Citat:
Ursprungligen postat av Freelunch
En snabbt titt på BTC visade några starka tendenser. Problemet är dock transaktionsavgifter, de verkar vara närmare procenten om man inte omsätter miljarder - och inte ens då är det särskilt billigt.

Transaktionsavgifter for å skicka BTC:
I Bitcoin-QT: Settings -> Options -> Pay Transaction Fee, sätt 0.00005000 BTC per transaktion. Det är 0.036 SEK för å skicka pengar.
Om du vill ha BTC ut ifrån MtGox och Kapiton tar dom nu av 0.0005 BTC (kapiton tog 0.05 till jag stressade ägaren), det är 0.37 SEK per transaktion. Localbitcoins tar 0.003 BTC / 2.55 SEK.
Transaktionsavgifter för å handla:
På MtGox måste du betala 0.6% och det går ner till 0.55/0.53 efter någon få handlar (3-400 BTC). Ja, det är mycket men om du f.eks handlar aktier hos Skandiabanken tar dom typ 80 kronor per handel. En fast procent är bättre och blir mindre om du handlar för 5-10-20k.
BFX är vad jag använder nu. Där kan man handla på MtGox (via BFX) med 0.5% avgift ifrån dag ett.
Handlar slutat på BFX (order inte skickat MtGox) har transaktionsavgift på 0.1% (du kan välja routing når du skickar order, endast BFX eller båda MtGox och BFX). Bästa och snabbaste sätt å komma igång med BFX är å köpa BTC på Kaption och sen skicka BTC till BFX.
Ändrat för å fråga: Vad tar Kapiton i transaktionsavgift för nya / vanliga kunder nu? (jag minns dom ville ha 0.9% eller något första gång? jag har naturligtvis förhandlat där)