2011-06-22, 21:45
Medlem
hoonbrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0z
Orkar verkligen inte läsa igenom hela tråden men måste få bort hår på ryggen nu till beach...

Är vax som gäller för mig kan inte lägga pengar eller tid på ipl eller sånt men jag kan verkligen nada om sådant här så vilken produkt är enklast? Sån typ veet for men eller vad den heter som man bara klistrar på ryggen och rycker loss sen. Och vart köper man sådan här produkt? Hur länge är det borta innan man behöver vaxa igen?

Kolla på Kicks. De har lite varianter. Vanligt Veet finns. Veet har även sådana färdiga förvaxade remsor. Står att det ska räcka upp till 4 veckor. Men det börjar växa ut rätt fort. Antar att det blir bättre och bättre resultat för varje gång man gör det.
Citera
2011-06-29, 23:36
Avslutad
Ny på området (endast använt rakhyvlar innan) - men söker en rakapparat där man kan ställa in hur mycket man ska raka bort! Har tröttnat på att raka av allt/låta det växa ut hela tiden, då det ser bäst ut någon stans i mittperioden

Någon som vet en prisvärd sådan?
Citera
2011-06-29, 23:58
Medlem
Tja, vaxade precis mitt bröst. Det var det värsta jag gjort i hela mitt liv. Min flickvän gjorde det på mig och varje gång hon drog ville jag slå henne typ! Sjukt jävla hemskt! Röd och känslig som fan nu och min hud brinner fan. Kör ren aloe vera på det men ska man göra något annat för att inte få en massa prickar och sånt!

Mvh Simon
Citera
2011-07-13, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny
Jag har varit på Gamla stans kirurg på sex behandlingar och så var jag på fem behandlingar i hötorget. Har behandlat nacken. Själv så börjar jag misstänka att allt är en bluff faktiskt. Håret försvinner inte permanent utan bara i nån månad. Liksom jag har de absolut bästa förutsättningarna för att det ska fungera. Svarta och grova hårstrån och väldigt ljus hy... ändå funkar det inte. Antingen har min kropp en ovanlig förmåga att bygga upp hårsäckarna igen eller så är allt en bluff.
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny
Jag skulle gärna träffa på en person som gjort behandling och haft bra resultat i åtminstone ett år efter senaste behandlingen. Nån här kanske?

Gott folk plus the johnny Gamla stans laser är rena skiten det ser man på maskin direkt.. Har alltid misstänkt detta om deras laser maskin tycker faktsikt synd om de som råkat ut för den.

Jag gjorde förstås mina research om bästa laser maskinen då jag var igång med att laser behandla mig osv redan vid juni 2009 och fann bästa maskinen då och resultat än idag juli 2011 kvar står har båda före och efter bilder sedan första gång jag provade samt kan ta bilder på dessa ställen idag om ni vill samt mail från kliniken där de förklara hur behandlingen går till och vad man ska göra för att få bästa resultat som möjligt.

Körde prov pulser på vaden samt på magen höger sidan om naveln.
Håret på det lilla stället på vaden är borta för alltid typ samt på naveln där håret är grövre har vissa blivit glesare samt andra försvunnit helt wow, endast från 2 laser pulser som jag fick prova på gratis, helt otroligt vilken maskin.

Som jag skrev tididare i mitt första inlägg efter att jag varje sommar blir sugen på att ta tag i permanent hårborttagning men inget blir av precis när sommaren börjar... ungefär som nu så jävla idiotiskt av mig jag vet.

Denna magiska maksin förstås gjort av svenskt företag.
PreSwede AB och maskin heter Powerlite 600. Ni kan hitta maskinen vid närmaste kliniken för er på http://www.dinsalong.com/salonger_1

Till alla er där så säger jag kanske det finns andra maskiner där ut som funkar lika grymt som IPL powelite 600 det vet inte jag men just powerlite funkade klockrent då jag provade den vid 09 och jag hade bara inte de stora pengarna att göra dessa behandlingar som i mitt fall mage bröst samt hela benen men det har jag idag och ändå så pluppar billigare alternativ upp i min skalle, ni gissar rätt en thailand resa som programmet som gick på kanal 5 (plastik turisterna) de lär ändå ha billig laser i thailand men men man vet aldrig hur bra deras laser är osv fast billigt lär det bli helt klart.

Än idag så kostar behandligen med just powelite 600 lika mycket och ni ska förstås alltid akta er för de kliniker som manipulerar maksiner för det har jag upptäckt att vissa kliniker har lyckast göra. Men än idag så kostar behandlinge lika mycket på de hederliga klinkerna, kan kika på prislistan här för en viss klinik som ligger nära odenplan i centrala sthlm http://www.dermisensual.se/main/index.php?option=com_content&task=view&id=21&Itemi d=21

Jag försöker alltid kortfatta mig men det blir såhär långt fast till the johnny säger jag bara denna ipl maskin funkar och jag är bevis för det men nu har jag inte gjort ett stort område men på just de cm som laser pulsen slog så försvann håret och det har gått 2 år nu och det var bara en enda behandling om man nu ska kalla det för det utan det var mer som test..
Du ska sluta gå till gamla stan eller hötorget eller dylik och testa powelite 600 på ett område där du inte testat laser tidigare och be om prov puls inte en hel behandlig så du kan med egna ögon avgöra... Huden på det området ska vara solfri ett par veckor innan behandligen samt 8 veckor efter behandlingen, inget sol för just det området annars är risken stor att man bränner sig eller att hår pigmentet förstärks osv..

Som sagt akta er för kliniker som erbjuder rabbat på denna maskin eller andra maskiner för den delen jag har funnit 2 kliniker som lyckas manipulerar maskin och därmed erbjuda rabbat på den. Utsätter man sig för denna sorts laser så ska man fan inte snåla med pengar annars kan det sluta rätt illa och det för gott.. Man ska använda sig av en kliniker som kan detta samt anslutna till http://www.shr.nu/ och framför allt fråga de om de har nyligen servat maskinen samt laser huvudet på den maksin för att det är just där allting händer, laser dioderna sitter osv.. Lite som att sola solarium med gamla ljusrör klart blir behandligen halvdant osv eller i värsta fall inte funka helt och därav kasta pengarna i sjön.

Tror att väldigt få har råd att slänga 7200 för hela ben behandling med en oservad laser maskin så kolla upp detta jävligt noga. Just denna maskin som jag förstod ska vara servad eller byta laser huvud på den efter varje 20,000 laser pulser,(ringde tillverkaren osv) Så att be att kolla maskinen och hur många pulser den har kvar, det visar nämligen maskien på displayn för varje puls som går så den räknar ner osv..

Gott folk laser är ingen lek så snåla inte med pengerna för det kan sluta hur illa som helst.. får man i värsta fall hud canser pga ett par tusen lappar billigare behandling med någon okänd maskin och efter några år upptäcka att man har fått canser så är det inte värt helvet som väntar en när man inser detta och tänker ifall jag hade använt mig av en känd och välprövat maskin osv...
Alla vi har canser celler i våra kroppar och som väntar på att bli provocerade och göra man det med olika saker som att utsätta sig för en billig skit okänd maskin jah då får man skylla sig själv.. samma sak med solarium eller folk som solar som galningar samt inte ens använder solskydds kräm för deras rätta hudtyp etc etc inte för och nämna lever fläckar och hur faligt det är att få laser på de vilket absoult inte får ske samt inte heller i värsta fall få kirurgiskt avlägsat osv, vissa har tagit bort lever fläckar och efter hela 5 år när man trodde allt gick bra till osv så vaknade canser cellen upp som legat i fläcken och spred sig som en bara den över hela kroppen och där satt man och önskade att man heller hade haft den 4 cm fula lever fläcken än att ha hela kroppen täckt av canser samt kemisk behandling etc etc...
Det finns massor att säga om laser samt canser så ta reda på detta innan ni nästa gång bara springer på en behandling eller springer ut i solen. Det är ändå era kroppar så låt inte er manipuleras eller luras för laser är ingen lek!
Citera
2011-07-15, 01:40
Medlem
Psyko Dads avatar
Jag ogillar rakhyvlar så jag kör på en epilator & framförallt blir resultatet strålande i armhålorna. Mkt fräschare än att hålla på med rakyvlar.
Citera
2011-07-15, 09:36
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Jag ogillar rakhyvlar så jag kör på en epilator & framförallt blir resultatet strålande i armhålorna. Mkt fräschare än att hålla på med rakyvlar.

