2013-04-10, 19:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Jo det gör de ju, då det var de som ville bevara det fria läsandet
Förlåt mig, jag tänkte lite bakvänt. Att dom inte skulle sälja dom pga Bonniers ägandeskap.
Citera
2013-04-10, 19:49
Medlem
Skickade ett epostmeddelande till bokus och bokia om hur ledsen jag är som kund och att jag aldrig mer kommer handla hos dom något mer.
Citera
2013-04-10, 20:11
Medlem
dokoalseleds avatar
Sånt här får mig att vara så jävla tacksam att jag lever i internets tidsålder! Fy fan vad bra vi har det idag egentligen jämfört med hur folk hade det för 30 år sedan. Tänk på flashback, erowid, youtube, silk road och allt annat. Tänk på hur mycket information vi har tillgång till ifrån skrivbordet, jämfört med den information man hade att tillgå för 30 år sedan. Det är en gudagåva.
Citera
2013-04-10, 20:17
Medlem
lilZer0s avatar
Nu har det gått för långt, visst, "cannabisdrycken" som inte fick säljas var löjligt, men detta är ju i en klass för sig.
Citera
2013-04-10, 20:46
Medlem
Det här gör mig så jävla arg men samtidigt rädd,hur långt kommer sverige gå egentligen i försök att stoppa cannabisen? Löjligt alltså...
Citera
2013-04-10, 21:16
Medlem
ia015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeyoyeyo
Det här gör mig så jävla arg men samtidigt rädd,hur långt kommer sverige gå egentligen i försök att stoppa cannabisen? Löjligt alltså...

Man kan fan me börja undra... men det kommer inte hålla länge innan det blir en ändring till det positiva. Tror dock tyvärr att vi inte kan göra så mycket för att få en ändring. Det skulle isåfall vara om fler EU och USA börjar legalisera. Att Danmark har tagit upp det är super! Det får man hoppas på gör mycket skillnad samt att det går igenom denna gång!
Citera
2013-04-10, 21:27
Medlem
Det var något liknande Marc Emery kämpade för i Kanada för 15 år sen, att legalisera BÖCKER om marijuanaodling... Och han lyckades. Stasisoldaterna på SR körde med sina teaterargument och hotade säkert med att tänka på barnen. Fittor!
Citera
2013-04-10, 22:56
Medlem
BenAsslicks avatar
Heja adlibris! \o/
Citera
2013-04-10, 23:13
Medlem
sexnolltvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ia015
Man kan fan me börja undra... men det kommer inte hålla länge innan det blir en ändring till det positiva. Tror dock tyvärr att vi inte kan göra så mycket för att få en ändring. Det skulle isåfall vara om fler EU och USA börjar legalisera. Att Danmark har tagit upp det är super! Det får man hoppas på gör mycket skillnad samt att det går igenom denna gång!

Jag tror att det bara finns ett enda sätt för att sverige ska legalisera/avkriminalisera och det är väldigt lite hopp för det.

Om ALLA andra länder i EU legaliserar, så kan det finnas lite hopp om att EU sätter upp regler för att cannabis ska vara lagligt/avkriminaliserat för att bekämpa kriminella ligor. Händer det så blir det väl tal om att gå ur EU endast för att slippa legalisera.

On Topic: Så jävla trött man blir. Ska det inte bli olagligt med filmer där folk röker cannabis också? Pineapple Express är ju ett djävulens verk isåfall. Varför får detta existera i vårat totalt knarkfria land?
Citera
2013-04-11, 01:26
Medlem
Trinitarians avatar
Adlibris ska ha en eloge för att de inte viker sig för massmediala kampanjer mot litteratur. Det måste vara någonting allvarligt fel på förståndet hos de journalister som ägnar sig åt sådant här. Jag menar, hur kommer man ens på tanken att sitta och söka efter böcker att förbjuda?

Dock sak sägas att Adlibris knappast alltid varit ett föredöme på området. För några år sedan stoppade man försäljningen av en historierevisionistisk bok efter en liknande kampanj.
Citera
2013-04-11, 01:30
Medlem
HentaiMannens avatar
Handlar redan alla böcker från Adlibris, denna idioti får mig bara att vilja stödja dem ännu mer.
Citera
2013-04-11, 12:37
Medlem
Frågan är om Adlibris har stått på sig? En av böckerna som omnämnts går ej längre att beställa:
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0977650502
(motivering: För närvarande har vi inte denna titel ute till försäljning då juridisk utredning pågår. )

Den andra finns tillgänglig:
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1878823272
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in