2013-04-18, 00:52
Medlem
Oftast så är jag ganska deprimerad och nere. Tycker att allt känns meningslöst osv. Så har det varit för mig ganska många år nu vad jag kan minnas. Inga konstigheter egentligen. Men saken är den att jag med jämna mellanrum på runt sådär 3-4 veckor har 1-3 dagar där jag mår skitbra (!!!!) verkligen. Älskar livet som fan allts. Så jävla jobbigt att hela tiden tro att man kommit ur helvetet för att sen komma tillbaka någon dag senare.

Varför gör hjärnan såhär och hur får.jag det att sluta och bara mår vanligt (vet inte ens hur det känns). Själv.tycker jag inte det låter tillräckligt för att vara en polär sjukdom, men vad vet jag.
Citera
2013-04-18, 00:56
Medlem
Mellanbarnets avatar
Du är bipolär.
Botas med Lyrica.
Vårdcentral>Läkare>Diagnos>Lyrica.

Alt kan du ha låg seretoninhalt.
Finns lyckopiller för sånt.
Citera
2013-04-18, 06:43
Medlem
Det är mycket mer vanligt att folk pendlar i humör i olika länder. I ex USA så är ju folk generellt mycket mer utåtgående och positiva medans man i Sverige är mer avvaktande och negativ.

Jag tror det viktiga är att du försöker att hitta en balans och inte dra för mycket åt det ena eller andra hållet. Balansen får du genom sunda levnadsvanor som träning, bra kost, sovvanor och bra umgänge. Låt dig alltså inte ryckas med alltför mycket av hur du just mår utan acceptera bara känslan utan att identifiera dig med den.
Citera
2013-04-18, 08:09
Medlem
Låter som bipolär, sök hjälp hos en läkare.

Med vänliga hälsningar
en person med bipolär II
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in