2013-04-16, 21:36
Medlem
laxen69s avatar
Satt och funderade över all reklam man hela tiden ser när man sitter och surfar runt.
Hur mycket omsätter all denna reklam per person? dvs hur mycket skulle jag behöva betala för att slippa den. Nu fattar ju jag att det inte skulle funka, men rent hypotetiskt?

Hur funkar betalningen? Får ex Flashback betalt ett tusendels öre varje gång de visar en banner?
Citera
2013-04-17, 12:43
Medlem
m00nst0nes avatar
Det är väl betalning per klick.. Något öre per klick tror jag

Webreklam omsätter därför olika mycket på olika typer av websidor. Här på FB kan jag tänka mig att den omsätter en del eftersom det finns så många undersektioner och varje sektion har sin egen riktade reklam. Drogforumet har reklam om lagliga droger, sexforumet har reklam om sexleksaker, osv.
Citera
2013-04-17, 21:40
Medlem
laxen69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekenbrinck
Det är nog ganska stora belopp i rulljans eftersom att omsättning baseras på köp i slutänden.

Så skulle vi räkna på 7 miljarder människor skulle jag säga $4-5 / person för hela webbomsättningen

*Edit* / ÅR

Hmm, inte mer? Skulle gärna betala 5$ om året för att slippa reklamen.

Man borde uppfinna en tjänst där man betalade in en summa, och varje gång man gick till en websida som stödjer den tjänsten ex, flashback eller expressen skulle de kunna få ett par ören och istället skulle jag slippa reklamen.
Citera
2013-04-17, 22:38
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
Hmm, inte mer? Skulle gärna betala 5$ om året för att slippa reklamen.

Man borde uppfinna en tjänst där man betalade in en summa, och varje gång man gick till en websida som stödjer den tjänsten ex, flashback eller expressen skulle de kunna få ett par ören och istället skulle jag slippa reklamen.

skulle man få betala mer om sajten innehöll mycket reklam? eller alltid samma summa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in