Citat:
Ursprungligen postat av
sanctissimus
här överklagar Soltan*. yrkar att åtalet ska ogillas med undantag för vad han erkänt, att han vid ett tillfälle bitit målsäganden i kinden.
GÖTA HOVRÄTT - B 1536-13
dagbok
Aktbilaga 6 - Skrift fr Offentlig försvarare
Ett annat problem är följande. I målet i tingsrätten var en kvinna, Fatim*, medåtalad. Tingsrätten separerade av någon anledning målet efter huvudförhandlingens avslutande och dom mot Soltan* meddelades som bekant för några veckor sedan. Dom mot Fatim* meddelas dock först den 10 juni.
Jag utgår från att hon kommer fällas till ansvar av tingsrätten eftersom den angivit att övertygande bevisning om hennes skuld förebringats. Jag utgår också från att hon kommer överklaga en fällande dom eftersom hon förnekar brott. Sista dag för överklagande av dom mot henne blir den 1 juli.
Det är mycket svårt att tänka sig att målet i Hovrätten skall avgöras först mot Soltan* och sedan några veckor senare mot Fatim*. Nya uppgifter och ny bevisning kan ju bli aktuell.
Aktbilaga 7 - Anslutningsöverklagande fr åkl
Aktbilaga 8 - Svarsskrivelse angående överklagande
Grunder
Tingsrättens dom är korrekt förutom - vilket jag anfört i eget överklagande anslutningsvis - att Soltan* även skall ådömas ansvar för att ha orsakat målsäganden Eln** benbrott samt skall straffet skärpas.
källa
edit!
Tilläggsprotokoll
här från 4/6.
Tjänsteanteckning
Förhör vittne
Översättning SMS
Personalia