Citat:
Ursprungligen postat av killenmeddet
Jag har hamnat i ett 22läge, mina studier tar slut nu efter sommaren. Jag har ingenstans att ta vägen, kan inte flytta hem pga en rad anledningar, har inte rätt till någon form av A-kassa, troligen kan jag få hjälp av socialen men det innebär att jag måste bo kvar i samma kommun som jag studerar i. Det är inte en möjlighet då jag inte har någon vän kvar här när studierna tar slut. Sen är socialbidraget mindre än csn, och det är faktiskt inte en möjlighet att leva på mindre än det.
Det skulle innebära att jag inte skulle ha råd med tex gymkort, kläder, resor till vänner osv.
Jag har pratat med min psykolog kring detta men hon bara tjatar om att jag behöver lägga upp en plan kring min framtid, och hon förstår inte varför jag inte kan flytta tillbaka hem igen.
Jag kan verkligen inte ta ett 9-16 arbete i dagsläget pga psykiska problem och för min add/adhd.
Så du vill inte jobba och inte gå på soc för att då har du inte råd med nöjen. Allvarligt mänska, klipp dig och skaffa dig ett jobb och ta tag i verkligheten.
Hade också velat glida men kom fram till att det är ingen jävel som kommer ge mig pengar. Jag ville också ha råd att åka till kompisar, resa utomlands m.m. men då skaffade jag mig ett jobb. Hur svårt kan det vara?
Och adhd/add hindrar dig väl inte från att jobba? Ta vilket jobb som helst, nåt klarar du väl av? Har själv psykiska problem i bagaget men jag säger som så att arbete har gjort att jag mått bättre jämfört med att inte göra ett skit. Gör som din psykolog föreslår, lägg upp en plan.