2013-04-17, 12:49
Medlem
Jag har en soffa som r 2 r, nedsutten och ser fr jklig ut.Har haft en kille som kollat den men han tycker att tre dynor r fel och den fjrde okej.Det tycker inte jag.Fr hra av honom att det inte r skert att dom nya dynorna som jag ska f ser likadana ut som i butiken!! Dom i butik har ett sknt lager med dun men det har jag aldrig haft p mina dynor = bedrgligt beteende eller? Vill ju ha vad man betalade fr.
Citera
2013-04-17, 12:55
Medlem
Vad r det som r fel? Menar du att du har suttit ner den efter tv r? Eller har du haft den i tv r och upptcker nu att den inte motsvarar skyltexemplaren? Var mer specifik.
Citera
2013-04-17, 13:16
Medlem
Vi har haft den i tv r och den r helt nedsutten.Dom pstr att det r normalt.En soffa fr 15000:- kan man tycka ska hlla lngre n s. Dom vill ge oss dynor som inte r likadana som i butiken och jag undrar om dom fr ha en typ av dynor i butiken men skicka andra nr man reklamerat dom.Dom sger sjlva att det inte r skert att dom kommer att vara likadant uppbyggda i konstruktionen.Vi har med andra ord blivit lurade frn brjan.Jag tycker vl inte att man ska behva ta av kldseln nr man kper utan utgr frn att det ska vara likadant i butik och p det man fr hem.
Citera
2013-04-17, 13:23
Medlem
Ja, bedrgligt beteende kan du nog glmma. Det hr blir om ngot med strsta sannolikhet en civilrttslig tvist.

Citat:
Ursprungligen postat av AL67
Vi har haft den i tv r och den r helt nedsutten.Dom pstr att det r normalt.En soffa fr 15000:- kan man tycka ska hlla lngre n s.
Ja, det kan jag hlla med om. Nog borde en soffa hlla lite lngre n s. Sen r ju frgan vad du menar nr den r nedsutten. Den kanske verkligen r helt snkt, men det kan ocks vara s att du r en gnllspik. Det kan jag inte veta utan att ha sett soffan.

Citat:
Dom vill ge oss dynor som inte r likadana som i butiken och jag undrar om dom fr ha en typ av dynor i butiken men skicka andra nr man reklamerat dom.
Det hr lt vldigt konstigt. Om den modellen hade utgtt ur sortimentet hade jag frsttt det hela.

Citat:
Dom sger sjlva att det inte r skert att dom kommer att vara likadant uppbyggda i konstruktionen.Vi har med andra ord blivit lurade frn brjan.Jag tycker vl inte att man ska behva ta av kldseln nr man kper utan utgr frn att det ska vara likadant i butik och p det man fr hem.
Vnta hr. Menar du att de dynor du har hemma nu r av en helt annan typ n det var i butiken? Jag talar nu om nr du var och kpte soffan.
Citera
2013-04-17, 14:08
Medlem
Ja, dynorna r olika mot dom som r i butiken.Vi fick en helt annan sort vilket jag upptckte nu nr jag varit inne och slitit av kldseln p deras dynor vid reklamationen.Enligt representanten fr fabriken har dynorna sett ut s i fyra r men han sger att det fr den skull inte r skert att vra nya kommer att likna dom i butiken. Och nej, jag r ingen gnllspik =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in