Citat:
Jag tror att du tänker för mycket. Vilket inte behöver vara något negativt, tvärtom tror jag att det är en positiv egenskap.Det enda jag ville var att betyda något för någon. Att mitt liv skulle göra någon skillnad. Jag har försökt, men det är jättesvårt. Konstig att det ska vara så svårt. Om jag skulle dö idag inte många skulle bry sig. Kanske är det så att alla mest leter efter något sätt att betyda något, jag vet inte. Många har sagt till mig att jag tänker FÖR MYCKET, kanske är det problemet.
När du skrev i början av tråden var det ett stort problem för dig att du aldrig varit med en tjej. Nu är du om jag förstått det rätt väldigt aktiv. Ändå mår du dåligt för att det tagit slut med tjej. Om man vill ha relationer så kommer du förr eller senare även vara med om brustna förhållandet. Det hänger ihop.
Försök istället ta ut det positiva DU har fått av dina relationer och dina erfarenheter.
Jag känner liknande som du. Jag har dock aldrig känt ett riktigt behov av relationer. Ändå har jag större delen av mitt vuxna liv varit i långvariga förhållanden. Jag gillar inte det man jag vågar inte bryta dem.
Jag kontaktade vårdcentralen för att få tid hos psykolog. Efter någon månad tröttnade jag på att vänta. Min pappa fixade fluoxetin åt mig som jag tar dagligen. Sen jag började med det i vintras har mitt liv varit helt underbart. Sociala situationer på jobbet som jag annars alltid haft problem med ser jag fram emot. Jag fixade även så att jag för en gång skull får njuta som ungkarl. Flyttade för några år sen ut på landet relativt nära en(min) stad så att jag själv kan bestämma när jag ska vara social.
Jag säger inte att dessa tabletter är svaret på hela min utveckling. Jag kan dock med säkerhet säga att utan dem hade jag inte kommit så långt som jag gjort idag.
Köpte en Blue Yeti också. Om jag fick önska mig något så skulle det vara att ha en manlig vän som man kan prata om allt med.