2013-04-25, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
om man nu skulle återöppna markanaden för usa spelare skulle det eventuellt kunna bli en "2a pokerboom"

1) Det stämmer helt säkert. Andelen nöjesspelare i USA är oöverträffad. Spelkvalitetsskillnaden före och efter hösten 2005 går inte att jämföra ( amerikanska spelare kunde visserligen spela fram till "black friday" men de spelare som gick runt lagen för att kunna fortsätta spela var inte desamma som öste ut miljardbelopp i dollar ut i den globala pokerekonomin ).

2) Det kommer aldrig att hända. USA är på väg att reglera den inhemska online-pokermarknaden. Till en början så kommer de enbart att kunna spela inom varje delstat och längre än till spel inom grupper av delstater kommer de inte att gå i vår livstid. Spelare utanför USA kommer inte att släppas in. Amerikanska spelare ( de nöjesspelare vi vill möta! ) kommer inte att tillåtas att spela på internationella sajter.
Citera
2013-04-25, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
1) Det stämmer helt säkert. Andelen nöjesspelare i USA är oöverträffad. Spelkvalitetsskillnaden före och efter hösten 2005 går inte att jämföra ( amerikanska spelare kunde visserligen spela fram till "black friday" men de spelare som gick runt lagen för att kunna fortsätta spela var inte desamma som öste ut miljardbelopp i dollar ut i den globala pokerekonomin ).

2) Det kommer aldrig att hända. USA är på väg att reglera den inhemska online-pokermarknaden. Till en början så kommer de enbart att kunna spela inom varje delstat och längre än till spel inom grupper av delstater kommer de inte att gå i vår livstid. Spelare utanför USA kommer inte att släppas in. Amerikanska spelare ( de nöjesspelare vi vill möta! ) kommer inte att tillåtas att spela på internationella sajter.

USA är ett intressant land, det är inte alltid så fritt som man kanske vill tro.
Citera
2013-04-25, 15:56
Medlem
Det tar tid. För att tjäna pengar (även små summor) krävs det att man får in så mycket volym som möjligt. Och det tar tid. Spelar själv micro stakes och har plockat ut ca 450 dollar. Först krävs det ju givetvis att man spelar någolunda bra (för mig tog det en tid) Och för tillfället har jag inte spelat någon poker, just på grund av tanken tiden det tar och att jag just nu har en massa skolarbete att göra klart. När tid frigörs då kan jag börja spela ordentligt igen. Vill inte spela halvdant utan spela cirka 4-8 timmar/dag.

Tid är en STOR faktor varför inte fler spelar.
Citera
2013-04-25, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beulenpest
Det tar tid. För att tjäna pengar (även små summor) krävs det att man får in så mycket volym som möjligt. Och det tar tid. Spelar själv micro stakes och har plockat ut ca 450 dollar. Först krävs det ju givetvis att man spelar någolunda bra (för mig tog det en tid) Och för tillfället har jag inte spelat någon poker, just på grund av tanken tiden det tar och att jag just nu har en massa skolarbete att göra klart. När tid frigörs då kan jag börja spela ordentligt igen. Vill inte spela halvdant utan spela cirka 4-8 timmar/dag.

Tid är en STOR faktor varför inte fler spelar.

Exakt. Den rimliga "tim-lönen" i längden på micro-limit-poker, ( när vi räknar bort rushar som TS är inne i ), är inte meningsfull för de flesta.
Senast redigerad av Strappa71 2013-04-25 kl. 16:09.
Citera
2013-04-25, 17:25
Medlem
Citat:
SvSp: Säkerligen softaste motståndet online. Dyr rake och ingen rb alls.
Du snackar inte om cash game då va? Svenska Spels rake på 2,5 % + tak måste stå sig bra mot den rakeback man kan få på andra sajter? Vilken VIP-status kan man jämföra med på Pokerstars när det gäller nettokostnaden att spela cash?
Senast redigerad av narcissist_ 2013-04-25 kl. 17:31.
Citera
2013-04-25, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Du snackar inte om cash game då va? Svenska Spels rake på 2,5 % + tak måste stå sig bra mot den rakeback man kan på på andra sajter? Vilken VIP-status kan man jämföra med på Pokerstars när det gäller nettokostnaden att spela cash?

Jag menade SnG.

SvSp står sig riktigt bra rake-mässigt på de lägre nivåerna. Främst tack vare att man får den låga raken redan från första handen.
Citera
2013-04-25, 17:37
Medlem
Ja, raken på sngs på SvS är nog närmast att likna med scam. Slog på en reg som låg +50k på sngs 5-max och över. Rakeat 120k...

(raken på hu-sngs är ju 5 %)
Citera
2013-04-30, 00:48
Medlem
MrSokratess avatar
Jag kör micro på svs. Har spelat drygt 100k händer i år med en winrate på 32bb/100.
Det motsvarar ca 39kr/h, så rik blir man inte.
Citera
2013-04-30, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Jag kör micro på svs. Har spelat drygt 100k händer i år med en winrate på 32bb/100.

Har du koll på hur mycket rake du har betalat räknat i bb/100 händer? Jag gissar på >20!
Citera
2013-04-30, 01:29
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Har du koll på hur mycket rake du har betalat räknat i bb/100 händer? Jag gissar på >20!

I år har jag lirat 107187 händer och betalat 1670kr i rake på .25/.5.
Det blir 1.56kr eller 3.12bb/100.
Citera
2013-04-30, 01:36
Medlem
Citat:
I år har jag lirat 107187 händer och betalat 1670kr i rake på .25/.5.
Det blir 1.56kr eller 3.12bb/100.

Förvånsvärt lite! Iofs hänger en vinnande spelstil ihop med att betala förhållandevis lite rake/hand.

Om du räknar på hur mycket som betalats i total rake vid dina bord och delar det med ave.player/table då?

Om inte så är SvSp lowlimit heaven. Spelarkollektivet som helhet betalar många ggr högre rake än vad du gör på de lägsta nivåerna på t ex Stars.
Citera
2013-04-30, 07:48
Medlem
Citat:

Missat denna tråd. Trådskaparen är ännu en i raden som sprungit bra en period och inte fattar hur verkligheten ser ut. No offence!

MrSokrates ger en klar bild. 32 bb/100 är att tokkrossa. Troligen är han bäst av alla på nivån med de siffrorna!! Och det ger alltså 39:-/h

Jag själv har ett helt ok resultat. Inte fullt så bra ska erkännas. Jag räknar med att jag snittar drygt 30:-/h på mitt spel.

Det är absolut omöjligt att tjäna mycket mer på micro än ovanstående över en längre peroid!

Vi avrundar till 40:-/h. Det är väl knappt hälften av lagstadgad minimilön i Sverige. Där har du svaret på varför inte fler lirar micro.

Om du ska få ut något vettigt bör du krossa svs 2,5/5... Och då tjänar jag fortfarande klart mer på mitt vanliga jobb

Poker spelar vi för att det är så förbannat kul!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in