Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Ja, ensam på nätet behöver du inte känna dig. Du har över 750 000 medlemmar här att slänga ett PM till och jag är en nattuggla, oftast. I natt visserligen värre än vanligt. Hoppas kunna vända tillbaka dygnet på det här viset.
Jag förstår vad du menar. Och tack för erbjudandet. Men jag känner mig ensam även när jag blir tilltalad på forumet eller när någon minns att jag sagt något. Och jag vill inte bli vän med någon som jag träffar på flashback eftersom jag skriver om allt möjligt här på ett sätt som jag bara gör för att jag är anonym, men jag börjar bli alltmer osäker på hur bra idé det är att jag gör det. Men vem kan motstå frestelsen att skriva på internet på det sättet egentligen? Den enda man har att bolla sådana tankar med om man inte gör det på nätet är sitt egna medvetande. Att skriva om sina innersta tankar på nätet och få svar från andra människor som inte vet vem man är tycker jag känns som något väldigt märkvärdigt och det måste vara ganska unikt i historien att kunna göra detta. Innan internet fanns kanske något telefonnummer som man kunde ringa, som det finns nu, men det var och är nog inte alls samma sak. Och innan telefonen kom fanns det nog ingenting överhuvudtaget som kan jämföras med detta. Fast det kanske inte spelar någon roll om man har den möjligheten eller inte.
Den sfären och min sfär IRL vill jag verkligen ska förbli fullständigt åtskilda, åtminstone så länge jag lever.
Och skulle jag bara prata med någon på FB som en brevvän eller MSN-vän, eller liknande, så skulle jag fortfarande känna mig lika ensam. Om jag skulle ha en sådan kontakt med någon så skulle jag inte kunna skriva något som inte lämpar sig bättre i en tråd, pga ovanstående, och därför kan jag lika gärna skriva i trådar i stället.