2013-04-15, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeazz
Verkar inte vara så. De här idioterna bor tydligen i en kommun i örebrolän.

Jo, detta är samma fall som www.flashback.org/t2108102.
Men två olika fall blandades ihop i den tråden, till en sämre sörja.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16470197.ab
Citat:
En 21-årig man och en 23-årig kvinna sitter häktade för att ha misshandlat kvinnans bebis.
Bland annat misstänks de har gjort brännmärken och bitmärken på det drygt ett år gamla barnet.
– Mannen har själv fotograferat med sin mobilkamera när han biter bebisen, säger en källa med insyn.
Fallet avslöjades i början av februari då ett anonymt tips kom in till socialtjänsten på en mindre ort i Mellansverige.
Citera
2013-04-15, 17:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micerl
Helvete, vad ledsen jag blir när jag läser sånt här...

Jag har en 4 månaders liten flicka och jag är så djävla rädd om henne.
Vilket förbannat svin! Stryk, skall han ha.

Jag tror dock att den djäveln har hållit kvinnan i väldigt kort tygel (inget medborgarskap, kan inte språket, vet kanske inte ens hur hon skall ens kunna ta sig till ett sjukhus, etc...). Hon lär ju vara bra hunsad, menar jag.

I vilket fall som helst så är det hela för djävligt.
Skitsnack, hon hade telefon och givet att hon är hitkommen till Sverige så har hon haft kontakt med myndigheter ....

Dessutom bodde de knappast i urskogen. Sluta försvara människor som offrar sina barn trots total medvetenhet om att systematisk misshandel pågår...
Citera
2013-04-15, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Skitsnack, hon hade telefon och givet att hon är hitkommen till Sverige så har hon haft kontakt med myndigheter ....

Dessutom bodde de knappast i urskogen. Sluta försvara människor som offrar sina barn trots total medvetenhet om att systematisk misshandel pågår...

Men döda dem rakt av, då!
Fuck off att du vet exakt vad som hänt. Jag menar att det antagligen inte är så enkelt som att två sadister har strålat samman för att tortera ett barn.

Naturligtvis har mamman ett ansvar att stå upp för sitt barn. Detta har hon misslyckats med. Frågan är hurvida hon har haft både fysisk som psykisk styrka att försvara sin dotter.

Har hon inte brytt sig - ja, då har jag ingen sympati för henne. Har hon blivit styrd, utnyttjad så är det inte lika svartvitt, eller hur?
Citera
2013-04-15, 17:23
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Otippat beteende från generationer av inavel och genetisk degenerering: jag är övertygad om att mannen ifråga är en "frisk" afghan som smälter väl in i släkten och det afghanska samhället (eller spillrorna av vad som återstår). Att bränna sitt barn med en sked och bitas hör till normal uppfostran, se hur djur kivas med sina ungar, lägga bebisen någonstans där den råkat ramla ner - kan väl hända alla? Putta ner i snön så att ben bryts... småbarns skelett är skört och mjukt och lätt att råka bryta om man är lite hårdhänt. Mannen är inte ens barnets biologiska far och ser det nog som ett litet horbarn. Nej, paret står nog ganska ovetandes om anklagelsernas innebörd. Det var ju dessutom bara en dotter, en börda för familjen tills den dag hon börjar mellanstadiet och kan giftas bort till någon farbror.
Citera
2013-04-15, 17:31
Medlem
Citat:
Fuck off att du vet exakt vad som hänt. Jag menar att det antagligen inte är så enkelt som att två sadister har strålat samman för att tortera ett barn.

Naturligtvis har mamman ett ansvar att stå upp för sitt barn. Detta har hon misslyckats med. Frågan är hurvida hon har haft både fysisk som psykisk styrka att försvara sin dotter.

Har hon inte brytt sig - ja, då har jag ingen sympati för henne. Har hon blivit styrd, utnyttjad så är det inte lika svartvitt, eller hur?

Jag kan inte känna annat än att det visst är svart-vitt i det här fallet.
Man har ett fullt ansvar för att skydda sina barn från den här typen av
systematisk misshandel. Mamman må ha varit svag, men en ettåring kan
inte skydda sig själv. Då måste hon träda in när förövaren är pappan.
Annars är hon medbrottsling.
Citera
2013-04-15, 17:34
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Är den misstänkte mannen afghan? För detta råa beteende är sällsynt hos de med persiskt ursprung.

