2013-04-16, 05:21
Medlem
Jag är en tjej på 23 år som bor med min pojkvän och har ett seriöst förhållande sen två år tillbaka. Jag började på ett nytt jobb för ca. en månad sen. Det är ett väldigt litet företag, och jag har kommit på mig själv med att vara extremt attraherad av min ena chef.

Av det lilla jag vet av honom än så är han i princip min drömman, trots att han är 9 år äldre. Hjälp mig! Har ingen aning om vad jag ska göra, tänker på chefen hela tiden, även när jag är med min pojkvän.

Är detta bara pga. att det är en ny intressant snygg man i mitt liv som kanske ger en lite extra komplimanger och för att det har varit tufft med pojkvännen på sistone eller är det tankar jag borde ta mer seriöst? Jag har noll tolerans för otrohet och känner mig därför extremt skyldig... Borde jag göra slut me pojkvännen bara för att jag är så pass attraherad av någon annan?
Visst att jag tyckt andra killar är snygga under vårat förhållande, men detta är på något annat plan.

För att ni ska slippa fråga kanske jag ska tillägga att chefen är singel.
Hur hade ni gjort om ni var jag?
Citera
2013-04-16, 06:14
Medlem
knullfisks avatar
Gjort slut med pojkv'a'nnen och sen se vart de gar derifran.
Jag menar kom igen nu, ni verkar ju inte ha de sa bra tillsammans de s'a'ger du ju sj'a'lv. Och du t'a'nker pa chefen n'a'r du 'a'r med pojkvennen.. Detta s'a'ger sig sjelvt n'a'stan.
Citera
2013-04-16, 06:20
Bannlyst
Läser jag rätt nu?
Du har alltså ett förhållande sedan 2 år tillbaka men vill ge upp det för att du attraherades av din chef?
Då blir du genast osäker på vad du vill göra?
Ta ditt pick och pack och gör din pojkvän en tjänst genom att låta honom hitta en ordentlig tjej!
Vad fan är det för fel på er brudar?
Citera
2013-04-16, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fifthavenue
Jag är en tjej på 23 år som bor med min pojkvän och har ett seriöst förhållande sen två år tillbaka. Jag började på ett nytt jobb för ca. en månad sen. Det är ett väldigt litet företag, och jag har kommit på mig själv med att vara extremt attraherad av min ena chef.

Av det lilla jag vet av honom än så är han i princip min drömman, trots att han är 9 år äldre. Hjälp mig! Har ingen aning om vad jag ska göra, tänker på chefen hela tiden, även när jag är med min pojkvän.

Är detta bara pga. att det är en ny intressant snygg man i mitt liv som kanske ger en lite extra komplimanger och för att det har varit tufft med pojkvännen på sistone eller är det tankar jag borde ta mer seriöst? Jag har noll tolerans för otrohet och känner mig därför extremt skyldig... Borde jag göra slut me pojkvännen bara för att jag är så pass attraherad av någon annan?
Visst att jag tyckt andra killar är snygga under vårat förhållande, men detta är på något annat plan.

För att ni ska slippa fråga kanske jag ska tillägga att chefen är singel.
Hur hade ni gjort om ni var jag?

För det första, innan du ens funderar att mottaga snopp från din chef, gör slut med killen din...
För det andra, "av det lilla jag har vet om honom" är just precis det lilla du vet... Han kan vara en Dexter Morgan i verkligheten... Överdrivet, men du förstår min poäng
För det tredje, han kommer vara din chef om du väljer att bli tillsammans med honom... Tror du verkligen att det kommer funka?
För det fjärde, nu ska jag sova...
Citera
2013-04-16, 07:07
Medlem
zorzes avatar
Livet kommer att vara fullt av attraktioner.Du måste bestämma dig för om du ska åka på alla attraktioner eller åka med din kille.
Citera
2013-04-16, 07:15
Medlem
Albozs avatar
Tjejerna idag och i det här samhället är totalt förstörda och äcklar mig till beteendet. Hoppas inte andra kulturer har samma problem som den svenska

Ni förstör era killars liv för att ni är äckliga och har svårt att räkna. Om du verkligen hade älskat din pojkvän så mycket så hade du för fan inte ens tänkt tanken på att byta kille bara plötsligt? Alla svenska tjejer är inte så här, nej! Men dom flesta hoppar bara runt från kille till kille och finner aldrig ro, för att ni är mentalt störda.

