2013-04-16, 09:42
Medlem
Girlsgirlsgirlss avatar
Det är sjukt att se alla dessa 12-15 åringar som springer runt som små luder bland alla knarkare och skräp folk. De klär sig horigt och ber om att bli antastade. De har absolut ingenting där att göra, mer än att bli uppplockade av äckel för att sen bli av med oskulden i en källare vid ålder 13!! De flesta är svenska tjejer, och då undrar jag var föräldrarna är? Jag har ibland sagt till dessa småtjejer att de får ta och gå hem eftersom kl är 12 på natten. De bara skrattar och åt en. Fast jag bryr mig inte längre, eftersom de inte är mina syskon eller barn.

Är mamma och pappa hemma och super framför TV:n? Alltså det kryllar utav dessa barn ute. Ser väldigt illa ut. Barn ska inte ha så mycket frihet ända tills de fyllt 18 och flyttat. Var är regeln "var hemma kl 20:00"?

I min familj rände varken jag eller mina syskon ute på stan 11 på natten.
Senast redigerad av Girlsgirlsgirls 2013-04-16 kl. 09:44.
Citera
2013-04-16, 09:53
Medlem
Mellbergans avatar
Känns som att du bara vill klanka ner på svenskar här. Istället för att göra det med att klaga på att svenska småtjejer ränner runt. Kan du ju be dina utländska "bröder" att sluta ränna runt och slå ner svennar på nätterna: http://www.youtube.com/watch?v=BRvmiahEKMs

Det om något är ett mycket större problem än att svenska småflickor ränner runt på nätterna. Sedan håller jag inte med dig om det du beskriver i vilket fall. De "småtjejer" jag är bekant med, via släkt och vänner gör i alla fall inte detta.

För egen del har jag absolut inget emot invandrare, men att en för stor del av dem ränner runt i kriminell anda på nätterna är ett löjligt mycket större problem än det problemet du beskriver.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-04-16 kl. 09:57. Anledning: fel
Citera
2013-04-16, 09:55
Medlem
localeyes avatar
Det är år 2013 !
Andre tider, ungdommer liggar ofta och sovar till långt upp på dagen jämtfört med tidigare, då det var tidigt i seng för man skulle tidigt upp och i skola.
I dag är det en viss slaphet från föräldranes side - samhället och skolan.
Föräldre tar sig inte samma tid till sina barn, har inte tid för de springar på gym jobbar extra osv, ska tjäna fler pengar så de kan betala det nya kök de köpt till 120.000, fast de köpar take avay eller i bästa fall färdigfryst mat att värma i microen, fast det är ju fint med det nya kök även de endast använder det ca 20 min om dagen, men då har de något att visa upp för grannarne
Citera
2013-04-16, 09:55
Medlem
Girlsgirlsgirlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Känns som att du bara vill klanka ner på svenskar här. Istället för att göra det med att klaga på att svenska småtjejer ränner runt kan du ju be dina utländska brödar att sluta ränna runt och slå ner svennar på nätterna: http://www.youtube.com/watch?v=BRvmiahEKMs

Det om något är ett mycket större problem än att lite småflickor ränner runt. Sedan håller jag inte med dig om att dessa svenska småtjejer ränner runt som du beskriver. De "småtjejer" jag är bekant med via släkt och vänner gör i alla fall inte detta.

Respekt. Jag klankar inte på er, jag ser ju vad jag ser. Invandrarfamiljer håller sina döttrar inne tidigare under kvällen. Jag ser mest svenskar ja.
Citera
2013-04-16, 10:00
Medlem
empoisonnes avatar
I de flesta välfungerande familjer springer inte 13-åringarna ute om nätterna. Särskilt inte på Plattan. Jag skulle säga att Plattanklientelet generellt inte är några i samhället välfungerande medborgare. Oavsett ålder.

Vad är det här för tramsig trådstart?
Citera
2013-04-16, 10:02
Medlem
storytellers avatar
Det har hängt ungar från förorten på Plattan i 35 år, det är ingenting nytt. Det kommer att gå bra för de flesta. Slappna av.
Citera
2013-04-16, 10:04
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Girlsgirlsgirls
Respekt. Jag klankar inte på er, jag ser ju vad jag ser. Invandrarfamiljer håller sina döttrar inne tidigare under kvällen. Jag ser mest svenskar ja.
Det känns som att du ser det du vill se. jag kan erkänna den problematiken du drar upp till viss del. Även om jag inte ser det som ett så stort problem som du ser det som. Däremot skulle jag vilja vet hur du kommenterar den problematiken jag beskrev i inlägget ovanför jämfört med den problematiken du drar upp nu? Ser du svenska småflicke problematiken som i närheten lika stort som den problematiken jag drar upp?

Visst att det kan vara en del svenska småtjejer som gör detta. Men ni slår ju över på vice versa sida i att ha en allt för stor kontroll på era döttrar. Jag menar, det hade ju varit bättre om utländska tjejer ränner runt på natten än som det är nu. Att det nästan enbart är utländska män som gör det. Håller du med mig i detta?
Senast redigerad av Mellbergan 2013-04-16 kl. 10:32. Anledning: fel
Citera
2013-04-16, 10:07
Medlem
bitterxittans avatar
Ok om utländska tjejer inte får gå ut på kvällarna så kan jag garantera att dom sitter hemma framför datorn istället och poserar, eller lägger ut sina tuttar på instagram. The same shit!
Citera
2013-04-16, 10:11
Bannlyst
Tjejer har alltid och kommer alltid dras till bråkiga och kaxiga killar, det spelar ingen roll om de är svenska eller inte, dessa småtjejer tycker killarna på plattan är coola och spännande helt enkelt.
Citera
2013-04-16, 10:26
Medlem
Jag håller med om detta, världen har blivit riktigt sjuk. På min tid så skulle jag vara hemma senast klockan 22:00. Ibland ser man dessa ungdomar mellan 12-15 år hänga ute på stan sent om nätterna med Mohammed och gänget. Jag är helt säker på att dom ljuger för föräldrarna att dom ska sover över hos varandra så dom kan vara ute om nätterna. Om jag själv varit mor så hade jag ringt och kollat med dom andra föräldrarna om det verkligen stämmer att min dotter får sova där. Då jag själv varit ung en gång i tiden så vet jag detta av egen erfarenhet. Unga tjejer är som värst i tonåren då allt är så spännande.

Det är bra om man är sträng med sina tonårsdöttrar men man måste ju prata med sina barn och kolla efter dom mer. Jag fattar själv inte hur många gör idag med sina barn, kommer dom själv inte ihåg hur dom var när dom var unga liksom? Vissa passar helt enkelt inte att vara föräldrar.
Citera
2013-04-16, 11:28
Medlem
Hrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Girlsgirlsgirls
Det är sjukt att se alla dessa 12-15 åringar som springer runt som små luder

Jaha, 12 - 15åringar växer inte upp i ett vacuum. De ser vilken kvinnotyp som ''uppskattas'' av samhället. Titta på din egen avatar, människa! En del av ansvaret ligger hos dig, vare sig du vill det eller inte.
Citera
2013-04-16, 11:42
Medlem
Girlsgirlsgirlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hru
Jaha, 12 - 15åringar växer inte upp i ett vacuum. De ser vilken kvinnotyp som ''uppskattas'' av samhället. Titta på din egen avatar, människa! En del av ansvaret ligger hos dig, vare sig du vill det eller inte.

Så du tycker det är okej att dessa 12 åringar antastas av kåta narkomaner utan föräldrars vetskap?

Hade jag barn skulle jag aldrig låta de vara ute mer än till 20:00. Annars skulle de få en kok med stryk.

Min avatar är över 18 bast.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in