2013-04-29, 12:51
Medlem
leifips avatar

CB "avtändning" är ingenting om du tänt av från någon tyngre drog som du gjort. Jag tyckte det var lite jobbigt första dagarna jag var utan CB för en väldigt massa år sedan. Jag röker dagligen, och har inga som helst problem att hålla upp en vecka. Särskilt nu när man har flera olika avtändningar i bagaget.
Citera
2013-06-23, 11:57
Medlem
Jag har puffat i snart tjugo år med uppehåll på cirka ett år, fyra år och nu senast, två år.

Det har funkat genom att jag har börjat äta mycket bättre och motionera. Jag har slutat med cigaretter och börjat snusa istället och jag vet att jag kan aldrig umgås med någon som puffar igen, för då är jag på det direkt. Kommer dock snart att ta och röka på en femma igen snart för jag blir stel i musklerna om jag inte röker några gånger per år och nu har ryggen brakat ihop totalt och det finns inget som slappnar av musklerna bättre och gör en så där mysigt slö så man kan varva ned för en gångs skull i allt slit och släpande av stress och press. Försök att se positivt på tillvaron och ta till vara på det vackra är andra tips som jag har och att vara lite poet. Se upp för musik som gör att man blir påmind om knarket och inse att man blir starkare med tiden. Lite återfall då och då är inte så farligt, huvudsaken är att man kan bryta det dagliga puffandet, det är så tjatigt insnöat och segt.
Har du ett bagage av dåliga erfarenheter som plågar dig så gå ut i världen och försök samla på goda erfarenheter, det kommer inte att göra så att du glömmer det gamla men du får i alla fall nya minnen, som kanske är bättre att ha i sinnet? Ingen har sagt att det skall vara lätt men om man öppnar sig för världen och vågar lite så kan man få mycket tillbaka. Det är värt att försöka och man får ta det onda med det goda , det vill säga minns det som är gott.
Några års flummande gör en inte mentalt handikappad men man kan behöva äta nyttiga saker.
Jag vill tipsa om en rejäl dos av omega 3 i ett till två år tillsammans med multivitamineral och extra b-vitaminer. Kött, fisk är viktigt och grönsaker, särskilt röda grönsaker och frukter och bär rensar ut slaggprodukter (toxiner) ur kroppen. Lycka till!
Citera
2013-06-23, 12:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gunners007
Tack så mkt Är det vanligt att man har ont i magen och bajsar löst de första dagarna?

Ja, det är vanligt, gör det för mig på alla droger, bajsar ett berg bara jag dricker några koppar kaffe, eller tar en fet holk.

OT

Du måste sysselsätta dig och hålla dig aktiverad i några dagar, och när sugen som värst slår in, tvingar du dig ut på en 10 minuters promenad, det brukar lugna ner sig då + att du får lite motion som + i kanten =)
Citera
2013-06-23, 12:20
Avstängd
lilZer0s avatar
Det enda problem jag stött på när jag ska sluta röka cannabis är att när jag har använt andra starkare droger och kommer ner så vill jag gärna röka en holk eller två, för att sen sova.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in