2013-04-18, 01:13
Medlem
Hejsan!

Jag har en fråga åt en kompis åt mig som inte är +18 och därför själv inte kan skapa tråden.

Vi var några stycken vid en skolgård där jag bor, där "kompisen" då rökte på. När det var dags att åka hemåt (med moped) blir vi stoppade av polisen... Vi var tre stycken, de frågade först efter körkort men eftersom att han inte hade med det svarade han exakt så. Polisen klev ur bilen och bad var och en blåsa.. Det var ju då endast han utav oss tre som var påverkad, vad han nu undrar är att eftersom polismännen inte sa att det var något fel på plats, bör han förvänta sig ett samtal senare? Kan det vara så att med den nya tekniken skickas testet till labb eller dylikt för att sedan gås igenom? Viktigt att notera är att efter polisen tagit blåstest så kontrollerade de endast körkort och att mopederna var påställda, sedan sa det att vi kunde åka. När min kompis sedan skulle sätta sig på mopeden, säger polisen "sedan kan du ge personnummer till min kollega så vi kan se att du är du"?

Polarn är Väldigt Skraj för tillfället och vet inte om han bör vänta ett samtal?
Citera
2013-04-18, 01:20
Medlem
Mellanbarnets avatar
öhhh...

Du skriver väldigt...luddigt.
Hade ni vars en moped?
Hade alla körkort för moppe med sig el reggat i körkortsregistret?
Han hade rökt vad?
Exakt hur gammal är polaren?
Var era mopeder lagliga och hade ni regbevis med er?

Troligtvis kommer det inte hända något. Snuten har annat och göra en att jaga ungdomar på moppar.
Citera
2013-04-18, 01:51
Medlem
Nikkodemus91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodanbob1994
Hejsan!

Jag har en fråga åt en kompis åt mig som inte är +18 och därför själv inte kan skapa tråden.

Vi var några stycken vid en skolgård där jag bor, där "kompisen" då rökte på. När det var dags att åka hemåt (med moped) blir vi stoppade av polisen... Vi var tre stycken, de frågade först efter körkort men eftersom att han inte hade med det svarade han exakt så. Polisen klev ur bilen och bad var och en blåsa.. Det var ju då endast han utav oss tre som var påverkad, vad han nu undrar är att eftersom polismännen inte sa att det var något fel på plats, bör han förvänta sig ett samtal senare? Kan det vara så att med den nya tekniken skickas testet till labb eller dylikt för att sedan gås igenom? Viktigt att notera är att efter polisen tagit blåstest så kontrollerade de endast körkort och att mopederna var påställda, sedan sa det att vi kunde åka. När min kompis sedan skulle sätta sig på mopeden, säger polisen "sedan kan du ge personnummer till min kollega så vi kan se att du är du"?

Polarn är Väldigt Skraj för tillfället och vet inte om han bör vänta ett samtal?

Jag antar att de var gräs han rökt och han tror att det skulle kunna synas på blåstestet?
isåfall är svaret nej, det syns inte på blåstest att han rökt.
Citera
2013-04-18, 20:31
Medlem
Slingshots avatar
Fel forumsdel, flyttas till R & C

BD -> R & C

Slingan
Citera
2013-04-18, 21:19
Medlem
Berberines avatar
Ehh, No offence Herr/Fru Moderator, men då han i vart fall misstänker att det är gräs det är frågan om, skulle inte Cannabis forumet passa bättre, eller kanske drog akuten? (även om det inte är vidare akut)
Citera
2013-04-22, 13:48
Medlem
dawthedudes avatar
Om han inte var påverkad utav alkohol så ska det inte vara någon fara.

Det sägs att det ska komma blåsinstrument som kan se om man är påverkad av droger också, men jag tror inte den tekniken är "lanserad" än.

Det borde vara lugnt! Känns som att dem borde tagit konsekvenserna på plats annars, inte ta ett samtal i efterhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in