/ Leif.Jennekvist
Citera
2013-04-15, 17:35
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
"Nu har båda åtalats för grov misshandel under tre månaders tid. Mannen tros ha utfört själva misshandeln"

Å en man återigen
Nästan alltid män, avskum !
Bort med oss.

Fan va tragiskt ...finns väll inget straff eller vård i världen som kan göra någon "normal" igen, inget som ska släppas ut i samhället igen och inget som är värt att betala skatt för att "vårdas" !

Visste du att en teori är bättre ju mer specifik den är? Vad du gjorde nu var tvärtom att bredda teorin till att innefatta alla män. Varför? Du hade ju en bättre teori redan. Varför inte bredda ytterligare och säga att det alltid är människor som utför handlingarna? Då får du ju t.om 100% träff. Djur gör ju aldrig sånt här.

Pucko.

Han på Facebook:en verkar ju vara bög dessutom. Photoshoppade bilder där han posar likt en Alexander Bard och med en muskulös manlig modell som bakgrundsbild? Vem fan har det? Sen åker han till San Fransisco också, det säger väl rätt mycket.
Citera
2013-04-15, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Jag kan inte känna annat än att det visst är svart-vitt i det här fallet.
Man har ett fullt ansvar för att skydda sina barn från den här typen av
systematisk misshandel. Mamman må ha varit svag, men en ettåring kan
inte skydda sig själv. Då måste hon träda in när förövaren är pappan.
Annars är hon medbrottsling.

Medbrottsling? Ja.
Lika skyldig? Kanske.
Moraliskt skyldig? Definitivt.

Case closed.
Citera
2013-04-15, 18:19
Medlem
Vill med detta inlägg inte ta mamman i försvar, eller jo, kanske lite.. - men, kan det tänkas vara så att hon var/är så rädd, nertryckt, hotad att hon inte VÅGAT gå emot mannen & uppsöka läkare, soc, bvc, polis eller så för flickan?!

Har själv levt i ett MYCKET destruktivt förhållande (med en ickesvensk!) och jag vet av egen erfarenhet, att det inte är så lätt att göra RÄTT även om man vill.. Mitt X hotade ett av mina barn och jag var så förbannat nertryckt och psykiskt dålig att jag inte förmådde mig att uppsöka vård för mig eller mitt barn

Tur att det finns människor (som även i mitt fall) gör anmälan till socialtjänst och polis!! Det "räddade" mig och jag kan känna en gnutta hopp för flickan i detta fall, som fosterhemsplacerats.. Hoppas för gudarna att hon ALDRIG hamnar hos sina biologiska föräldrar igen!! Utvisning av styvpappan = PRONTO
Citera
2013-04-15, 18:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Svartvitt - jo. Hon har en skyldighet att skydda sitt barn. Hon har haft möjlighet och inte tagit den utan låtit grov misshandel fortgå ... Det finns ingen ursäkt för det..

Edit:
Hon är dessutom fullt införstådd både med hur sjukvård och socialtjänst i Sverige fungerar ... Att det fanns hjälp inom räckhåll för flickan;

Citat:
Hon skyller i sin tur allt på 23-åringen och hävdar att hon var rädd för honom. Mamman har också sagt att hon inte vågade uppsöka sjukvården eftersom hon trodde att hon kunde mista vårdnaden om sitt barn.
http://na.se/nyheter/lanet/1.2042459...ver-100-skador
Senast redigerad av micro113 2013-04-15 kl. 18:28.
Citera
2013-04-15, 18:30
Medlem
Någon som vet om apan sitter i häktet eller är fri?
Citera
2013-04-15, 18:37
Medlem
Citat:

Det är precis detta jag menar.. Hon kan mycket väl vara så psykiskt nertryckt ev sjuk så hon inte förmått sig att uppsöka vård & så.. Är hon dessutom rädd för pojkvännen OCH att hon ska bli av med dottern så har jag VISS förståelse! Håller med ovan - har hon inte BRYTT sig så har vi en helt annan diskussion!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in