2013-04-10, 20:46
Medlem
Kroppen efter 31-åriga Melinda McCormick påfanns söndagen den 31 Mars i en brinnande lägenhet, där hon efter att ha tilldelats 40-talet slag med järnrör och kofot, hade lämnats hjälplös men ännu vid liv, varefter gärningsmannen/männen satte eld på hennes sängkläder och lämnade brottsplatsen medan elden spred sig.
Senare arresterades tre färgade, varav en Gregory Edward Williams, afro-amerikan, som, efter att ha erkänt sig skyldig till dådet, förklarade att han avskydde alla vita, och att hans antivitism var en bidragande faktor till dådet.

Sheriff David Morgan noterade det hat som präglade brottet:
Citat:
This was a particular hateful crime,”
“One of the saddest parts of this story is that the card that they intended to steal was not even in the woman’s residence.
Artikellänkar: http://theconservativetreehouse.com/...-white-people/

http://www.northescambia.com/2013/04...ath-with-video

Det skall bli intressant att se hur AB och Co väljer att förhålla sig till detta.

Mer info får nu gärna lämnas om dådet.
Senast redigerad av Genderbender 2013-04-10 kl. 20:53.
Citera
2013-04-10, 21:24
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Det skall bli intressant att se hur AB och Co väljer att förhålla sig till detta.
Varför skall svensk dagspress överhuvud taget förhålla sig till detta amerikanska kvinnomord? Bara för att det är begånget av en mörkhyad amerikan och för att mord är så himla ovanligt i USA, eller hur tänkte du nu?

Dessutom, så är väl det här fel forum för en sådan diskussion. Medier och Journalistik passar väl i så fall bättre.
Citera
2013-04-10, 21:31
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Varför skall svensk dagspress överhuvud taget förhålla sig till detta amerikanska kvinnomord? Bara för att det är begånget av en mörkhyad amerikan och för att mord är så himla ovanligt i USA, eller hur tänkte du nu?

Dessutom, så är väl det här fel forum för en sådan diskussion. Medier och Journalistik passar väl i så fall bättre.
De är snabba att gapa om rasism och hat i andra fall, varför är hat mot vita undantaget? Dessutom är det en kvinna som blivit mördad, ännu mer upprörande enligt feminsitvänstern på AB.
Citera
2013-04-10, 21:35
Medlem
Medierna är alltid snabba med att blåsa upp en halv-sann story där en vit man dödat en mörkhyad individ. Så varför borde de då inte ens rapportera om det motsatta skulle hända, jag ser det som rasism och ett typiskt exempel på hur de större svenska dagstidningarna vill förhålla sig till det politisk korrekta och därför endast väljer att måla upp "vita" människor som skurkarna.

Rubrik ex: "Blev nekad jobb- För att hon bar sjal" Rasistisk och oacceptabelt i ett månkulturellt samhälle.

Rubrik 2 ex: "Blev mördad- för att hon var vit" Rapporteras ej av AB då det kan anses stötande och få människor att rösta på SD.

Det är dubbelmoralen som jag stör mig mest på, tidningar och andra större nyhetsmedier bör rapportera rättvist och oberoende av våldsutverkarens härkomst.
Citera
2013-04-10, 21:40
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
De kommer nog inte ens nämnas i svensk media mer än i förbifarten eller ett krasst konstaterande att det rör sig om en kvinna som brännts upp men inte ett ljud om det rasistiska motivet.

Florida har fortfarande dödsstraffet så jag hoppas de steker honom i stolen istället för att bara injicera honom med gift:
Methods of Execution Used in Capital Punishment
http://www.infoplease.com/ipa/A0004916.html

Var något liknande fall med en neger som våldtog kvinnor i Franrike, specifikt vita kvinnor för att han hatade vita, samma sak i London med någon neger som attackerade vita kvinnor.

Han som mördade hon på spårvagnen var väl en neger som hatade vita också där i Göteborg?
Ser hela tiden på youtube och andra siter hur negrer sitter och hatar på vita samtidigt som de lever på vitas bidrag, en bidragande orsak till detta tror jag är familjen Sabuni (när vi talar om Sverige) som verkar hata vita på allvar samtidigt som de lever som parasiter här och liknande negrer runt om i Västvärlden. Socialdemokraten Mariam Sherifay är en av dessas polare som också är en sån här klassisk smygrasist.

Kolla upp grupperingar som Black Hebrews, Black Muslims, Nation of Islam, Nations of Gods and Earths (5% som de också kallas) och Rastafari, alla är rasistkulter. Rastafari känner dock inte många till att de startade som en svart rasistkult och fortfarande är det men att de var smarta nog att tona ner rassnacket för det förstörde knarkaffärerna.

Men där är 5 klassiska rasiströrelser med över miljonen efterföljare... så inte direkt konstigt att sånt här sker det mest konstiga är förstås att man vägrar ta upp negrer, asiater, mexikaner och alla andra gruppers rasism. Inte the kritiskt ord så långt man kan se från etablerade media, hoppas de själva drabbas av dessa tokar då de vägrar tala om problemet och det är ett allvarligt problem alla dessa invandrade rasister.
Senast redigerad av P4n0pl147h305 2013-04-10 kl. 21:42.
Citera
2013-04-12, 17:22
Medlem
Nu även upptaget av Fria Tider: http://www.friatider.se/kvinna-torte...de-i-rasistdad
Citera
2013-04-12, 19:40
Medlem
SingleStars avatar
Så det viktiga var att GM var svart och BO var vit. Det borde då vara bevisat att brottet i sig inte var viktigt för TS.

Eftersom kvinnan tydligen dejtade en av killarna så ser jag det som ett strikt familjedrama.
Citera
2013-04-12, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Så det viktiga var att GM var svart och BO var vit. Det borde då vara bevisat att brottet i sig inte var viktigt för TS.

Eftersom kvinnan tydligen dejtade en av killarna så ser jag det som ett strikt familjedrama.

Med tanke på att gärningsmannen tydligt uttryckte att en av orsakerna till att han utförde dådet var att han, citat, "hatar vita", så är de inblandades respektive hudfärger uppenbarligen av relevans för brottet, ja.

Men du kanske föredrar att sådana jobbiga detaljer lämnades utanför?
Citera
2013-04-12, 20:54
Medlem
santos_devilles avatar
Fan vad jag hatar rasister.
Hoppas han får stolen. Har Florida dödsstraff?
Citera
2013-04-12, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Fan vad jag hatar rasister.
Hoppas han får stolen. Har Florida dödsstraff?

Enligt rapporteringarna, så yrkar floridas åklagare i fallet på just dödsstraff för dessa, så vi får avvakta och se hur det hela utvecklar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in