Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Jag tycker att det är okej ungefär där puberteten börjar - alltså cirka 10-13-årsåldern. Men helst ska nog en förälder vara med och förklara att verkligheten ser ofta inte ut som i porren.
Vid 10-12 års åldern hittade jag min morsas porr och porrtidningar som jag och mina kompisar kolla på. Haha. Såg det inte som en speciell stor deal. Barn kommer växa upp någon gång i alla fall och då vill jag inte pränta in i mina att sex är något syndigt. Det är naturligt.
Är väll bra att prata "blommor och bin" med dom om dom undrar. Samtidigt kan man förklara att porr inte är som i verkligheten (kvinnor objektifieras?).
Hur som helst ser jag det inte som en big deal och det borde ingen annan heller göra tycker jag.
Tilläg: Som ovan nämnt kommer ungar hitta det själv sen när dom är intresserade och jag personligen kommer inte hindra dom (om jag skulle haft egna barn). Kanske hade varit lämpligt som sagt att berätta att det är skillnad på film och verklighet (eller?) om dom undrar. Är inte erfaren själv så har ingen aning haha