2013-05-01, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
1) Det stämmer helt säkert. Andelen nöjesspelare i USA är oöverträffad. Spelkvalitetsskillnaden före och efter hösten 2005 går inte att jämföra ( amerikanska spelare kunde visserligen spela fram till "black friday" men de spelare som gick runt lagen för att kunna fortsätta spela var inte desamma som öste ut miljardbelopp i dollar ut i den globala pokerekonomin ).

2) Det kommer aldrig att hända. USA är på väg att reglera den inhemska online-pokermarknaden. Till en början så kommer de enbart att kunna spela inom varje delstat och längre än till spel inom grupper av delstater kommer de inte att gå i vår livstid. Spelare utanför USA kommer inte att släppas in. Amerikanska spelare ( de nöjesspelare vi vill möta! ) kommer inte att tillåtas att spela på internationella sajter.

Nej vad tråkigt det lät .. =/
Citera
2013-05-01, 18:07
Medlem
Jag har också spelat tight och gått plus en tid i mitt liv men då var jag arbetslös och gjorde inget annat mer än poker samt styrketräning.

Men har man jobb/inkomster så finns det ingen anledning och tid för att spela på ett sånt sätt. Skulle jag räkna ut timkostnaden så hade det legat runt 10kr/h kanske visst är det wooow att man kan vinna pengar men har man jobb finns det ingen normal person som spelar för en slavlön, spelar endast för kul skull när det än händer nu för tiden.. Men har ingen tid alls för poker nu när man jobbar och ska hinna träna också.
Citera
2013-05-03, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Lajban
Om du ska få ut något vettigt bör du krossa svs 2,5/5... Och då tjänar jag fortfarande klart mer på mitt vanliga jobb

Poker spelar vi för att det är så förbannat kul!
Det må vara ovanligt, men finns ju snubbar på 1/2 som kan göra 20-25k på Svenska Spel. Vet inte hur lite de gör en dålig månad, men nog borde det fortfarande gå att försörja sig på micro även med Svenska Spels standard (micro på dollarsiter är lite andra mått)

Grejen är väl dock den att man inte får ut alla fördelar med att inte ta ett vanligt jobb om man spelar för lågt. Då blir ju pokern i praktiken vardag det med liksom att man måste spela ett visst antal timmar varje månad. Då har man ju inte ens blivit kvitt arbetsveckan.
Citera
2014-06-02, 13:23
Medlem
Jag anser mig själv vara ganska smart som person, har väldigt högt iq, bra på att läsa andra människor, arbetar som framgångsrik kreativ programmerare. Lär mig väldigt snabbt.

Det är lätt att tro att om man e smart så kan man överlista de andra dummare spelarna men randomness kommer o biter en i röven förr eller senare. Igenom att spela väldigt säkert och defensivt (vilket för övrigt är ganska tråkigt i längden) så kan man få en långsam inkomst men sen kommer en fisk och bluffar och lyckas trots minimala odds träffa en stege eller färg när alla kort är lagda så då förlorar man alla pengar man har. Det är i princip omöjligt att komma ifrån för man vill inte direkt lägga sig när man sitter på triss i A på floppen.

På detta sätt hoppar pengarna fram och tillbaka mellan spelarna och i slutändan är det bara banken som tar alla pengar då den tar ca 1-3% på alla stick.

Har spenderat ett par 1000 timmar live nu. Totalt så har jag spenderat 10 000 kr och det räcker med att mina 10 000 kr slungas fram och tillbaka 100 ggr mellan spelare så har varenda öre gått till banken..

Kan bara rekommendera alla att inte tro att ni kan tjäna pengar på poker. Den värsta situationen som kan uppstå är när man har otur flera gånger i rad och får slut på pengar. Det man lätt gör då är att man går till ett bord med högre blinds för att "vinna tillbaka" pengarna och samma sekund som man gör det så har man redan förlorat ännu mer pengar.

Se snarare poker som ett nöje där du betalar för spänningen på pokerbordet istället för en fyllekväll på krogen. Om du inte förlorar alla pengar den kvällen så blev det ett väldigt billigt nöje.
Citera
2014-06-02, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av voXt
Jag anser mig själv vara ganska smart som person, har väldigt högt iq, bra på att läsa andra människor, arbetar som framgångsrik kreativ programmerare. Lär mig väldigt snabbt.

Det är lätt att tro att om man e smart så kan man överlista de andra dummare spelarna men randomness kommer o biter en i röven förr eller senare. Igenom att spela väldigt säkert och defensivt (vilket för övrigt är ganska tråkigt i längden) så kan man få en långsam inkomst men sen kommer en fisk och bluffar och lyckas trots minimala odds träffa en stege eller färg när alla kort är lagda så då förlorar man alla pengar man har. Det är i princip omöjligt att komma ifrån för man vill inte direkt lägga sig när man sitter på triss i A på floppen.

På detta sätt hoppar pengarna fram och tillbaka mellan spelarna och i slutändan är det bara banken som tar alla pengar då den tar ca 1-3% på alla stick.

Har spenderat ett par 1000 timmar live nu. Totalt så har jag spenderat 10 000 kr och det räcker med att mina 10 000 kr slungas fram och tillbaka 100 ggr mellan spelare så har varenda öre gått till banken..

