2013-04-18, 01:21
Medlem
Tsanwhalars avatar
Vad är typiskt 90-tal som man fortfarande inte kan relatera till de aktuella stilen?

Vad jag förstått så blev grungen och flanell skjortorna väldigt stora under tidigt 90 tal, men senare i mitten av 90 talet kom hängande byxor och kläder med väldigt starka färger och liknande. Bortsett från kläder med starka kläder är den aktuella modet ungefär likt.

Finns det något under 90-talet som var typiskt 90-tal? Frisyrer, Droger, Musik, Kläder?

Tack på förhand!
Citera
2013-04-18, 01:25
Medlem
Rabbadabs avatar
Den horribla eurodance-musiken. Det är allmänt känt att 90-talet var det sämsta musikdecenniet någonsin!
Citera
2013-04-18, 01:29
Medlem
Tsanwhalars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbadab
Den horribla eurodance-musiken. Det är allmänt känt att 90-talet var det sämsta musikdecenniet någonsin!

Haha det kan jag absolut hålla med om! Dock fanns det mycket band som påverkat dagens musik, som te x Grungen och punken. Men den var kanske inte lika stor
Citera
2013-04-18, 01:34
Medlem
Som tjej född -87 kommer jag inte ihåg hela 90-talet, kommer jag ihåg detta modemässigt (fyller på när jag kommer på mer):

- Halsband som sitter tajt s k "chokers"
- Ljust läppstift med mörk läppenna
- Jazzbyxor
- Mittbena
- Magtröjor
- Platåskor; inte 70-talsvarianten utan mer Buffaloskor
- Savannbyxor

Annat:
- Personsökare
- Lämna in skolarbeten på diskett
- Altavista och Yahoo
- Aftonbladets chatt
- Modemljudet
- "Mamma, lägg på luren, jag ska gå på internet!!"
- Nazister på stan, hela kittet med bombarjackor, kängor och upprullade jeans
- "Kickers" - förortskids med mjukisbyxor och butterfly-kniv
Citera
2013-04-18, 01:37
Medlem
Samariterstrasses avatar
Citat:

Beror väl lite på vilka genrer man tittar på enligt mig. Jag tycker personligen att 90-talet var guld för hip-hopmusiken, detta kanske inte påverkade/var så aktuellt i Sverige dock.

Annars när jag tänker typiskt 90-tal (och enligt mig kass musik) så är det tjej- och pojkband så som Spice Girls, Five och N'Sync osv. Även modet var förfärligt vill jag minnas, även om jag konkret inte kan komma på något på rak arm (inget stort modeintresse). Men det kanske inte är så ovanligt att man ofta ser tillbaka på nyligen passerade årtiondens mode med avsmak.
Citera
2013-04-18, 01:42
Medlem
GanjaFarfars avatar
Rent spontant kommer jag bara på:
Hockeybilder
Pottfrilla
CD-Freestyle
Citera
2013-04-18, 01:44
Medlem
MaryBoleyns avatar
Det här

http://www.danceartistinfo.com/pictu...a/aquarius.jpg

http://cdn1.cdnme.se/cdn/5-2/104657/..._129564284.jpg

http://photos.posh24.com/p/1772277/z..._bunton_ba.jpg

Till exempel. Bland det vidrigaste man kan kolla på. Lätt det fulaste årtiondet på hela 1900-talet. Såg väl okej ut fram till 1993 typ, då jag föddes hehe..
Citera
2013-04-18, 01:54
Medlem
krigsbarns avatar
Citat:
Det är allmänt känt att folk är idioter. Under 90-talet kom mycket av den bästa musiken någonsin (jag ber att du söker en lista av band och titlar), grungen och egentligen hela den tillhörande alternativa scenen är bara ett litet men starkt talande bevis.

För att klargöra, jag tillskriver 90-talet alternativ musik.
Citera
2013-04-18, 01:59
Medlem
Mellanbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av throw
- Modemljudet
- "Mamma, lägg på luren, jag ska gå på internet!!"

Hahhaha
Så jävla bäst. Det va tider det.
Minns att alla brudar hade Levis Jeans och Dr.Alban och E-type spelades överallt.
Honda MT-5 och Yammaha DT Var dom man brassade runt på.
Va en skön tid, en trygg tid.
Citera
2013-04-18, 02:58
Medlem
Solbeas avatar
Modemässigt så var det hett att ha svart långkjol med sneakers till för att inte tala om
Kjol på byxan modet och uppvikta jeans. Ett tag skulle alla ha samma frisyr som Kelly i beverly hills när hon hade lite kortare hår. Var inne med miniryggsäck ett tag och kidsen hade bufalloskor! Tror också det var cybermode ett tag med silverdunjacka och latexbyxor. Killar hade runt 94 en jävligt ful page frisyr
Senast redigerad av Solbea 2013-04-18 kl. 03:04.
Citera
2013-04-18, 03:01
Bannlyst
-Sverige
Citera
2013-04-18, 04:02
Medlem
Mittbena.
Tatueringar på kinesiska.
Tatueringar med taggtråd runt armen motiv.
Sockerdricka, Hallonsoda, citronläsk- endast läsk på back.
Vhs- gå och hyra film. Ladda ner, vad är det?
Sändningarna på tv avslutas klockan 4 på natten med nationalsången.
Som kille bleka håret, färga håret efter klippning.
Ballt med tuppkam.
Godisen ufo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in