Citat:
Ursprungligen postat av
hahahohoyrsovane
Vi må hata Ryssland av historiska och globalpolitiska skäl väl redogjorda för här ovan, men jag måste tillägga att det inte betyder att vi hatar ryssar. Jag har verkligen gillat alla ryssar jag blivit närmare bekant med och en jag gick på samma internat som är fortfarande en av mina bästa vänner, även om vi sällan ses numera. Ryska män är som finnar fast ännu hårdare, ännu rakare och ännu galnare. Ryska kvinnor är stenhårda med askön humor och självironi. De är också balnd de största kattälskare jag stött på i världen, slår turkarna med hästlängder.
Ja precis. Ryska folket som sådant, det är inget större fel med dom... Men de har haft otur med sina regimer...
Det hela blir väldigt tydligt åskådliggjort i krigssituationer, tex ww2 och faktiskt, här i kriget mot Ukraina..
Med en hygglig befälhavande officer uppförde sig manskapet hyggligt, ja godmodigt, även mot fångar.
Klart mera godmodigt än tex nazityska vakter mot SINA fångar.
Men med en officer som var ett as, ja då kunde manskapet uppföra sig som as. Då kunde de våldta å plundra friskt och inte alls enbart tyskar...
Det är inte bara jag som har gjort dylika iakttagelser. Jag har sett även andra skriva så utifrån det de upplevt, sett hört läst.