Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Jo det är därför jag undrar hurvida du satt upp när du skrev eller låg på rygg när du så tvärsäkert uttalar dig. Antar du har väldigt ont i röven då.
Nja du glömde en tes i empirins def. och det är att experiment går att dupliceras av vem som helst. Det är en rackarnsviktig del i empirin. Kan bara X utföra experimenten och ingen annan för bara X har rätt ""förmåga"", är det hela bara skitsnack enligt empirin om det inte går att ge en rimlig förklaring till detta. Och då detta handlar om att påverka saker fysiskt borde det vara lätt att i alla fall i vissa lägen testa dessa förmågor vetenskapligt.
Det är ingen Staffans matematik.
Så ditt resonemang håller inte.
Vad underligt

Du har både rätt och fel i det du skriver här...vi tar det i tur och ordning, för dom som är vänner av det.
1. Nej röven mår fin fint
2. Helt rätt...och fel...ett experiment kan inte dupliceras av alla, inte utan att vissa grundläggande krav är uppfyllda. Det absolut grundläggande kravet är att den som önskar duplicera ett experiment måste i dom flesta komplexa fall ( vilket detta rör sig om

) vara insatt med grundläggande kunskaper om de regler som gäller för berörda experiment. Ex: om du önskar att göra ett seriöst experiment på något av Einsteins teorier, så råder jag dig först att skaffa adekvata kunskaper i matematik...samma sak gäller för det jag försöker framföra i min tråd, dvs...du behöver visserligen inte kunskaper i avancerat matte, men du behöver kunskaper inom det området jag berör här, och då räcker det inte med att gå in på ex: .wikipedia. Sedan är det så att det jag skriver här, är några av de "experiment/sökande efter kunskap" som alla mina elever måste genomgå, dvs...det jag påstår inför en elev är det upp till eleven att undersöka om det stämmer eller inte, det sker inte främst pga. eventuella brister i tilliten utan det handlar om att skaffa kunskaper baserade på egna erfarenheter.
3. Resonemanget håller...i vått och torrt