2013-04-10, 21:07
Medlem
joims avatar
Jag skulle satsa min högra fot på att en hantverkare är långt mer vältränad än någon som går till gym. Alla hantverkare jag stött på brukar vara ruskigt råstarka och uthålliga. Medan de som gymmar oftast inte orkar med så mycket. De kanske kan lyfta något tungt, men inte under en längre tid.

Gym ger med andra ord inte någon bra träning?

Så som jag har förstått det så är det ett bra komplement, men inte där själva huvudträningen ska göras.
Citera
2013-04-10, 21:08
Medlem
Pocketpussys avatar
Hantverkare kanske gymmar..?
Citera
2013-04-10, 21:10
Medlem
Kaustis avatar
Att bunta ihop gruppen "gymmare" känns inte helt genomtänkt. Där räknas ju bland annat Gunnel 65, Sven 58 och Elin 21 in. Så ja, då är nog gruppen hantverkare starkare om man jämför dom båda.
Citera
2013-04-10, 21:12
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joim
Jag skulle satsa min högra fot på att en hantverkare är långt mer vältränad än någon som går till gym. Alla hantverkare jag stött på brukar vara ruskigt råstarka och uthålliga. Medan de som gymmar oftast inte orkar med så mycket. De kanske kan lyfta något tungt, men inte under en längre tid.

Gym ger med andra ord inte någon bra träning?

Så som jag har förstått det så är det ett bra komplement, men inte där själva huvudträningen ska göras.
Jo, ren råstyrka och viss uthållighet kan hantverkare ha men å andra sidan så dras de nog oftare med skador, felbelastningar och värk än var en 'gymmare' gör.
Citera
2013-04-10, 21:12
Bannlyst
Beror på vilket sorts hantverk och vilken sorts gymmare. En hantverkare som gör ett "fjolligare" arbete är knappast starkare än en seriös gymmare och vice versa.
Citera
2013-04-10, 21:13
Medlem
Snack. Man blir bra på det man gör och det är jävligt naivt tro stora muskler är lösningen till allting. "Men du tränar ju på gym... klarar du inte jobba hårt?!?!"
Citera
2013-04-10, 21:14
Medlem
joims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KravallBroder
Beror på vilket sorts hantverk och vilken sorts gymmare. En hantverkare som gör ett "fjolligare" arbete är knappast starkare än en seriös gymmare och vice versa.
Rivare, murare, elektriker, snickare, rörläggare osv brukar vara ordentligt starka.
Citera
2013-04-10, 21:15
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Att bunta ihop gruppen "gymmare" känns inte helt genomtänkt. Där räknas ju bland annat Gunnel 65, Sven 58 och Elin 21 in. Så ja, då är nog gruppen hantverkare starkare om man jämför dom båda.

Visst är de så de ligger till. Många gymmare har noll koll på vad dom håller på med.
Hantverkare är dessutom oftare män i arbetsför ålder som gillar mat, vilket resulterar i stora, starka kroppar. En "gymmare" som däremot har koll på grejerna slår hantverkaren i muskeltillväxt/år med hästlängder.
Citera
2013-04-10, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joim
Rivare, murare, elektriker, snickare, rörläggare osv brukar vara ordentligt starka.
Om jag inte minns fel så går även frisör under kategorin hantverkare...
Citera
2013-04-10, 21:20
Medlem
joims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Visst är de så de ligger till. Många gymmare har noll koll på vad dom håller på med.
Hantverkare är dessutom oftare män i arbetsför ålder som gillar mat, vilket resulterar i stora, starka kroppar. En "gymmare" som däremot har koll på grejerna slår hantverkaren i muskeltillväxt/år med hästlängder.
Fast hantverkarens muskler är långt uthålligare, oftast starkare skulle jag också säga. Kolla bara på vilka underarmar en hantverkare får!
Citera
2013-04-10, 21:20
Medlem
Att vara hantverkade kan innebära mycket klättrande på stege och kånkande på material under minst 8 timmar per dag. Så ja, de borde vara bra tränade..

Jag är hantverkare, Jag har knappt gymmat alls senaste åren men ändå ser jag "vältränad" ut enligt många.
Citera
2013-04-10, 21:23
Medlem
franges avatar
Självfallet så är ju Anders Öfvergård betydligt mer vältränad än Jay Cutler, det vet väl alla?

Idiottråd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in