Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
LOL
Vad förvånad jag blir att du ballar ur...
Du var ju sååå uppriktig verkade det ju som...
1 Den mår skitfint, guppar i takt med magen när man läser era tafatta försök att hålla vetenskapligt empiriska försök utanför dörren.
2 För att bevisa tex svarta håls existens i galaxers centrum krävs endast gymnasiematte så ditt exempel tappade fart innan det ens vart nedskrivet.
Så med enkla instruktioner kan det enkelt genomföras om utrustning ges.
Swing and miss...
Och dina "experiment" vill/kan du ju inte ens sätta upp för prövning LOL.
Ahh den var ju ny
Jag ska nu hitta bevis för att det du hävdar är rätt...
Stämmer inte med ett empiriskt förhållningssätt på något sätt.
LOL
Vad förvånad jag blir att du ballar ur...
Du var ju sååå uppriktig verkade det ju som...
1 Den mår skitfint, guppar i takt med magen när man läser era tafatta försök att hålla vetenskapligt empiriska försök utanför dörren.
2 För att bevisa tex svarta håls existens i galaxers centrum krävs endast gymnasiematte så ditt exempel tappade fart innan det ens vart nedskrivet.
Så med enkla instruktioner kan det enkelt genomföras om utrustning ges.
Swing and miss...
Och dina "experiment" vill/kan du ju inte ens sätta upp för prövning LOL.
Ahh den var ju ny
Jag ska nu hitta bevis för att det du hävdar är rätt...
Stämmer inte med ett empiriskt förhållningssätt på något sätt.
LOL
1. Kanske vi skall hålla våra rövar utanför resonemangen...det blir liksom skit tradigt i längden
I övrigt får jag konstatera att vi i ett avseende faktiskt tycker samma sak, för min del ( även om det ännu så länge kanske inte framgår ur mina texter) ÄR vetenskap och forskning inte bara av stort personligt intresse, utan går...vill jag påstå parallellt med det jag försöker förmedla. Problemet här ligger inte alls på det planet, utan rör sig om det faktum som alla forskare genom tiderna skulle skriva under på, och det är att människans kunskap om verkligheten är begränsad, och ju mer vi finner, desto mer frågor uppstår, och att det dessutom finns en mängd områden där forskare kan kostatera att något "sker", men dom kan inte förklara vad som sker.2. Som du säkert förstår...men åter visar att du faktiskt inte VILL förstå ( vilket är helt ok för min del ), det är att ditt resonemang passar in i många olika sammanhang, men faktum kvarstår att det finns en mängd experiment där det krävs fackkunskaper för att överhuvudtaget utföra experimentet, och det är också min poäng här. Eller vill du på fullt allvar påstå att alla experiment kan utföras av alla olika människor utan fackkunskaper...om så är fallet är du knappast att ta på allvar.
Som jag försökte beskriva tidigare i denna tråd, så kommer jag att "redogöra" för metodik, men fackkunskaperna får du stå för, för enligt dina resonemang så behövs det ju inga fackkunskaper för att utföra något som helst experiment