Kan bara rekommendera alla att inte tro att ni kan tjäna pengar på poker. Den värsta situationen som kan uppstå är när man har otur flera gånger i rad och får slut på pengar. Det man lätt gör då är att man går till ett bord med högre blinds för att "vinna tillbaka" pengarna och samma sekund som man gör det så har man redan förlorat ännu mer pengar.

Se snarare poker som ett nöje där du betalar för spänningen på pokerbordet istället för en fyllekväll på krogen. Om du inte förlorar alla pengar den kvällen så blev det ett väldigt billigt nöje.
Man kan skippa krogen och spela live eller online under helgerna så får man in rätt mycket deg sen så kan det vara svårare att grinda vardagar då det sitter mest regs och spelar.

Om du är rädd för att förlora stora potter så borde du testa fixed limit som är mkt enklare enligt mig då man i värsta fall förlorar 4 st big bets i en pot om fisken drar ut en.
Citera
2014-06-02, 17:02
Medlem
Tagelbergs avatar
Citat:

För att vara en så smart person tycker jag att det låter som om du har lite korkade strategier.

Först, skaffa ett tracker-program så att du kan se vad du har för dej egentligen.

De här idioterna som köper in hålstegar, går all-in med 33 mot dina AA osv kommer att gå back i längden. Bygger man sitt spel på tur så har man samma möjlighet till långsiktig framgång som om man spelar på enarmade banditer. Spelar du coin-flips där du har 55% och Fi 45% så kommer du att vinna i längden - men du måste gå in och analysera dina händer och se om du verkligen hade 55% chans eller om du sitter och ljuger för dej själv. Och har sajten 4% rake så har du bara 51% chans.

Om du förlorar ska du gå ner i nivå - inte upp. Kan du inte vinna på låg nivå i längden så kan du absolut inte göra det på högre. Du försämrar dina odds att vinna.

Som nybörjare så tror man poängen är att man ska vinna stora potter - men som du säger så böljar de fram och är man bara någon % bättre än sitt motstånd så tar banken allt. Du ska vinna blinds. Det är löjligt lite pengar men stjäl du som lilla mörken stora mörkens mörk så är det rake-fria pengar. Går du all-in med AA mot AA så är det förlust eftersom banken tar rake.
Citera
2014-06-02, 19:12
Medlem
Tagelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelberg
Spelar du coin-flips där du har 55% och Fi 45% så kommer du att vinna i längden - men du måste gå in och analysera dina händer och se om du verkligen hade 55% chans eller om du sitter och ljuger för dej själv. Och har sajten 4% rake så har du bara 51% chans.

Jaja, vem har sagt att procenträkning ska vara lätt?
Citera
2014-06-02, 21:34
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelberg
För att vara en så smart person tycker jag att det låter som om du har lite korkade strategier.

Först, skaffa ett tracker-program så att du kan se vad du har för dej egentligen.

De här idioterna som köper in hålstegar, går all-in med 33 mot dina AA osv kommer att gå back i längden. Bygger man sitt spel på tur så har man samma möjlighet till långsiktig framgång som om man spelar på enarmade banditer. Spelar du coin-flips där du har 55% och Fi 45% så kommer du att vinna i längden - men du måste gå in och analysera dina händer och se om du verkligen hade 55% chans eller om du sitter och ljuger för dej själv. Och har sajten 4% rake så har du bara 51% chans.

Om du förlorar ska du gå ner i nivå - inte upp. Kan du inte vinna på låg nivå i längden så kan du absolut inte göra det på högre. Du försämrar dina odds att vinna.

Som nybörjare så tror man poängen är att man ska vinna stora potter - men som du säger så böljar de fram och är man bara någon % bättre än sitt motstånd så tar banken allt. Du ska vinna blinds. Det är löjligt lite pengar men stjäl du som lilla mörken stora mörkens mörk så är det rake-fria pengar. Går du all-in med AA mot AA så är det förlust eftersom banken tar rake.

Exakt

Alla coolers kommer gå ungefär jämnt upp i slutändan

Pengarna du tjänar på AA mot KK situationer kommer du förlora igen när du sitter på KK och FI har AA

Dom enorma potterna spelar ofta sig själv, det är han som kan vinna mest blinds och få FI att folda flest vinnare som klarar sig bäst i slutändan.
Citera
2014-06-02, 21:39
Medlem
Haha jovisst, alla online pokersidor är riggade.
Alltså ingen ''slump'' whatsoever.
Varenda spel spelar jag rätt. På rivern hittar dem alltid något bättre, riggen som avgör.... sorgligt nog annars hade man vatt rätt rik!
Citera
2014-06-03, 20:13
Medlem
Citat:

Vad är spänningen med poker?? jag har inte hittat det.. men det är klart jag kanske måste upp i highstakes för att det ska bli spännande
Citera
2014-06-03, 22:22
Medlem
wtfhappends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Vad är spänningen med poker?? jag har inte hittat det.. men det är klart jag kanske måste upp i highstakes för att det ska bli spännande

Lagom nivå burkar vara att köpa sig in för cirka en månadslön. Testa det och om du inte hittar spänningen då så har du nerver av stål
Citera
2014-11-10, 17:18
Medlem
Vilken hemsida kör du på? med tanke på att du bara behöver lägga in 30kr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här