Citat:
Ursprungligen postat av MonsterXXL
Min dator har börjat tjafsa rejält. Med väldigt korta mellanrum så buggar internet explorer/firefox/msn messenger/simp och ger mig ett felmeddelande i stil med "program xxx har slutat att fungera" varefter jag trycker bort rutan och programmet startas om. Därefter fungerar det en stund, sen får jag samma problem igen. Undrar vad som kan vara fel. Kör även ccleaner med jämna mellanrum, kan jag ha klickat i något jag inte borde?
Hur ser resurs användningen ut om du kör Task Manager? Ligger cpun maxad samt är ramet alltid fyllt tex under användning? Har du prövat installera om programmen som krånglar?
Rekommenderar att du håller din Windows installation uppdaterad och även så drivrutinerna men även programmen du använder. Internet Explorer samt MSN låter ju fruktansvärt utdaterad bara i sig.
Är det alla program som krånglar på detta sätt eller är det bara dem du listade?
Kan ju hända att CCleaner och liknande program tar bort registernycklar som faktiskta är viktiga, har iofs aldrig upplevt det med CCleaner men med andra program som rensar/pillar i registret har jag fått problem.
Som sagt; kommer du på fler saker om användning samt grejor du har ändrat i din dator på senaste tiden, eller grejor som helt enkelt inte är i norm, så hjälper det väldigt mycket.
Om du misstänker att det är något med din Windows installation kan du ju alltid installera en Windows installation bredvid utan att behöva formatera etc. för att sedan tabort den gamla Windows installationen genom din nya installation.