Flashback bygger pepparkakshus!
2013-04-18, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
jag jobbar övertid en dag och har tvåtusen i handen för det.
det tog 12 timmar.

2000 på 12 timmar??? utan ob eller så antar jag
Senast redigerad av ArganaS 2013-04-18 kl. 01:40.
Citera
2013-04-18, 08:56
Bannlyst
Jag har tidigare grindat på limitpoker 0,5-1 dollar
Visst går det att vinna, men det är ju så förbannat tråkigt i längden. Tar helt enkelt för mycket tid. Inte bara när man lirar utan att man tänker på poker även när man inte lirar. Det finns roligare saker att göra än att sitta och grinda på låglimit tycker jag. Alla värderar sin tid olika.
Sen, hur kul är det att sitta och spela med sopor hela tiden?
Därför spelar jag istället backgammon, betydligt roligare än poker.
Citera
2013-04-18, 13:30
Medlem
150kr/h är ganska omöjligt på den nivån, vinna konstant 5 inköp i timmen är sjukt...
Senast redigerad av Fisken92 2013-04-18 kl. 13:34.
Citera
2013-04-18, 13:51
Medlem
20-30bb/100 händer är en fantastiskt fin winrate om man kan hålla det över 10000-tals händer.

Och man behöver 100000+ händer för att kunna bedöma sin "sanna winrate" med något så när rimlig noggrannhet.
Citera
2013-04-19, 04:44
Medlem
Låter jävligt tråkigt att spela om små mynt..
Citera
2013-04-19, 06:09
Medlem
micro limit is the only limit
Citera
2013-04-19, 11:49
Medlem
Utifrån det TS skrivit och sättet han formulerat sig tror jag att det är mer troligt att han är en av de som "inte hittat förloraren vid bordet inom de första 30 minuterna", än att han är en spelare som vinner typ 5 inköp i timmen. Visst springer du bra en vecka kan du säkert lyckas med det, men i längden? Nja.

Prove me wrong, och visa graf för ditt spelande. Du har ju "bokfört" ditt spel så det borde ju inte vara några problem.
Citera
2013-04-19, 16:31
Medlem
När man väl är vinnande börjar man kolla på timlönen istället, och då är det inte lika häftigt att vara vinnande i poker. Börjar ha svårt att se egenvärdet i att spela för vunna pengar t.ex. Spelar just nu lite sit & goes bara för att nå ett personligt vad. Men inte imponeras man längre av att nån snubbe har en fin graf på att ha spelat 8k enbords-sngs om det på sin höjd höjd motsvarar en nordkoreansk vävares timlön. Då kan man väl lika gärna göra en större insättning istället.

Folk är ju rätt lata med. Vill vinna mycket med så liten ansträngning som möjligt. Poker kräver mer än att ta en Harry Boy i kassan på ICA eller vara med i Postkodlotteriet.
Citera
2013-04-19, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
När man väl är vinnande börjar man kolla på timlönen istället, och då är det inte lika häftigt att vara vinnande i poker. Börjar ha svårt att se egenvärdet i att spela för vunna pengar t.ex. Spelar just nu lite sit & goes bara för att nå ett personligt vad. Men inte imponeras man längre av att nån snubbe har en fin graf på att ha spelat 8k enbords-sngs om det på sin höjd höjd motsvarar en nordkoreansk vävares timlön. Då kan man väl lika gärna göra en större insättning istället.

Folk är ju rätt lata med. Vill vinna mycket med så liten ansträngning som möjligt. Poker kräver mer än att ta en Harry Boy i kassan på ICA eller vara med i Postkodlotteriet.

phil ivey har ett snitt på 60$ per hand av ca 500k händer. Undra vad han har för timlön
Citera
2013-04-19, 17:39
Medlem
Fast hur trolig är Phil Iveys graf på Full Tilt? Massa fiskar som ville möta han för att det var just Phil Ivey? Känns ju inte som Raiseonce eller Polarized kommer nå samma resultat som PRO-nicket.
Citera
2013-04-19, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettanporta
phil ivey har ett snitt på 60$ per hand av ca 500k händer. Undra vad han har för timlön

$/hand är ett dåligt mått. Du behöver veta snittnivån på big blind för att kunna bedöma hur "bra" det är. bb/100 händer ger en mycket bättre jämförelse.
Citera
2013-04-19, 22:43
Medlem
TS har inte fått smaka på varians ännu. Vem som helst kan springa bra över en kort period.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in