2013-04-10, 17:25
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/kerstinweigl/article16571781.ab
Hon blev gruppvåldtagen och en av killarna blev frikänd för att dom ansåg att hon inte var tillräckligt berusad. Kolla länken om ni vill veta mer.

Vad tycker ni om det?
Jag tycker det är helt sjukt, va är det för idioter som jobbar med sånt där? Tycker jävligt synd om tjejen och hoppas att alla killarna får högt straff till slut, sånt här är verkligen inte okej.
Sverige är fan mesiga när det gäller sånt här
Citera
2013-04-10, 17:31
Medlem
Borde det inte automatiskt vara våldtäkt om flickan är under 15? Sedan så är det ju en solklar våldtäkt enligt det som skrivs i artikeln.
Citera
2013-04-10, 17:38
Medlem
Aftonbladet
Citat:
Hon hade 1,9 promille. Maria vet att de var tre tjejer och två killar på 17 och 18 år i lägenheten, alla berusade...

På morgonen på väg därifrån berättade en tjejkompis att killarna baxat in henne på toaletten och låst dörren. Först den ena, därefter den andre...

Sammantaget anser hovrätten om Maria att det ”... inte är tillförlitligen utrett att hon befunnit sig i ett hjälplöst tillstånd.”
Den dagen la den friade 18-åringen ut ett Instagram där han flinande gör segertecken och skriver ett enda ord: ”Frikänd”.
Citera
2013-04-10, 17:41
Medlem
stopbitchings avatar
Bara det att hon var 14 och alla killarna var över 15, den ena även myndig, borde ju leda till sexuellt utnyttjande då hon ju inte var byxmyndig. Den här domen visar väl att det är fritt fram att ha sex med barn under 15 då?
Senast redigerad av stopbitching 2013-04-10 kl. 17:48.
Citera
2013-04-10, 17:41
Medlem
Argus-eyeds avatar
Blir intressant att se ifall några s.k. feminister kommer att ta ställning för henne.
Citera
2013-04-10, 17:44
Medlem
Citat:
Sammantaget anser hovrätten om Maria att det ”... inte är tillförlit*ligen utrett att hon befunnit sig i ett hjälplöst tillstånd.

Och vad i helvete menas med detta?
Hon var alltså inte tillräckligt full?
Med andra ord så kan inte en nykter människa bli våldtagen?

Vissa människors tolkning av lagen äcklar mig.
Citera
2013-04-10, 17:44
Medlem
sailing-boats avatar
Man blir så trött på detta landet. Stackars tjej.
Citera
2013-04-10, 17:52
Medlem
rottenbones avatar
Förvånad över tystaden angående detta.

Nog vore det väl fan om gruppvåldtäckt på 14-åring skulle vara ostraffbart i Sverige...
Citera
2013-04-10, 18:03
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Bara det att hon var 14 och alla killarna var över 15, den ena även myndig, borde ju leda till sexuellt utnyttjande då hon ju inte var byxmyndig. Den här domen visar väl att det är fritt fram att ha sex med barn under 15 då?

I HD så är det ju fullt med pedofiler så inte konstigt om rätten av Pedofilväsendet tar efter Överpedofilerna på HD.
Här en äldre tråd i vårt kära forum:
Hor-Leffe i stöten igen!
https://www.flashback.org/t269892

Helt horribelt hur det felaktigt kallade Rättsväsendet alltid står på våldtäktsmännens sida.
Vidriga människor, helt absurt att man kan bli friad på att bruden inte var tillräckligt full, kan varenda jävel köra med sen när de våldtar någon brud i motionsspåret "ahhh hon var inte full hon idrottade alltså så har jag inte gjort något brott".

Det är rena arabiska nivån till skämt detta så kallade Rättsväsende.
Bästa är nog att ha privat rättskipning så som jag har haft det i över 5 års tid, mycket effektivare.

Jag hoppas det dyker upp många vigilanter.
Citera
2013-04-10, 18:04
Medlem
Domen, folket, domen. Någon som sitter på handlingarna?
Citera
2013-04-10, 19:03
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
I HD så är det ju fullt med pedofiler så inte konstigt om rätten av Pedofilväsendet tar efter Överpedofilerna på HD.
Hor-Leffe i stöten igen!

Helt horribelt hur det felaktigt kallade Rättsväsendet alltid står på våldtäktsmännens sida.
Vidriga människor, helt absurt att man kan bli friad på att bruden inte var tillräckligt full, kan varenda jävel köra med sen när de våldtar någon brud i motionsspåret "ahhh hon var inte full hon idrottade alltså så har jag inte gjort något brott".

Bästa är nog att ha privat rättskipning så som jag har haft det i över 5 års tid, mycket effektivare.

Det är helt jävla absurt. Jag skulle möjligen kunna köpa om man inte kunde bevisa att våld hade skett eller att ena killen i fråga inte deltog i akten, men att tjejen var under femton samt alla andra över borde leda till minst sexuellt utnyttjande i vilket fall. Förstår inte meningen med ålderslagar om de inte ens behöver följas.
Citera
2013-04-10, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Hor-Leffe i stöten igen!

Trams. hade vi verkligen haft arabisk nivå hade någon eller alla som var närvarande blivit straffade.
Vi lever i ett samhälle där det är okej för fjortisar att dricka sig berusade tillsammans med män men om nånting händer med dem så är det helt plötsligt något alla ska gråta över för det stod i Aftonbladet att tjejer aldrig ska behöva råka ut för någonting. TS har inte läst domen, hon reagerar bara som en dum Aftonbladsläsare utan att tänka på att domstolen inte jobbar med känsloutbrott. Hur kan det vara en gruppvåldtäkt ifall 1 av 2 GM friades?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in