2013-12-06, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xujk
Minns när BTC var nytt och osäkert. Köpte för 180 kr (?) st (kanske spenderade 3000 kr)... Jävlar vad de steg i värde på ett halvår. Ibland har man flyt som sagt!

Snälla, säg att du behöll dem

Jag skulle fortfarande säga att det är läge att köpa nu. Vänta in kursen ca 1-2 timmar till och se hur den rör på sig. Jag har sett den återhämta sig från 870 flera gånger.

För att inte gå miste om sina pengar rekommenderar jag att köpa från en svensk sida och föra över dem direkt till sin wallet.
Citera
2013-12-06, 19:45
Medlem
Xujks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svante274
Snälla, säg att du behöll dem

Jag skulle fortfarande säga att det är läge att köpa nu. Vänta in kursen ca 1-2 timmar till och se hur den rör på sig. Jag har sett den återhämta sig från 870 flera gånger.

Tyvärr var det ju nytt då och hade stått still flera månader (ökat och minskat lite då och då). Men jag tror jag hade lite över 1000 skr kvar på kontot så lät dem vara. Trodde inte mina ögon när jag såg att de sedan mer än fördubblats, så handlade lite. Sedan samma sak igen. Tjänade mellan 7000-10 000 kr då iaf och det var inte väntat så kan ju vara nöjd ändå .

Detta var innan stora massan började investera. Hade man vetat nu (kanske 2 år senare) vad kurser står i hade man slängt in 10 000 kr minst från början.

Citat:
Ursprungligen postat av Svante274
För att inte gå miste om sina pengar rekommenderar jag att köpa från en svensk sida och föra över dem direkt till sin wallet.

Tänkte köpa från fyb-se som har någorlunda pris för en svensk sida, men bitstamp har bra mycket lägre. Hur skulle du och ni andra flashbackare gjort, köpt svenskt först för att vara lite säkrare och det går snabbare, eller köra utländska sidor direkt?
Citera
2013-12-06, 19:50
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds
Så jag ser på 4 timmer, dagschart och vecka chart börjar vi en ny trend ner nu. Perioden med bull kör är över så jag ser det.

Akta dig. Det är många som tog vinst över $1000 som kommer tycke $900 är billigt. Dom kommer köpa där och sen går vi ner och så kommer fler tycke det är billigt och köpa.

Marknaden vill ha all vinst tillbaks! Så dom som f.eks tjänade pengar $800 -> $1000 behöver köpa tillbaks $800 och sen sälja i panik på $600.

Har du tjänat pengar på BTC den senaste månaden? AKTA DIG NU. Det är inte vad du tjänar når det går upp och alla får vinst som betyder något på sluten av året. Vad du inte förlorar igen är vad som betyder något.

Själv utgår jag ifrån att jag kommer sitta all USD och sälja alla försök (short) upp fler månader framöver.

Obs att jag tar totalt fel och tar stopp loss om Bitstamp går över $1160. Om inte det sker kommer jag spela på rött lag i lång tid.

Tackar för rådet! det svänger ju som fan men att gå ur på 1000, 950 och 900 har inte visat sig fel ännu... Jag kör samma sak nu köper 100 ner(försöker!) och efter att ha hoppat upp 50 igen säljer jag nu... btw tradear på btc-e om det låter som lite låga siffror
Citera
2013-12-06, 19:52
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
Så jag ser på 4 timmer, dagschart och vecka chart börjar vi en ny trend ner nu. Perioden med bull kör är över så jag ser det.

Akta dig. Det är många som tog vinst över $1000 som kommer tycke $900 är billigt. Dom kommer köpa där och sen går vi ner och så kommer fler tycke det är billigt och köpa.

Marknaden vill ha all vinst tillbaks! Så dom som f.eks tjänade pengar $800 -> $1000 behöver köpa tillbaks $800 och sen sälja i panik på $600.

Har du tjänat pengar på BTC den senaste månaden? AKTA DIG NU. Det är inte vad du tjänar når det går upp och alla får vinst som betyder något på sluten av året. Vad du inte förlorar igen är vad som betyder något.

Själv utgår jag ifrån att jag kommer sitta all USD och sälja alla försök (short) upp fler månader framöver.

Obs att jag tar totalt fel och tar stopp loss om Bitstamp går över $1160. Om inte det sker kommer jag spela på rött lag i lång tid.

Jag tänker inte ta en förlust. Konceptet med elektronisk valuta får
krascha om det så vill.

Pengarna ligger låsta i så fall.

Går ju inte förbise den stora värdeökningen som BTC haft senaste tiden heller.
Precis, då sitter jag hellre med pengarna på kontot och avvaktar från utsidan.

Spekulerar du i Litecoins också? Dessa är ju inte lika "pumpade"...men kanske finns en grund till det?
Senast redigerad av BeeGeesnose 2013-12-06 kl. 19:57.
Citera
2013-12-06, 21:39
Medlem
oyvindss avatar
TACK ALLA NI SOM GICK LONG ÖVER $1000 OCH FICK PANIK IDAG! JAG SÄTTER STOR PRIS PÅ ER!!