Jag antar att du efter epileringen direkt tvättar av området med sprit för att förhindra infektioner då hårrötterna som dras ut gör att bakterier annars kan ta sig in i kroppen

Epilering är effektivt fast är man känslig för smärta är det kanske fel metod att ta till
Citera
2011-07-15, 13:41
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Jag antar att du efter epileringen direkt tvättar av området med sprit för att förhindra infektioner då hårrötterna som dras ut gör att bakterier annars kan ta sig in i kroppen

Epilering är effektivt fast är man känslig för smärta är det kanske fel metod att ta till
Nja man kan sprita om man känner för det, jag gör det dock inte efter alla år som jag gjort det utan nöjer mig med en dusch.
Citera
2011-07-16, 06:16
Medlem
funkar epilator bra? har ljus hy och väldigt mörka hårstrån, tänkte typ på mage och så, hur länge tar det innan de växer tillbaka? isf tänkte jag köpa brauns värsting för 1500:-, kollat lite på youtube och för dessa personer värkar det funka väldigt bra, tjejer som rakar benen.
Citera
2011-07-16, 23:23
Medlem
Jag orkar inte läsa igenom 92 sidor så jag ställer min fråga här direkt. För skoj skull köpte jag ett paket hårborttagningsstrips för att plocka bort hår lite här och där. Jag har aldrig använt vax förut och inte ägnat mig av hårborttagning på något annat sätt förut heller. Hur som helst så gjorde jag ungefär som det stod i instruktionerna att man skulle göra. Jag gnuggade stripsen så att de blev varma, strök på dem i rätt riktning och drog av dem åt andra. Det gjorde verkligen svinont men jag körde på tills hela paketet var slut. Tanken var att jag skulle ta bort allt hår på hela kroppen. Jag är väldigt hårig så ett paket med 20 strip räkte inte så långt. Det verkade som om stripsen främst skulle användas för benen men jag fokuserade mest på torson + området runt kuken. Det funkade bra men stripsen räkte inte hela vägen. Nu har jag några tovor här och där. Det är dock ingen fara eftersom jag som sagt bara gjorde det för skoj skull. Mitt problem är att jag fortfarande har vax på kroppen. Jag torkade visserligen mycket noga med de få våtservetter som följde med kittet men fick inte bort alla vaxrester. Så, det jag undrar är hur fan jag skall få bort allt. Jag har duschat och gnuggat och tvättat som fan men det försvinner inte helt och hållet. Jag skulle precis gå och lägga mig och ser att jag har lyckats sabba mitt vita lakan som är fläckigt av rosa vax. Fan, går det att få bort skiten på något sätt eller?

Stripsen jag använde var förresten av märket Veet och de hade en bild på några lingon eller nått på paketet och så stod det något om typ "shae butter & berries".

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig.
Citera
2011-07-16, 23:49
Medlem
eternussermos avatar
Har aldrig haft det problemet, men har du testat med aceton, brukar funka för det mesta...
Citera
2011-07-17, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Har aldrig haft det problemet, men har du testat med aceton, brukar funka för det mesta...
Nej, det har jag inte provat med. Tyvärr verkar det vara svårt att få tag på det så här klockan tolv på natten. Tack för tipset dock. Om skiten sitter kvar i morgon när jag vaknar så hänger jag på låset till acetonaffären.

Jag känner mig lite desillusionerad nu förresten. I litteraturen, på film och i media framställs alltid skönhetsbehandlingar som något glamoröst och något lite extra mysigt som man unnar sig. Folk åker på spa för att koppla av, fixar naglarna och känner sig piffiga, bantar några kilon och känner sig snygga eller tar bort celluliter och trimmar bikinilinjen och känner sig fräscha. Idel trevligheter. Men så är det fan inte alltid. I verkligheten så står man där med sitt jävla rosa gegg som vägrar tvättas bort.
Citera
2011-07-17, 00:26
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torg
Nej, det har jag inte provat med. Tyvärr verkar det vara svårt att få tag på det så här klockan tolv på natten. Tack för tipset dock. Om skiten sitter kvar i morgon när jag vaknar så hänger jag på låset till acetonaffären.

Jag känner mig lite desillusionerad nu förresten. I litteraturen, på film och i media framställs alltid skönhetsbehandlingar som något glamoröst och något lite extra mysigt som man unnar sig. Folk åker på spa för att koppla av, fixar naglarna och känner sig piffiga, bantar några kilon och känner sig snygga eller tar bort celluliter och trimmar bikinilinjen och känner sig fräscha. Idel trevligheter. Men så är det fan inte alltid. I verkligheten så står man där med sitt jävla rosa gegg som vägrar tvättas bort.
Jag skulle annars testa med någon typ av matolja eller barnolja, kan funka och är ofarligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in