2013-04-12, 19:36
Medlem
bratemos avatar
Tjenare,

Har ett skåp som jag tappade bort nyckeln till, och jag fick bryta upp det, så att själva låset, det som vrider sig och låser skåpet, gick sönder och jag fick skruva loss det, jag vill nu laga skåpet.

Själva låset fungerar, men det finns inget som... låser skåpet längre.
http://tinyurl.com/c8d5los <-- mer eller mindre identisk bild på själva låskolven, som på bilden finns det inget "lås".

Var köper man och hur byter man själva grejen som låser skåpet?

Tack på förhand
Bratemo
Citera
2013-04-12, 19:46
Medlem
Abughosts avatar
Besök någon låssmed, dom flesta har smådelar som dom säljer billigt.
Citera
2013-04-13, 13:04
Medlem
Schuldigs avatar
Låscylindern, alltså?

Byta cylinder är det enklaste du kan göra om allt annat är helt och funkar. Är det ett skåp av typen garderob eller annat enklare? I så fall brukar du bara kunna trycka in den nya.

Finns att köpa lite varstans. Ibland går det att byta mellan olika lås om det är samma modell på't.
Citera
2013-04-13, 16:09
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schuldig
Låscylindern, alltså?

Byta cylinder är det enklaste du kan göra om allt annat är helt och funkar. Är det ett skåp av typen garderob eller annat enklare? I så fall brukar du bara kunna trycka in den nya.

Finns att köpa lite varstans. Ibland går det att byta mellan olika lås om det är samma modell på't.

Det är 6 st likadana kvadratiska skåp, varav ett behöver vara låst då jag förvarar vissa saker som inte andra ska ha tillgång till :-)

Men om det går att byta mellan skåpen så kommer jag göra det, bra idé. Tack för svaren!
Citera
2013-04-22, 01:26
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schuldig
Låscylindern, alltså?

Jag bytte låset med skåpet bredvid, och det fungerade galant, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in