Citat:
Ursprungligen postat av
NMKY
Har funderat ett tag på att daytradea lite bitcoins med pengar som jag kan riskera att förlora

. Undrar dock ifall det finns någon som kan ge mig ett par tips, hur jag ska tänka, när det är läge att köpa/sälja etc.
Jag har aldrig daytradeat förut, finns det kanske någon hemsida där man kan läsa på, så man inte begår en massa rookie mistakes?

Min rekommendation: Inte gör äkta trades alls.
Börja tör trading. Vad jag menar: Kolla graf och så. Skriv ned på papper: Köp X BTC pris Y. När du vill sälja skriver du Sälj X BTC pris Y. Räkna så ut vinst. Gör det här en månad eller två och kolla hur det går. Det blir självklart något helt annat när du sen börjar med äkta pengar.
Jag är lite fristad till å rekommendera att du går all-in på en gång så jag kan sno dina pengar i marknaden, men.. I'll be nice. 90%+ av alla som inte vet något om charts och trading förlorar alla sina pengar innan en månad eller två. Det är därför jag tycker du skall lossas som du gör äkta trades utan å göra det.
http://btccharts.everdot.org/ebooks/
Om du vill lära trading så läs Steve Nison's böcker om candlesticks. Om du lär dig å mästra charts med chandlesticks (tar månader/år, inte dagar) så kan du sen trada vad du vill. Jag bryr mig inte om det är BTC eller LTC eller EUR eller guld eller aktier, finns det charts kan jag göra trades.