2015-04-27, 19:16
Medlem
kedjuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Är det fortfarande så att man bara kan vara inloggad på en enhet åt gången?
Undrar samma!
Citera
2015-04-29, 21:34
Medlem
eternussermos avatar
Lånar tråden, jag missar direktsändningen av en match med ett par timmar i morgon, men visst går det att se den från början i webbapplikationen, eller behöver jag vänta tills den finns i det berömda arkivet?
Citera
2015-04-30, 14:10
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Lånar tråden, jag missar direktsändningen av en match med ett par timmar i morgon, men visst går det att se den från början i webbapplikationen, eller behöver jag vänta tills den finns i det berömda arkivet?

Det tror jag inte. Sökte som fan efter möjligheten att se en hockeymatch som gått en halvt dygn innan på Cmore Sport. Du får sikta in dig på reprisen, för den rullar väl nån gång per dag.
Citera
2015-05-01, 07:02
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Det tror jag inte. Sökte som fan efter möjligheten att se en hockeymatch som gått en halvt dygn innan på Cmore Sport. Du får sikta in dig på reprisen, för den rullar väl nån gång per dag.

Nja, verkar som det skall vara möjligt, först finns den i webbapplikationen och sedan flyttas den till arkivet. Det sagt funkade det otroligt dåligt att spela upp, dels gick det inte att spola fram utan man var tvungen se den från början och då fungerade den först hackigt och sedan gick det inte alls efter 30 minuter. Kan vara att de inte lagrar matchen ordentligt förrän senare, i arkivet...
Citera
2015-05-05, 01:31
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Nja, verkar som det skall vara möjligt, först finns den i webbapplikationen och sedan flyttas den till arkivet. Det sagt funkade det otroligt dåligt att spela upp, dels gick det inte att spola fram utan man var tvungen se den från början och då fungerade den först hackigt och sedan gick det inte alls efter 30 minuter. Kan vara att de inte lagrar matchen ordentligt förrän senare, i arkivet...

Nu förstår jag inte riktigt. Snackar du Cmore Play eller Csports? Hur menar du "webbapplikationen"? Och var hittar man arkivet?

Har förresten HD-kanalerna försvunnit från Cmore Play? Ingen sådan listas, och fastän man får bästa kvaliteten (alla "pluppar") så är det uppenbart inte högupplöst nog för att vara HD. Har för mig att dessa kanaler listades parallellt med de vanliga tidigare.
Citera
2015-05-05, 06:48
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Nu förstår jag inte riktigt. Snackar du Cmore Play eller Csports? Hur menar du "webbapplikationen"? Och var hittar man arkivet?

Har förresten HD-kanalerna försvunnit från Cmore Play? Ingen sådan listas, och fastän man får bästa kvaliteten (alla "pluppar") så är det uppenbart inte högupplöst nog för att vara HD. Har för mig att dessa kanaler listades parallellt med de vanliga tidigare.
Arkivet finns enbart i csports, och är gratis. Annars pratar jag CMore. Webbapplikationen menas att jag öppnar via Firefox i min PC, inte via en app på min platta/mobiltelefon.
Citera
2015-05-05, 08:29
Medlem
Citat:

Du kan börja kolla från start när en match börjat med catch up-funktionen. Jag har aldrig provat att spola fram någon gång utan bara stannat och då hoppat in live.
Citera
2015-05-05, 18:09
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Du kan börja kolla från start när en match börjat med catch up-funktionen. Jag har aldrig provat att spola fram någon gång utan bara stannat och då hoppat in live.

Tack, nu var det slut då jag kom, men det är bra att veta.
Citera
2015-08-11, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mak1891
Du kan änvända Cmore på flera enheter, men bara 1 samtidigt.

Man kan bara installera cmore play appen och logga in på mobila enheter upp till ett maximalt antal som jag om jag räknat rätt tror är fem st (oavsett de gått att använda eller inte pga root)
När man försöker logga in på nästa mobila enhet så kommer meddelande att man installerat på för många enheter. Det går dock snabbt och smidigt att ringa kundtjänst som rensar listan på inloggade enhetsid så man kan använda dem igen.
Det är något som förr eller senare händer om man har surfplattor och telefoner som byts ut, att avinstallera appen hjälper inte eftersom antalsspärren ligger server-side.

Webläsare i dator räknas inte in i dessa mobla enheter.
Citera
2015-10-03, 15:02
Medlem
Är det nån som vet vilken refresh rate Cmore använder på sina SHL matcher?
Jag streamar från min Macbook Pro till TV med airplay och bilden känns j-ligt ryckig, har ställt in AppleTVn till 1080p 50hz men det gör ingen skillnad om jag använder 50 eller 60hz.

Finns det nåt man kan göra för att få bättre flyt i bilden? På Macen ser det inte ryckigt ut kan ju tilläggas.
Citera
2015-12-06, 00:13
Medlem
Någon som vet om dom kommer släppa en app till Apple tv 4?
Citera
2015-12-17, 20:47
Medlem
Danro80s avatar
Om man registrerar sig för en provmånad kan man då säga upp den direkt och ändå använda den under gratismånaden (Som Netflix.), eller avslutas kontot direkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in