2013-04-11, 23:51
Tjena! Har en hyfsat ny dator och har börjat få lite problem med den nu. När jag spelar t.ex. LoL (League of Legends) så typ mitt i ett game så blir skärmen helt "svart med en massa sträck, gula/gröna/blåa (kvittar nog men aja) Sitter samtidigt i skype och när skärmen blir så då hör jag fortfarande mina polare och kan fortfarande prata med dom....Så vettefan vad det är..Har också testat att köra på med min skärm inkopplad och min tv, så när de hände så kollade jag på min tv och då blev den skärmen också svart. Har testat o vänta men inget händer när skärmen blir sådan. Så måste starta om datorn, men det är ju inte en riktig "bluescreen" för då stängs ju hela datorn av (typ) ehm.. Efter detta händer så öppnade jag datorn och damma den. Men har inte hjälpt. Antar att det är mitt grafikkort? Sedan några dagar sedan så har datorn börjat låta helt plötsligt i 30-50 sekunder så är det någon fläkt som ökar som fan, och sen blir det ett konstigt ljud med som låter som om man har en sladd på fläkten...(detta händer varanan dag)Och detta ljud låter som de kommer från mitt nätag..Har öppnat datorn och kollat alla fläktar jag kan komma åt och kollat så ingen sladd är nära eller kan komma in i någon fläkt..Men har inte kollat nätagget, vilket jag tror de är som gör ljudet. Ringde även till komplett där jag beställde min dator, han sa att jag skulle testa o låna ett grafikkort och se om de händer igen. Men har ingen som jag låna av så blir lite svårt...Och att om jag skulle skicka in grafikkortet t.ex. och de nu inte är de som de är fel på så skulle jag få en avgift på 200 kr för att dom kolla på de o shit...Ursäkta för all text men vill verkligen veta om någon har någon aning om vad som kan vara fel! Har också funderat på o testa något program som maxar sina grafikkort/proccessorn ? Men har ingen aning om vilka program man ska köra osv.. Här är min dator:
http://www.komplett.se/k/shoplist.as...1-37F1D5320425
Tack på förhand!
http://www.komplett.se/k/shoplist.as...1-37F1D5320425
Tack på förhand!
Återkommer snarast med mer info =)