Ser nu efter $940 (bitstamp), sen ner igen.

http://btccharts.everdot.org/2013-12-06/looking_for_940ish_if_we_break_880.png
Citera
2013-12-06, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Det finns många sidor. Jag föredrar http://bitcoinwisdom.com/

Angående priserna så är teorin att skillnaderna mellan de olika börserna beror på svårigheter att skicka fiat mellan dem. En SEPA-överföring från Mt Gox verkar ta över en månad åtminstone enligt rapporter. Så arbitrage är väldigt knepigt, men säkert möjligt på ett eller annat sätt.

När jag skriver att jag vill ha ticker data så menar jag att jag vill kunna ladda hem datan för att köra backtesting, kan man göra det där?

När du pratar SEPA överföringar så antar jag att du menar överföring av "verklig" valuta. Kan det inte gå snabbare om man bara vill skyffla bitcoins via en wallet eller vad det nu heter.
Citera
2013-12-06, 21:58
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
När jag skriver att jag vill ha ticker data så menar jag att jag vill kunna ladda hem datan för att köra backtesting, kan man göra det där?

När du pratar SEPA överföringar så antar jag att du menar överföring av "verklig" valuta. Kan det inte gå snabbare om man bara vill skyffla bitcoins via en wallet eller vad det nu heter.

Vad för format vill du ha? Jag har full historik ifrån MtGox och ett tag tillbaks på Bitstamp i SierraChart (inte lång historik för btcchina men har det också) - men det är i doms format. Jag minns det går å göra det om till läsbart format på något sätt, google hur man gör med sierrachart scid filer och om du hittar något kan jag lägga dom någon plats. kan inte söka för dig själv just nu, du vet.. idag har vi den volatilitet jag behöver i min portefölj.
Citera
2013-12-06, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds
Vad för format vill du ha? Jag har full historik ifrån MtGox och ett tag tillbaks på Bitstamp i SierraChart (inte lång historik för btcchina men har det också) - men det är i doms format. Jag minns det går å göra det om till läsbart format på något sätt, google hur man gör med sierrachart scid filer och om du hittar något kan jag lägga dom någon plats. kan inte söka för dig själv just nu, du vet.. idag har vi den volatilitet jag behöver i min portefölj.

Formatet i sig spelar inte så stor roll så länge jag kan läsa in det på något vettigt sätt. En enkel rad-separerad lista är så klart det enklaste. Jag handlar själv på bitstamp, men man får hoppas att en teknisk analys av kursrörelserna inte är börsspecifik, i så fall har jag svårt att se att man kan hitta något signifikant.
Citera
2013-12-08, 17:34
Medlem
boms avatar
Fan vad svårt och veta åt vilket håll btc ska ta vägen nu Upp kanske med måndag imorgon?

Edit: Det känns ju som att ifall vi kommer ner lika lågt igen till 500 så är det bara för en dag sen studsar det upp igen. Ska vi närma oss 500 och inte gå uppåt igen känns det som vi kommer röra oss sakta dit. Eller så hamnar vi där över någon av dom helgerna som kommer nu, fram till nyår.
Senast redigerad av bom 2013-12-08 kl. 17:39.
Citera
2013-12-10, 19:53
Medlem
oyvindss avatar
VÄLKOMMEN TILLBAKS ..

TILL FYRA SIFFROR!!!

http://btccharts.everdot.org/misc/bear/standing_by/teddy.png
Citera
2013-12-10, 20:31
Medlem
Har funderat ett tag på att daytradea lite bitcoins med pengar som jag kan riskera att förlora . Undrar dock ifall det finns någon som kan ge mig ett par tips, hur jag ska tänka, när det är läge att köpa/sälja etc.

Jag har aldrig daytradeat förut, finns det kanske någon hemsida där man kan läsa på, så man inte begår en massa rookie mistakes?

Mvh
Citera
2013-12-10, 21:32
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NMKY
Har funderat ett tag på att daytradea lite bitcoins med pengar som jag kan riskera att förlora . Undrar dock ifall det finns någon som kan ge mig ett par tips, hur jag ska tänka, när det är läge att köpa/sälja etc.

Jag har aldrig daytradeat förut, finns det kanske någon hemsida där man kan läsa på, så man inte begår en massa rookie mistakes?

Min rekommendation: Inte gör äkta trades alls.

Börja tör trading. Vad jag menar: Kolla graf och så. Skriv ned på papper: Köp X BTC pris Y. När du vill sälja skriver du Sälj X BTC pris Y. Räkna så ut vinst. Gör det här en månad eller två och kolla hur det går. Det blir självklart något helt annat när du sen börjar med äkta pengar.

Jag är lite fristad till å rekommendera att du går all-in på en gång så jag kan sno dina pengar i marknaden, men.. I'll be nice. 90%+ av alla som inte vet något om charts och trading förlorar alla sina pengar innan en månad eller två. Det är därför jag tycker du skall lossas som du gör äkta trades utan å göra det.

http://btccharts.everdot.org/ebooks/

Om du vill lära trading så läs Steve Nison's böcker om candlesticks. Om du lär dig å mästra charts med chandlesticks (tar månader/år, inte dagar) så kan du sen trada vad du vill. Jag bryr mig inte om det är BTC eller LTC eller EUR eller guld eller aktier, finns det charts kan jag göra trades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in