2013-04-12, 17:31
Medlem
Tjenare! Köpte mig ett nytt stöd till min gamle Ciao för ett tag sen och trodde att det skulle vara hur simpelt som helst och plocka av men det visade sig att det var det inte minsann.
Kan någon vänlig själ förklara detaljerat med eller utan bilder hur man tar av det gamla stödet och inte bara "Tryck där och skruva där så lossnar det." för har ingen aning vad saker och ting heter.

Värt att nämnas kanske är att mitt nya stöd är ett sidostöd och tror jag vet hur det ska monteras. Som sagt behöver bara få av det gamla stödet

Tack på förhand!
Citera
2013-04-12, 18:23
Medlem
INTPs avatar
Nu är det 2-3 år sedan jag senast rörde en Ciao ens med tång (vilket förvisso är en utmärkt metod om man ska meka med dom), men om jag minns rätt sitter centralstödet på en genomgående axel, med en låsring på axeln i ena eller möjligen bägge ändarna. Så länge grejerna är friska ska man bara behöva pilla bort låsringen, dra ut axeln och så är stödet loss. Om axeln blivit krökt som den blir om man försöker sitta på moppen när den står på stödet finns det risk att det är omöjligt att få ut den hel - man får kapa den och dra ut den bit för bit.
Citera
2019-04-27, 17:38
Medlem
När mopeden står på mitt stöd så är bägge däcken i marken och mopden lutar ganska mycket. Ser inga fel på själva stödet.

Har köpt ett nytt stöd som jag har försökt byta men jag får inte bort själva axeln. Jag har släppt på fjädrarna. Jag har inga låsringar på utsida. Hittade en bild på nätet, kan det vara så att låsringarna sittar på insidan då det även är skåror där? https://www.mopeddelar.se/image/63573/3761_2.jpg
Citera
2019-05-01, 19:35
Medlem
INTPs avatar
Det är möjligt, men mer troligt är att låsningarna ramlat bort efter att axeln blivit så deformerad att den inte kan komma nånstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in