2013-04-12, 19:36
Medlem
Hejsan.

Min flickvänn köpte en HP PROBOOK 4545S och vi har ett litet problem med den då hon sitter och spelar så dör den helt random och går i hibernation. Den har gjort det flera gånger och när jag läser i händelseloggen så står det "systemet satter i viloläger på grund av kritisk värmehändelse." och när jag kollar i speedfan under tiden som hon spelar går aldrig datorn över 65-70 grader utan håller sig på dessa nivåer men helt random så går den då i hibernate. Någon som har en ide om varför då 65-70 inte känns farligt alls??
Citera
2013-04-12, 19:44
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kanske dammiga fläktar? Blås rent med tryckluft samt köp en kylplatta är mitt tips.
Citera
2013-04-12, 19:45
Medlem
bratemos avatar
Har du blåst av den? Köp luft på burk och se till att blåsa av den, se också till att den kan "andas" mao. så den inte står direkt mot en soffa, säng eller dyl. Ha den i knät och se till att fläkten är fri.

Är det garanti kvar? Skicka in den direkt! Påpeka problemet och be dem ta itu med det.
Har själv haft datorer som är helt nya och inte fungerar, tumregeln säger att man får/ska lämna in den tre gånger för samma fel så får man en ny.

Är det inte garanti? Öppna den om du har lite kunskap om datorer och kolla så det inte sitter damm ivägen och dyl.
Citera
2013-04-12, 20:02
Medlem
Jag har kollat den och det är inga damm i fläktarna samt att detta bara händer när det spelas på den inte när man gör andra saker och händer som sagt bara när den når 65-70 graders sträcket. tycker inte varningen för att den ska gå i hibernate borde vara så låg ?
Citera
2013-04-13, 16:43
Medlem
Nu körde datorn Windows update och fick i viloläge för "kritisk temperaturhändelse" och då låg den på cirka 50 grader, vad kan detta vara? finns det någon inställning för att ändra detta på något vis ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in