde väldigt dåligt och övervägde självmord. Var väl mest en person som vill se om jag verkligen vill begå självmord. Har aldrig pratat med en psykolog för att få hjälp egentligen.
Citera
2020-01-02, 15:59
  #143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glupafallet
Hej!

Det här är jag:
Kön: Man.
Ålder: 30-35 år.
Utbildning: Universitet 4.5 år.
Jobb: Ja, ganska bra. Årsinkomst ca 600k.

Det här är också jag:
Har aldrig hållit en flickas hand.
Har aldrig pussat en flickas kind.
Han har aldrig närvarat vid en flickas nakna kropp.
Har inga vänner, nästan aldrig haft.

Jag är ensam. Jag mår dåligt. Mitt liv är tomt och meningslöst. Det gör ont. Jag gråter ofta. Jag kan inte stå emot. Jag gråter tills jag det gör ont i halsen och tårarna tar slut.

Jag ser ingen ljusning i mitt så kallade liv. Det enda jag inte helt har gett upp hoppet om är att det kan finnas en liten möjlighet att vända det. Jag har bestämt mig för att göra ett ärligt försök att göra något åt det. Här är mina idéer på vad jag tänker försöka:

1. Träffa en psykolog.
2. Försöka hitta någon partner.
3. Flytta någon annanstans i Sverige.
4. Flytta utomlands.
5. Begå självmord.

Alternativ 1 är det jag vill prova först. Har aldrig gjort något liknande förut, så det känns lite skrämmande men jag vill prova, om det inte finns starka skäl att inte prova.

Alternativ 2 känns nästan helt orealistiskt och hopplöst. När det kommer till relationer har jag lika mycket erfarenhet som en nyfödd.

Alternativ 3 och 4 vet jag inte riktigt vad det skulle ge, men jag kan inte stanna kvar här, det fungerar inte.

Alternativ 5 är sista utvägen. Jag är inte direkt rädd för att dö. Vet dock inte hur mina föräldrar skulle ta det. Det är väl största hindret.

Jag vill inte ge upp. Jag vill försöka hitta en lösning. Jag brukar kunna få saker gjorda och lösa problem om jag väl fokuserar på det. Problemet är att jag saknar verktyg och kunskap inom detta område.

Jag var en av de bästa i min ”klass” på högskolan. Så det kan inte vara helt värdelösa gener. Det gör mig ledsen att vara en genetisk återvändsgränd i det naturliga urvalet. Inget mer än avfall på Darwins sophög.

Samtidigt känner jag att jag kanske är otacksam. Jag vet att många har mycket värre fysiska eller psykiska handikapp. Jag har ju i någon mening haft goda förutsättningar, jag kan inte skylla på någon annan än mig själv. Hade SAW-filmerna varit en verklighet så hade Jigsaw säkert beaktat mina kvalifikationer som utomordentliga.

Vad tycker ni jag bör göra. ABsolut alla synpunkter uppskattas. Tror ni att en psykolog skulle kunna hjälpa mig? Jag har verkligen noll kunskap om detta.

Tror du ska satsa på psykologen 🙂
Citera
2020-01-05, 19:33
  #144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glupafallet
Jag mötte en psykolog en gång när jag var på typ psykakuten när jag mådde väldigt dåligt och övervägde självmord. Var väl mest en person som vill se om jag verkligen vill begå självmord. Har aldrig pratat med en psykolog för att få hjälp egentligen.
Du måste börja älska dig själv för den du är och vad du faktiskt har åstadkommit. När du älskar dig själv kommer du lättare kunna älska någon annan och skapa ett starkt och långvarigt förhållande.

Jag har haft partners men det har alltid strulat för jag hade svårt med mig själv.

Nu tar jag istället hand om mig själv i första hand och kärleken får komma på andra plats. Man kan nästan säga att jag har ett förhållande med mig själv.

Börja ta hand om dig själv först genom att tex träna eller meditera och utforska dig på djupet.
När du lärt dig älska dig så kommer även regniga dagar vara ljusa för dig!

Jag hoppas det vänder för dig och att du hittar lyckan.
Glöm inte att du är grym!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback