2012-07-08, 21:05
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanus2.0
Veets kräm fräter av håret, det får alltså inte håret att ramlaav. Håret avlägsnas inte från roten utan är nanomilimetern längre än vid vanlig rakning. Hårstråna kapas dock inte av och får en mer naturlig spets, det käns därför mindre strävt. Det finns krämer för facet, mitt råd är att pröva på en liten uta först.
Nu vet inte jag om det stämmer, men jag får intrycket att krämen ändå går ner lite längre är rakning för dagen efter är jag fortfarande babymjuk. Det är inte förrän 2a dagen som jag får lite stubb och det är mjukare än rakstubb. Om jag rakar får jag stubb inom en dag.
Citera
2012-07-08, 21:08
Medlem
Tack för alla svar, men på utube finns det flera videos där tjejer använder likande krämer på ansiktet utan att bränna sig, måste väl finnas andra märken som är bättre än veet på apoteket typ?
Citera
2012-07-08, 21:24
Medlem
LinLins avatar
http://www.veet.se/veet-high-precision-facial-wax.php

Använd INTE kroppshårborttagning i fejset, du kommer bränna bort det övre hudlagret och se ut som en fucking kräfta i flera dagar.
Citera
2012-07-08, 23:21
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SebastianNilsson
Tack för alla svar, men på utube finns det flera videos där tjejer använder likande krämer på ansiktet utan att bränna sig, måste väl finnas andra märken som är bättre än veet på apoteket typ?
Som jag skrev och andra skrivit med: använd hårbortagning som är gjort för ansiktet. Om du använder det starka medlet för benen så får du riskera att du bränner bort huden men håret blir kvar.
Citera
2012-07-08, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinLin
http://www.veet.se/veet-high-precision-facial-wax.php

Använd INTE kroppshårborttagning i fejset, du kommer bränna bort det övre hudlagret och se ut som en fucking kräfta i flera dagar.

Haha ok, kan man vaxa bort riktigt kort stubb?
Citera
2012-07-09, 00:04
Medlem
Att vaxa sig i ansiktet är inte helelr spec smart!
Citera
2012-07-09, 00:27
Medlem
ShogunAssasins avatar
Inlägg sammanfogade
SebastianNilsson, sök/kolla klistrade trådarna nästa gång.

/Mod.
Citera
2012-07-10, 15:32
Medlem
Har läst igenom en sådär 15 sidor för att få lite svar angående veet hår borttagnings gel/creme och som jag har förstått det så fungerar det för en del och den del inte. Därför tänkte jag testa detta själv men jag kan inte hitta någonstanns där det går att köpa. Har kollat coop/maxi/apoteket och googlat efter förmåga men kan bara se att det har utgått överallt.

Är det då någon som vet vart jag kan köpa det eller en liknande produkt som också fungerar för åtminstone en del?

Eller har ni några andra bra tips för hårborttagning vid intim områden?
Rakning tycker jag inte fungerar speciellt bra då min hud blir väldigt irriterad och röd vid "kalsong linjen".
Måste även raka väldigt ofta, var tredje dag eller så finnar jag att detta behöver göras vilket blir väldigt tröttsamt i längden.

Tacksam för svar.
Citera
2012-07-10, 18:30
Medlem
Avva66s avatar
Senast köpte jag det på ICA-Maxi.
För kvinnor stog det på tuben, men det funkade utmärkt.
Är kanske svagare, vad vet jag.
Citera
2012-07-11, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Senast köpte jag det på ICA-Maxi.
För kvinnor stog det på tuben, men det funkade utmärkt.
Är kanske svagare, vad vet jag.

Åkte dit igen idag och lyckades hitta det nu, så det tackar vi för.
Ja, att det står för kvinnor på tuben spelar mig väl mindre roll.
Citera
2012-07-14, 16:55
Medlem
Transistors avatar
Angående detta med laserborttagning, hur fungerar det med tatueringar? Tänkte gadda mig om några månader, och inom en rimlig tidsram även köra på laser, kommer min tatuering bli helt blekt och förjävlig isåfall?

Och laser, hur många gånger måste man besöka ungefär? Vad kan det gå på att ta bort mage, bröst och rygghår ungefär?
Citera
2012-07-24, 16:11
Medlem
Jag har kört laser drygt 10 gånger rygg, nacke, axlar. Maskinen som används är IPL+2 eller något liknande. Håret försvinner i en till två månader sen är det tillbaka. Jag har lagt ner runt 20k utan några resultat. Har någon ens lyckats med laser?

Är det värt att forsätta i en annan klinik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in