Har också funderat över att starta typ en chipsföretag alternativt ta OLW, estrella till länder som har KASST snacks, typ danmark etc.
Alltså, en grej som cheezeballz skulle ju sälja som fan i Köpenhamn. Inte bara utav nedrökta munchade svenskar utan av alla som älskar att muncha efter en runda i Chris.
Behöver du någon med kapital så finns jag här, har erfarenhet av att jobba inom produktion av andra livsmedel. Men är väl mitt kapital som väger tyngst, har en del pengar jag gärna skulle vilja lägga på en idè som denna.
Citat:
Ursprungligen postat av Coden
Jag kan inga detaljer men jag är starkt övertygad om att det finns MASSOR av regler för hur livsmedelsproduktion får gå till i Sverige.
Lokalhygien, Personalhygien, Smittskydd, Allergiinformation osv, osv
Det är inte så enkelt som att bara skaffa en maskin och dra igång hemma i köket.
Självklart, men här i närheten har vi faktiskt en gård som producerar mandelpotatischips. Man hade ju kunnat dra dit och kolla hur själva produktionen fungerar. Sen är det ju SJÄLVKLART att det är en jävla massa regler som ska följas, men det är ju ingenting man inte kan lära sig. Jag hade då lätt kunnat lätta ner ett år eller två för att plugga livsmedel osv.
Vill bara ha en idè, en investering som man kan jobba vidare på.