Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2014-12-28, 17:11
Medlem
Har man bara självdisciplin så går det att dryga ut kassan med 8-10+ tusen i månaden. Har gjort det ett tag innan. men sen jag skaffa sambo har det blivit mindre spel. inte så poppis att lägga 3-4 timmar direkt efter jobbet på poker

spelar 3-4 bord. oftast 2 bord på 0,25 0.50£ sen två andra på 0.10 0.25£. Kan spela något högre men från 25/50 till 1/2£ är det som natt och dag, svårare att hitta åsnor som inte vet vad dom gör. många på den nivån kan leva ett hyffsat liv på sin poker.

Sen är det långt ifrån alla som kan gå med plus några/någon tusing vart månad. Det har självklart hänt att jag någon månad gått minus. någon gång +-0. och det är oftast brist på dålig självdisciplin men överlag ligger jag en medel Svensson årslön i plus under tiden som jag spelat.

Det är självdisciplinen som gör att folk har svårt för att i långa loppet gå på plus, Att sluta spela när man faktiskt själv känner att det inte är ens dag. Att girigheten tar över pokerspelet, vet MÅNGA som suttit både live och på nätet som startat riktigt bra, men fram på små timmarna ligger dom minus. Gå in på bordet/borden med en plan, sätt ett mål att sluta spela när man är plus 500, och sluta spela när man förlorat allt på ett bord, eller en viss summa. Har kört med tid med, sluta spela vid 01.00 osv osv osv. man kan göra hur man vill. Men det är ett bra tips.

och spela inte för mer en man kan förlora haha. och det är sant, att ha en bankrulle är så jävla viktigt ju mer seriöst man vill ta spelandet på. men att spela poker när man VET att en förlust kommer göra jävligt ont ekonomiskt är bara idiotiskt. man blir feg och spelet blir bara krystat.

blev en hel bok nu ses på borden//koksalt
Citera
2015-08-04, 20:05
Medlem
Det är lätt att tjäna pengar på poker utan att inte ens spela.
mellan 2004 - 2009 drog jag in massa utan att inte köra något
Citera
2015-08-05, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winning2
Det är lätt att tjäna pengar på poker utan att inte ens spela.
mellan 2004 - 2009 drog jag in massa utan att inte köra något
Sålde du sex till pokerspelare eller vad försöker du säga?
Citera
2015-08-06, 16:04
Medlem
GrovBenstommes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .pimm.
Sålde du sex till pokerspelare eller vad försöker du säga?

Antar att han rekryterade pokerspelare till pokersiter för en viss %
Citera
2015-08-17, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infensus
Vill klargöra att detta gäller onlinepoker, lowstakes, texas hold'em.

Har spelat poker i flera år i bland har jag haft mycket annat och inte haft tid att spela.

Jag spelar endast lowstakes, alltså väldigt låga summor. En normal omgång går jag från 30 kr till 100 - 200 kr. Ibland förlorar jag 30 kr på grund av otur och ibland flera 30 kr på rad. Men eftersom jag för statistik på exakt allt så vet jag att jag går + väldigt mycket. Ganska enkel ekvation att man går plus om det ser ut såhär:

Måndag 30 kr till 147 kr = 117 kr plus, tisdag 30 kr till 331 kr = 301 kr plus, onsdag 30 kr till 105 kr = 75 kr plus, torsdag 30 kr till 0 kr = 30 kr förlust, fredag 30 kr till 115 kr = 85 kr plus, osv, osv.

Jag brukar max spela två timmar en kväll, vanligtvis blir det bara en timme per kväll men går det riktigt bra kan det bli tre eller fyra.

Då finns det de som säger att poker är för förlorare och bara handlar om tur. Det är helt fel! Kollar man på highstakes när pokerproffs spelar är det till liten grad baserat på tur.

Jag har själv valt att endast spela med riktigt låga summor, varför? Därför att där finns idioterna och amatörerna samlade som man enkelt kan ta pengar ifrån. Det finns de som inte höjer när det har triss och spelar triss som om det vore lågt par. Det finns de som gör massor av misstag, inte alls kan läsa bluffar, aldrig känner sig trygg med en hand och inte vet hur händer ska värderas och hur man extraherar mycket pengar när man har vinnande handen. Det absolut vanligaste misstaget hos nybörjare är att antingen övervärdera eller undervärdera sin hand. Att inte få ut den potentiella summa pengar man kan få från sin hand är något som kommer vara väldigt negativt för ens spel och leda till förluster. Detsamma gäller att övervärdera sin hand och bli slagen av en bättre hand och förlora mer än vad man hade behövt.

Allt detta borde få kloka personer som har nån timme på kvällen över att söka sig till onlinepoker! Jag har tjänat mer än 2000 kr i extrainkomst bara under april bara på poker. Och det är inget som behöver skattas eller tas upp i någon deklaration! Det tar massor, massor och åter massor av händer för att bli bra på poker. Man kan också lära sig från videoklipp och tips från proffs. Men så fort man har lärt sig hur händer ska värderas och hur man bluffar på bästa sätt och läser motståndare så kan man börja tjäna pengar. När man vet att Q7 offsuit är den genomsnittliga handen och att AA är den bästa och 27 offsuit är den sämsta och många fler händer än så då har man kommit en bit på vägen till att bli en bättre pokerspelare.

Hur kommer det sig att inte fler som är duktiga på poker spelar lowstakes online? Att dra in lite pengar som man kan ha roligt för genom att åka utomlands eller whatever borde vara i allas intresse.
fördelarna med att grinda lowstakes är en säker vinst om du inte är klappkass.
Det tråkiga är att spänningen försvinner och det roliga med att vinna en hand.

beror också på hur man själv ser det

om du gillar att spela lowstakes så kör på
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här