Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-15, 15:39
  #1
Medlem
brybjörns avatar
God dag!

En polare och jag fick en briljant idé, nämligen att cykla från Falun till Oslo för att där fira 17:e maj hos min bror som bor där. Vi är ännu i ett tidigt planeringsstadie, men vi skulle behöva lite råd från er.

Först och främst, vilken väg kan man ta? Google Maps tycker att man ska cykla på E16, men jag antar att det inte är någon bra idé. Det är väl inte ens lagligt? Om någon kunde göra en liten skiss på kartan vilka vägar man kan ta så vore det till stor hjälp.

Sen skulle vi vilja ha lite generella råd och tips från er som har gjort liknande resor. Något speciellt man bör tänka på? Vi tänkte ta med oss tält och trangiakök så vi kan övernatta längs vägen. Vi är båda två vana att vara ute i naturen, så vi vet hur man klarar sig.

Jag skulle eventuellt kunna uppdatera tråden efter vägen med lite bilder och sånt om intresse finns för det.
Citera
2013-04-15, 15:56
  #2
Medlem
In på Eniro vägbeskrivningar. Skriv in din sträcka, sedan klickar du i alternativet "Unvik motorvägar"
Citera
2013-04-16, 20:06
  #3
Medlem
brybjörns avatar
Tack för tipset! Dock så verkar de inte ha några kartor över Norge, så det går inte att kolla hela sträckan.

Finns det något motsvarande i Norge där man kan kolla resten av sträckan?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2123996

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback