2013-04-19, 23:00
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freelunch
En snabbt titt på BTC visade några starka tendenser. Problemet är dock transaktionsavgifter, de verkar vara närmare procenten om man inte omsätter miljarder - och inte ens då är det särskilt billigt.

Transaktionsavgifter for å skicka BTC:

I Bitcoin-QT: Settings -> Options -> Pay Transaction Fee, sätt 0.00005000 BTC per transaktion. Det är 0.036 SEK för å skicka pengar.

Om du vill ha BTC ut ifrån MtGox och Kapiton tar dom nu av 0.0005 BTC (kapiton tog 0.05 till jag stressade ägaren), det är 0.37 SEK per transaktion. Localbitcoins tar 0.003 BTC / 2.55 SEK.

Transaktionsavgifter för å handla:

På MtGox måste du betala 0.6% och det går ner till 0.55/0.53 efter någon få handlar (3-400 BTC). Ja, det är mycket men om du f.eks handlar aktier hos Skandiabanken tar dom typ 80 kronor per handel. En fast procent är bättre och blir mindre om du handlar för 5-10-20k.

BFX är vad jag använder nu. Där kan man handla på MtGox (via BFX) med 0.5% avgift ifrån dag ett. Handlar slutat på BFX (order inte skickat MtGox) har transaktionsavgift på 0.1% (du kan välja routing når du skickar order, endast BFX eller båda MtGox och BFX). Bästa och snabbaste sätt å komma igång med BFX är å köpa BTC på Kaption och sen skicka BTC till BFX.

Ändrat för å fråga: Vad tar Kapiton i transaktionsavgift för nya / vanliga kunder nu? (jag minns dom ville ha 0.9% eller något första gång? jag har naturligtvis förhandlat där)
Senast redigerad av oyvinds 2013-04-19 kl. 23:29.
Citera
2013-04-20, 00:38
Medlem
oyvindss avatar
Dobbel topp bubble pop i 12 timers chartet nu?

Någon som tör sätta en liten short här?
Citera
2013-04-20, 01:12
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds
Dobbel topp bubble pop i 12 timers chartet nu?

Någon som tör sätta en liten short här?

Vet inte riktigt om du räknar de 2 små topparna som en vs den större första toppen. Kollar man på de två små så har vi en bullflagga, inte bear... andra toppen peakar högre än första. Hade inte vågat blanka.
Citera
2013-04-20, 10:34
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Vet inte riktigt om du räknar de 2 små topparna som en vs den större första toppen. Kollar man på de två små så har vi en bullflagga, inte bear... andra toppen peakar högre än första. Hade inte vågat blanka.

På timmeschartet (1h) ser jag klart det fina bullflagget som vi jobbar med just nu.

Det jag körade igår var på dom två små toppen på 15m chartet, tog en snabb blank ifrån $120 till $116. Det går å leka med 15m ock även 5m trender även om timmes chart antyder att vi skal upp..

Är nu 1.5x margin long ifrån $115.2 med target $123.

Jag tycker det är sannolikt att vi kommer testa $130-$135 den här weekenden.

LITEN VARNING TILL ALLA: VI ÄR NU UPP MYCKET MER ÄN 100% EFTER BOTTEN PÅ 50.4. Så jag ser det kommer det här gå långt vidare. Bara konstaterar att vi redan har haft ett äventyrligt rally, glöm inte det når ni handlar.
Citera
2013-04-20, 16:03
Medlem
Stig-Britts avatar
Snark. Inte hänt något intressant på ett dygn.
Citera
2013-04-20, 17:06
Medlem
Tror inte det är postat, men nu kan man speka i bitcoins på igmarkets
http://www.igmarkets.se/cfd/handla-binarer-bitcoins.html
Citat:
- Även ifall bitcoin är en högst spekulativ marknad, och vi tar ingen ställning till bitcoin som valuta eller företeelse, så har vi en hög efterfrågan från våra kunder att kunna handla i den digitala valutan. IG är känt för att tillhandahålla handel på all världens marknader och oavsett vad man har för åsikt om bitcoin som valuta är det en marknad med hög omsättning och därför vill vi på detta sätt erbjuda våra kunder att ha möjligheten att ta position på bitcoins värde till begränsad risk, säger Richard Tejme, VD för IG i Sverige.
Citera
2013-04-20, 17:22
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp
Det har nämnts i andra tråden, dock enbart av utländska igmarkets.

http://www.coinsetter.com/ borde vara intressant för folk i den här tråden då det verkar bli den seriösaste plattformen för trading hittills.
Citera
2013-04-20, 17:36
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp

WOW, Det är stora nyheter för BTC. Men inte för IG Markets, dom har redan så många instrument som handlar med att BTC bara blir ännu en leksak. Själv tycker jag CFDs är lite .. total scam men mig om det (CFDs blir som om jag försäkrar ditt hus även om jag inte har en enda krona å använda om ditt hus bränner ner).

Kollade någon tal ifrån BFS https://bitfinex.com/pages/stats just nu:

673578 USD är använt till å gå long på margin just nu, motsvarande 5600 BTC @ $120.
799.32 BTC är använt till å gå short på margin just nu.

Det betyder att om vi går ner under $100-$105 eller något blir 5600 BTC dumpat som resultat av margin calls.

Om vi får något rally måste någon köpa 800 BTC på ask och det snabbt.
Citera
2013-04-20, 17:40
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
http://www.coinsetter.com/ borde vara intressant för folk i den här tråden då det verkar bli den seriösaste plattformen för trading hittills.

WOW! Inte hört om dom förut, ser dom är i private beta.

Citat:
Ursprungligen postat av Coinsetter
Coinsetter is a funded NYC-based levered forex trading platform for bitcoin. We allow you to leverage your trades and short the market with our professional, transparent and secure platform.

> margin trades
> short

Hörs perfekt ut för mig, det (och endast 0.1% på handel) är dom funktioner är det som gör att jag tycker BFX är bästa trading-plattform ever. Kanske Coinsetter blir bättre?
Citera
2013-04-20, 18:02
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds
WOW! Inte hört om dom förut, ser dom är i private beta.

> margin trades
> short

Hörs perfekt ut för mig, det (och endast 0.1% på handel) är dom funktioner är det som gör att jag tycker BFX är bästa trading-plattform ever. Kanske Coinsetter blir bättre?
Jag tror definitivt Coinsetter blir bättre. Mitt intryck är att det verkar vara väldigt seriösa personer med historia i finanssektorn bakom sidan. Det finns en tråd på bitcointalk där grundaren svarar på frågor.

https://bitcointalk.org/index.php?topic=141638.0
Citera
2013-04-20, 19:19
Medlem
Stig-Britts avatar
Mycket bullish för tillfället, tror vi kommer fortsätta uppåt.
Citera
2013-04-20, 19:29
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Mycket bullish för tillfället, tror vi kommer fortsätta uppåt.

lol, tog exit margin trade long @121, strax efter kom stora köp och jag ADHD-tog 50 coins @$123.1159 och så dippade vi till $122. blir så arg på mig själv för dom här stora misstagen.

Det blev lite motstånd på $124 men inte mycket. Jag tror vi minimum skal testa toppen av bullflagget på $130. Har satt SL till $120.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in