Ursäkta, men jag renskrev din text för att förstå vad det är du vill framföra:
Jag säger bara om det inte är fejk och ett skämt så var det jag som kom på idén om det hela för länge sedan. Om det är ett skämt och det inte existerar så förstår jag varför du skrattar åt det hela. He, he! Men det är och förblir ändå jag som kom på idén för länge sen, tro vad du vill. Hur kan du veta att det inte skulle vara så då? Det händer ju inte att stora företag stjäl idéer från andra. (obs, ironi) Ha. ha! Nej, inte i verkligheten inte (fortsatt ironi). Ja, ja, tro va du vill.
Jag vet att det är så. Likaså kände mina nu bortgångna föräldrar och flera andra till det hela. Ha, ha! Men om det nu är ett enda skämt förstår jag att du garvar åt det. Det gör jag också då det är skrattretande att de stjäl från, som du säkert tänker om mig, en galenpanna som tror sig löst universums mysterium då jag hävdar annat. Ha, ha!
Om det är fejkat förstår jag som sagt skrattet bakom det hela. Finns det däremot på riktigt så har han snott iden från mig eller lyckats med bedriften att komma på exakt samma idé vid samma tillfälle. Detta anser jag vara väldigt konstigt. Skratta hur mycket ni vill. Jag har även haft åtskilliga andra idéer som de stulit från mig, men det händer ju inte i verkligheten (ironi). Tack och godnatt då jag tydligen talar i nattmössan. Ha, ha! Kul att ändå innerst inne veta vem det är som sitter inne med sanningen