2013-04-11, 10:39
Medlem
MonsterXXLs avatar
Min dator har börjat tjafsa rejält. Med väldigt korta mellanrum så buggar internet explorer/firefox/msn messenger/simp och ger mig ett felmeddelande i stil med "program xxx har slutat att fungera" varefter jag trycker bort rutan och programmet startas om. Därefter fungerar det en stund, sen får jag samma problem igen. Undrar vad som kan vara fel. Kör även ccleaner med jämna mellanrum, kan jag ha klickat i något jag inte borde?
Citera
2013-04-11, 10:53
Bannlyst
När började problemet, säg att det var en vecka sedan då använder du återställningshanteraren och går tillbaka 2 veckor i tiden! Lycka till (hoppas att du har aktiverat återställningsfunktionen så att datorn tar nya ÅS-punkter med jämna mellanrum!
Citera
2013-04-11, 11:51
Medlem
MonsterXXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DecentDick
När började problemet, säg att det var en vecka sedan då använder du återställningshanteraren och går tillbaka 2 veckor i tiden! Lycka till (hoppas att du har aktiverat återställningsfunktionen så att datorn tar nya ÅS-punkter med jämna mellanrum!

Haft problemet länge tyvärr. Dock har de bara eskalerat så nu är det skitjobbigt.
Citera
2013-04-11, 11:57
Bannlyst
Det skadar inte att formatera nån gång då och då jag gör det minst en gång om året ibland 4-5gr då tar man samtidigt backup på viktiga filer bilder filmer osv. Sortera och bränn ut eller töm över till en extern disk, det där gör du på 2-3 timmar beroende på hur mycket som måste backupas!
Citera
2013-04-11, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterXXL
Min dator har börjat tjafsa rejält. Med väldigt korta mellanrum så buggar internet explorer/firefox/msn messenger/simp och ger mig ett felmeddelande i stil med "program xxx har slutat att fungera" varefter jag trycker bort rutan och programmet startas om. Därefter fungerar det en stund, sen får jag samma problem igen. Undrar vad som kan vara fel. Kör även ccleaner med jämna mellanrum, kan jag ha klickat i något jag inte borde?

Hur ser resurs användningen ut om du kör Task Manager? Ligger cpun maxad samt är ramet alltid fyllt tex under användning? Har du prövat installera om programmen som krånglar?

Rekommenderar att du håller din Windows installation uppdaterad och även så drivrutinerna men även programmen du använder. Internet Explorer samt MSN låter ju fruktansvärt utdaterad bara i sig.
Är det alla program som krånglar på detta sätt eller är det bara dem du listade?

Kan ju hända att CCleaner och liknande program tar bort registernycklar som faktiskta är viktiga, har iofs aldrig upplevt det med CCleaner men med andra program som rensar/pillar i registret har jag fått problem.

Som sagt; kommer du på fler saker om användning samt grejor du har ändrat i din dator på senaste tiden, eller grejor som helt enkelt inte är i norm, så hjälper det väldigt mycket.

Om du misstänker att det är något med din Windows installation kan du ju alltid installera en Windows installation bredvid utan att behöva formatera etc. för att sedan tabort den gamla Windows installationen genom din nya installation.
Senast redigerad av DVDRiP 2013-04-11 kl. 18:47.
Citera
2013-04-13, 10:35
Medlem
MonsterXXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DVDRiP
Hur ser resurs användningen ut om du kör Task Manager? Ligger cpun maxad samt är ramet alltid fyllt tex under användning? Har du prövat installera om programmen som krånglar?

Rekommenderar att du håller din Windows installation uppdaterad och även så drivrutinerna men även programmen du använder. Internet Explorer samt MSN låter ju fruktansvärt utdaterad bara i sig.
Är det alla program som krånglar på detta sätt eller är det bara dem du listade?

Kan ju hända att CCleaner och liknande program tar bort registernycklar som faktiskta är viktiga, har iofs aldrig upplevt det med CCleaner men med andra program som rensar/pillar i registret har jag fått problem.

Som sagt; kommer du på fler saker om användning samt grejor du har ändrat i din dator på senaste tiden, eller grejor som helt enkelt inte är i norm, så hjälper det väldigt mycket.

Om du misstänker att det är något med din Windows installation kan du ju alltid installera en Windows installation bredvid utan att behöva formatera etc. för att sedan tabort den gamla Windows installationen genom din nya installation.

Det är en ny dator så jag vettefan vad det är för problem. Nyss fick jag upp detta meddelande:

"wlcomm.exe - Programfel

Instruktionen på 0x10002de0 refererade till minnet på 0x10002de0. Det gick inte att utföra minnesåtgärd. Följande fel returnerades: The memory could not be written."

Något som härrör till problemet kanske?
Citera
2013-04-13, 11:11
Medlem
MonsterXXLs avatar
Får upp detta meddelande i browsern efter den startats om: res://ieframe.dll/acr_depnx_error.htm#hemsidan jag tidigare besökte
Citera
2013-04-13, 11:22
Medlem
MonsterXXLs avatar
Windows Data Execution Prevention har upptäckt ett tillägg som försöker använda systemminnet på ett otillåtet sätt. Detta kan orsakas av ett fel eller ett skadligt tillägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in