2008-10-01, 00:48
Medlem
Polera skallen?

Sho. Jag brukar raka skallen men tycker att snagg inte är tillräckligt. Hur gör jag för att inte behöva raka varannan dag samt att det blir polerat som på taye diggs:

http://img2.timeinc.net/people/i/2007/specials/sma07/hair/taye_diggs.jpg
Citera
2008-10-02, 20:10
Medlem
Rakning och vaxning

Skulle vilja veta lite av era erfarenheter...

När man rakar bort håret på benen och under armarna, börjar det växa snabbare då eller blir det bara grövre? Och kan det börja växa hår på ställen där det tidigare inte växt efter att man rakat? Gör vaxning att håret börjar växa snabbare?

Många frågor på en gång nu..hoppas ni vet lite mer än mej:P
Citera
2008-10-02, 20:14
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rödgulgrönblå
Skulle vilja veta lite av era erfarenheter...

När man rakar bort håret på benen och under armarna, börjar det växa snabbare då eller blir det bara grövre? Och kan det börja växa hår på ställen där det tidigare inte växt efter att man rakat? Gör vaxning att håret börjar växa snabbare?

Många frågor på en gång nu..hoppas ni vet lite mer än mej:P
Nej, nej, nej och nej.
Håret växer inte snabbare, blir inte grövre, börjar inte växa på andra ställen, varken av rakning eller vax.
Håret börjar ju växa i roten och när du rakar skär du ju bara av det håret som kommit upp ovanför huden, det gör ingen skillnad i hårtillväxten, varken i hastighet eller grovlek. Däremot kan håret upplevas som grövre då toppen av håret, som vanligtvis är tunnare pga slitage, skärs av och basen som sedan växer ut ser grövre ut.

Om man vaxar så sliter man upp håret med roten och det kan göra så att hårväxten minskar med tiden, inte ökar.
Citera
2008-10-23, 17:15
Medlem
Bara Glads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Nej, nej, nej och nej.
Håret växer inte snabbare, blir inte grövre, börjar inte växa på andra ställen, varken av rakning eller vax.
Håret börjar ju växa i roten och när du rakar skär du ju bara av det håret som kommit upp ovanför huden, det gör ingen skillnad i hårtillväxten, varken i hastighet eller grovlek. Däremot kan håret upplevas som grövre då toppen av håret, som vanligtvis är tunnare pga slitage, skärs av och basen som sedan växer ut ser grövre ut.

Om man vaxar så sliter man upp håret med roten och det kan göra så att hårväxten minskar med tiden, inte ökar.

Vill tillägga att jag tycker att det är enklare att vaxa efter att man gjort det ett par gånger, håren verkar inte sitta lika fast i hårsäckarna efteråt
Citera
2008-10-23, 23:24
Medlem
Ponnyhests avatar
Vilket vax ska införskaffas ifall jag ska vaxa mage&bröst+rygg&överarmar? First-timer så det hade varit fint med lite tips såhär inför helgen
Citera
2008-10-24, 11:33
Medlem
Bara Glads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ponnyhest
Vilket vax ska införskaffas ifall jag ska vaxa mage&bröst+rygg&överarmar? First-timer så det hade varit fint med lite tips såhär inför helgen

Jag har veets rosa vax, kallvax. Fungerar perfa.
Citera
2008-11-02, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bara Glad
Jag har veets rosa vax, kallvax. Fungerar perfa.

Japp det har jag med, och det funkar bra. Använder det på bröst och magen. Dock står det att man inte ska använda det på bröstet men det ska väl inte vara några problem med det?
Citera
2008-11-02, 18:45
Medlem
hur gör ni när ni tar könshåret om ni nu gör de?.
Jag tycker det är lika jobbigt varje gång man står där med sin rakhyvel o det tar 5 år att ta bort allt. lite som att stå med en yxa i en regnskog.

finns de nåt vax för skiten?
Citera
2008-11-10, 20:35
Bannlyst
Rakar mig medhårs och sedan mothårs det sista som blir kvar.
Citera
2008-11-10, 20:48
Medlem
mtkors avatar
Medhårs, har ganska känslig hy och blir lätt irriterad annars.

En skarp hyvel och en bra gel så blir det fint
Citera
2008-11-10, 20:55
Medlem
pump-action.s avatar
Rakar väl medhårs mestadelen, men under hakan och vid halsen måste man nästan ta mothårs. Måste använda de här sköna fembladen, eller tre. Engånghyvlar rakar man sönder ansiktet med.
Citera
2008-11-10, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pump-action.
Rakar väl medhårs mestadelen, men under hakan och vid halsen måste man nästan ta mothårs. Måste använda de här sköna fembladen, eller tre. Engånghyvlar rakar man sönder ansiktet med.

Det är rena djävulen att använda sig av engångshyvlar. De är inte dugliga till någonting alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in