Citat:
Ursprungligen postat av
voXt
Jag anser mig själv vara ganska smart som person, har väldigt högt iq, bra på att läsa andra människor, arbetar som framgångsrik kreativ programmerare. Lär mig väldigt snabbt.
Det är lätt att tro att om man e smart så kan man överlista de andra dummare spelarna men randomness kommer o biter en i röven förr eller senare. Igenom att spela väldigt säkert och defensivt (vilket för övrigt är ganska tråkigt i längden) så kan man få en långsam inkomst men sen kommer en fisk och bluffar och lyckas trots minimala odds träffa en stege eller färg när alla kort är lagda så då förlorar man alla pengar man har. Det är i princip omöjligt att komma ifrån för man vill inte direkt lägga sig när man sitter på triss i A på floppen.
På detta sätt hoppar pengarna fram och tillbaka mellan spelarna och i slutändan är det bara banken som tar alla pengar då den tar ca 1-3% på alla stick.
Har spenderat ett par 1000 timmar live nu. Totalt så har jag spenderat 10 000 kr och det räcker med att mina 10 000 kr slungas fram och tillbaka 100 ggr mellan spelare så har varenda öre gått till banken..
Kan bara rekommendera alla att inte tro att ni kan tjäna pengar på poker. Den värsta situationen som kan uppstå är när man har otur flera gånger i rad och får slut på pengar. Det man lätt gör då är att man går till ett bord med högre blinds för att "vinna tillbaka" pengarna och samma sekund som man gör det så har man redan förlorat ännu mer pengar.
Se snarare poker som ett nöje där du betalar för spänningen på pokerbordet istället för en fyllekväll på krogen. Om du inte förlorar alla pengar den kvällen så blev det ett väldigt billigt nöje.
För att vara en så smart person tycker jag att det låter som om du har lite korkade strategier.
Först, skaffa ett tracker-program så att du kan se vad du har för dej egentligen.
De här idioterna som köper in hålstegar, går all-in med 33 mot dina AA osv kommer att gå back i längden. Bygger man sitt spel på tur så har man samma möjlighet till långsiktig framgång som om man spelar på enarmade banditer. Spelar du coin-flips där du har 55% och Fi 45% så kommer du att vinna i längden - men du måste gå in och analysera dina händer och se om du verkligen hade 55% chans eller om du sitter och ljuger för dej själv. Och har sajten 4% rake så har du bara 51% chans.
Om du förlorar ska du gå ner i nivå - inte upp. Kan du inte vinna på låg nivå i längden så kan du absolut inte göra det på högre. Du försämrar dina odds att vinna.
Som nybörjare så tror man poängen är att man ska vinna stora potter - men som du säger så böljar de fram och är man bara någon % bättre än sitt motstånd så tar banken allt. Du ska vinna blinds. Det är löjligt lite pengar men stjäl du som lilla mörken stora mörkens mörk så är det rake-fria pengar. Går du all-in med AA mot AA så är det förlust eftersom banken tar rake.