Vänd dig om till din kille istället.
Citera
2013-04-16, 07:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alboz
Tjejerna idag och i det här samhället är totalt förstörda och äcklar mig till beteendet. Hoppas inte andra kulturer har samma problem som den svenska

Ni förstör era killars liv för att ni är äckliga och har svårt att räkna. Om du verkligen hade älskat din pojkvän så mycket så hade du för fan inte ens tänkt tanken på att byta kille bara plötsligt? Alla svenska tjejer är inte så här, nej! Men dom flesta hoppar bara runt från kille till kille och finner aldrig ro, för att ni är mentalt störda.

Vänd dig om till din kille istället.

Du ska nog inte döma ut alla tjejer
Jag har varit med min kille i 3 år. Jag går om året för att min prof failade mig för att jag inte ville ha sex med honom. Är fortfarande lika kär i min kille som första dagen.
Citera
2013-04-16, 07:30
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Livet kommer att vara fullt av attraktioner.Du måste bestämma dig för om du ska åka på alla attraktioner eller åka med din kille.
Precis så här enkelt är det. "Den enda rätte" finns inte. Det finns en uppsjö personer som man kan attraheras av och fungera med i en relation. Man måste helt enkelt bestämma sig: den här personen vill jag leva med. Sen måste man utgå ifrån det och agera därefter. Lockelserna är, och kommer att vara, många. Vad som sållar agnarna från vetet är vilka som kan uthärda lockelserna för att man har gjort sitt val och vilka som inte kan det.
Citera
2013-04-16, 07:33
Medlem
Truchosthlms avatar
Efter en månad så vet du alltså att det är din drömman? Det är inte så att du ljuger för dig själv för att du innerst inne bara vill ställa dig på alla fyra och låta honom bestiga dig på jobbet medan din kille lagar middag åt er hemma hos er?

Du är kåt på honom. Försök inte inbilla dig något annat. Man kommer tända på andra personer än sin partner under livet. Föreslå öppet förhållande eller gör din kille en tjänst och dumpa honom. Alternativt lägger du band på dig själv, kvinna! Var för i helvete inte otrogen.
Citera
2013-04-16, 08:46
Medlem
misslovers avatar
Tycker du ska lugna dig lite. Gör inget med den nya chefen, du kommer se att attraktionen släpper med tiden. Dvs att låter du det bara va så kommer attraktionen att dö ut för 'den' får ingen uppmärksamhet. Sedan kan du ju ta ett beslut när du då kan tänka klarare.
Citera
2013-04-16, 09:02
Medlem
Låt chefen vara ett fantasiobjekt.

Då slipper du göra slut med din pojkvän av den anledningen, du kan ju fortfarande göra slut med pojkvän om det nu är så mycket strul i den relationen.

Chefen och en anställd. Det är nog bara de som gillar att bli väldigt beroende som ger sig in i ett sådant förhållande och det kanske inte heller tas emot väl utav de andra anställda.

Vad händer om förhållandet med chefen inte funkar? Jobbar du kvar då?
Citera
2013-04-16, 09:41
Bannlyst
Om vi glömmer bort pojkvännen ett tag, vi låtsas att han inte finns så är det ändå en fruktansvärt dålig idé att skita där man äter, du har ingen aning om hur chefen är och du har ingen aning om hur snacket går på företaget.
Ta ett chill pill och se vad som händer 1 månad är för kort tid för att veta vad som är genuint och inte men tycker ändå du seriöst ska ställa dig frågan hur mycket känslor som finns kvar för din snubbe.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in